Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitenköhän mä en ole aiemmin tajunnut kuinka paljon helpompia menkat on kun käyttää tamponia.

Vierailija
11.09.2009 |

Siis kyllähän mä nyt olen tiennyt että niitäkin on mutta jotenkin sitä aina vaan ostanut siteitä. eihän niitä edes juurikaan huomaa. Juu ja ikääkin 30v.

Seuraavaksi ehk voisin testata kuukuppia.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori neitsyt nainen, ja käyttänyt kuppia jo monta vuotta. En mistään hinnasta vaihtaisi takaisin siteisiin ja tamponeihin. Niin paljon helpompi elää kupin kanssa, tyhjennät paljon harvemmin, ei ohivuotoja----> kuukautiset voi melkeen unohtaa vaikka ne ovatkin päällä... Aivan loistava keksintö, suosittelen kokeilemaan. Kupin paikalleen asettaminen vaatii pientä harjoittelua ja saattaa sattuakin aluksi, mutta ei kannata helpolla luovuttaa, sillä harjoitus tekee mestarin!!

Suosittelen lämpimästi kaikkia kokeilemaan ja pystyt jopa nauttimaan kuukaustistenkin aikaa...

Vierailija
2/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta ollut hormoonikierrukka, kuukautisia ei ollenkaan!

Erikoista - minulla hormonikierukka ja vuoto jonkin verran lisääntynyt. En ole koskaa kuullut, että jollain jääneet menkat kokonaan pois kierukanlaiton jälkeen.

eikä kuukautisia oo ollut ekan puolen vuoden jälkeen, suosittelen!!

EN suosittele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 35

Vierailija
4/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua. Miten ihmeessä se voi lyhentää vuotopäiviä? Luulisi että ne tulisivat tietyn ajan riippumatta siitä mitä estettä käyttää.

Mutta näin vain kävi. Tiputteluvuotoa tulee siis 0-2 päivänä entisen 3-4 sijaan. Kuppi muodostaa hyvin lievän alipaineen, liekö sitten asian kanssa tekemisissä.

Vierailija
5/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä vuotta, ei kuukautisia, SUOSITTELEN!

Vierailija
6/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vasta onkin helppoa, mukavaa ja edullistakin.

Vierailija
7/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nim. kolme lasta ja 27v ja ikinä en ole tamppoonia kokeillut. Milloinhan sitä uskaltaa?

Vierailija
8/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alateitse, voi olla, ettei ne tampoonit enää toimi.

Vierailija
9/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5 lasta. Joskus nuoruudessa oloen koittanut mutta ehkä en silloin osannut oikein laitta(en tiedä miksi)

Helppo juttu. Käytän kyllä ohutta pikkuhousunsuojaa varalta mutta ei sitäkään huomaa

.

Jälkeenpäin sitä miettii että kuinka ällötävää on se tunne kun valuu kokoajan ja kokoajan saa pelätä milloin tulee reunoista yli ja housujen läpi.

-ap-

Nim. kolme lasta ja 27v ja ikinä en ole tamppoonia kokeillut. Milloinhan sitä uskaltaa?

Vierailija
10/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tajunnut siteiden käyttäjiä. Veri valuu pitkin alapäätä, tuntuu ilkeältä, sotkee, haisee ym. YÖK.

Jos vaan pystyy, niin kannattaa käyttää tamponia. Kuukautiset unohtuu täysin!

Kuukupista ei ole kokemusta, mutta ajaa varmaan saman asian kun tamppooni ja tulee lopulta halvemmaksi.

Vierailija
11/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt niitä 15-vuotiaasta saakka. Sidettä käytän vain poikkeustapauksissa. Niukan vuodon aikaan riittää pikkuhousunsuoja.

Vierailija
12/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat kuukautiset, joten on epämiellyttävän tuntoista kun lirahtaa. Myös muovipohjaiset, hiostavat siteet ei innosta, varsinkaan kun saisi olla jatkuvasti vaihtamassa, lisäksi verihyytymien näkeminen ei välttämättä innosta.

Vierailija
13/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen asian kanssa. Tampooneita voi aivan hyvin käyttää ja kyllä mulla ainakin onnistuu ja kun työntää oikeeseen kohtaan. eli tarpeeksi syvälle. mulla pysyy paikallan. Ja olen 5 lasta alakautta pyöräyttänyt.

-ap-

alateitse, voi olla, ettei ne tampoonit enää toimi.

Vierailija
14/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä paljon parempi kuin tamponi!

Ainakin minulla kun vuoto on kohtuullista, voi kuppi olla paikallaan 12 tuntia eli tyhjennys vain kaksi kertaa vuorokaudessa. Sen kanssa voi tehdä mitä vaan, uidakin ja nukkua alasti eikä sitä tunne.

Lisäksi kupin voi laittaa paikoilleen jo ennen menkkojen alkua, toisin kuin tamponin. Eli kun alkaa tuntua siltä että tