Kuvaile millaista on 40-vuotiaan lapsettoman sinkkunaisen elämä
Täytän pian 40 vuotta ja viimeiset 15 vuotta olen jo ollut äiti, mietiskelen että mistähän sitä mahdollisesti olisi jäänyt paitsi jos olisi elänyt vain itselleen tämän ajan.
Kommentit (31)
Jollain tavalla hänenkin on korvattava se että muut naiset synnyttävät ne ihmiset jotka häntäkin vanhuksena hoivaavat ja elättävät!
itsesi ulkopuoliseksi, sillä kaikilla lähipiirissäsi olisi todennäköisesti jo lapsia. Työkavereilla, harrastuskavereilla, ystävilläsi, entisillä luokkakavereillasi..
Ihan normaalia elämää; töitä ja kotitöitä. Aikaa on harrastuksille ja säännöllisesti matkustetaan.
Emme käy ravintoloissa juhlimassa tai syömässä. Rakastamme rauhallisia koti-iltoja.
Jos meillä olisi lapsia niin, harrastusaikaa pitäisi vähentää ja en voisi pitää pyjamapäiviä (olen pyjama päällä, luen ja katelen leffoja) niin usein, ainakaan vauva-aikana.
Mutta siinäpä nuo erot ovatkin.
Luulen, että minä olen jäänyt enemmästä paitsi kuin sinä.
ainakin pieni vauva lähinnä vaan syö ja nukkuu. Minä ainakin usein vain köllöttelin vauva vierellä ja kattelin leffoja.
en voisi pitää pyjamapäiviä (olen pyjama päällä, luen ja katelen leffoja) niin usein, ainakaan vauva-aikana.
todennäköisesti täyttää elämäsi kaikenlaisilla harrastuksilla, matkoilla ym. sillä todellisuudessa olisit aika yksinäinen tuttaviesi pyörittäessä perhearkea, joka vie kuitenkin suurimman osan ajasta. Harmittelisit sitä että mikset niitä lapsia tehnytkään? Miettisit tätäkö todella halusin? Kohta ensimmäiset ystäväsi alkavat saamaan jo lapsenlapsia ja huomio keskittyy jatkossa heihin. Mitä sinulla on? Olet yksinäinen keski-ikäinen.
Kunpa mulla ei olis noita räkänokkia... :S
ja varmasti matkustelisin ja eläisin itselleni.
nyt ei kerkeä nukkumaan, ei oo varaa matkustella eikä todellakaan voi elää itselleen
kaikkea muuta kuin omasta tahdostani.
Harrastan, matkustelen, vietän aikaani lapsettomien ystävieni kanssa. Minun on silti vaikea olla onnellinen, koska koen ettei elämä anna sitä mitä siltä haluaisin. Olen yksinäinen ystävistäni huolimatta. Lapsiperheellisiä tekemisiä en jaksa, koska ne satuttavat liikaa.
Kyllä, ystävät ovat tärkeitä. Onhan jokaisen elämässä joku tärkeä?
Tulevaisuus pelottaa. Yksinäinen arki, yksinäinen vanhuus. Sitä ennenkin jo yksinäiset joulut, juhlat, lomat. Lapsettomat ystävät vähenevät ja yksi toisensa jälkeen jumittuvat lapsiperheensä ympärille. Niin tekisin minäkin, jos perheen saisin.
bailaa joka vkl tai ei bailaa olleenkaan vaan elää työpaikan ja kodin väliä
miehiä paljon tai ei lainkaan
turhautumaa
tarkka omasta ajastaan- lapsiperheet ei kiinnosta
-hän on edennyt urallansa nopeasti ja pitkälle.
-hän on matkustellut paljon sekä työn, että loman merkeissä ja hänellä on paljon ystäviä ympäri maapalloa, joiden luona vierailee samoin hänen luonaan täällä Suomessa vierailee usein ystäviä ympäri maailmaa.
-hänellä on paljon ystävyyssuhteita, jotka ovat säilyneet opiskeluajoilta asti
-ihana arvokiinteistö ullakkokerroksessa, talossa ei hissiä, joten näin lapsellisena tuosta on turha haaveilla.
-hän panostaa sisustukseen todenteolla
-tuo paljon reissuiltansa tuliaisia minulle ja lapsilleni
-harrastaa liikuntaa usein, eli on myös kropaltaan kiinteä,ikäistään nuoremman näköinen
-käy paljon ulkona syömässä, teatterissa, oopperassa, näyttelyissä ym.
Nukun aina vapaapäivinäni tasan niin pitkään kuin sattuukaan huvittamaan. Lähden äkkilähdöillä matkoille jos tulee inspiraatio. Kohdistan hemmotteluntarpeeni ystäväni lapsiin. Lahjoitan kylmää käteistä hyväntekeväisyyteen aika ajoin. Olen testamentannut omaisuuten sos-lapsikylälle.
Toisaalta: En suostu koskaan lapsenvahdiksi. En tee työssäni koskaan ilmaista työtä. Nautin siis vapaudestani täysin itsekkäästi.
Joka joulu ja juhannus joutuu töihin, että perheelliset saavat viettää vapaata.
tuo ei voi olla lain mukaista
perheellisillä ei ole oikeutta vaatia tuota lapsettomilta
haluaa olla rakastajattarena 2-3:lle naimissa olevalle perheelliselle miehelle yhtä aikaa. Naimisissa olevat ovat kuulemma parhaita. Liekö myös katkeruutta lapsettomuuden vuoksi ja yrittää seksillä peitellä sitä ja tyhjyyttään toivoen "vahinkoraskauden" sattuvan omalle kohdalleen noiden todistettavasti siitoskykyisten miesten avulla?
kiinni jussit ja joulut.
Joka joulu ja juhannus joutuu töihin, että perheelliset saavat viettää vapaata.
tuo ei voi olla lain mukaista
perheellisillä ei ole oikeutta vaatia tuota lapsettomilta
- Ovat edenneet urallaan kivasti, olematta mitään piinkovia uranaisia kuitenkaan.
- Tiivis ystäväporukka, jonka kanssa matkustellaan ja vietetään aikaa.
- Panostavat omaan itseensä: Käyvät kasvo yms.hoidoissa säännöllisesti ja ostavat laadukkaita vaatteita ja laukkuja.
- Asuvat Helsingin keskustan tuntumassa, Kalliossa ja Töölössä.
- Jokainen on hurahtanut johonkin seuraavista:Pilates, maratonjuoksu tai väitöskirjan kirjoittaminen.
Vierailija kirjoitti:
- Ovat edenneet urallaan kivasti, olematta mitään piinkovia uranaisia kuitenkaan.
- Tiivis ystäväporukka, jonka kanssa matkustellaan ja vietetään aikaa.
- Panostavat omaan itseensä: Käyvät kasvo yms.hoidoissa säännöllisesti ja ostavat laadukkaita vaatteita ja laukkuja.
- Asuvat Helsingin keskustan tuntumassa, Kalliossa ja Töölössä.
- Jokainen on hurahtanut johonkin seuraavista:Pilates, maratonjuoksu tai väitöskirjan kirjoittaminen.
Tällaista ajattelin sen olevan. Oikeasti asun pienellä paikkakunnalla ja koska maksan yksin asuntolainaa, ei ole vara pitää autoa, ostella mitään saati varsinkaan matkustella.
Varmasti menee viinilasin, television ja somen ääressä. Sääliksi käy perheettömän aikuisen elämä! :(
Miten niin elänyt itselleen? Itse olen hoitanut vammaista ihmistä toistakymmentä vuotta "oman" elämän ohella. Joku toinen taas on liian kiltti ja tekee muiden puolesta asioita. Jne. Monet lapsia hankkineet ovat aika itsekkäitä, hoivaavat omia geenejään.
-matkustelee todella paljon, monta lomamatkaa ulkomaille vuodessa
-asunto on aina todella siisti
-ystävät (mieluiten lapsettomia) todella tärkeitä, heidän kanssa viettää aikaa kylpylöissä, juhlissa ja niillä lomamatkoilla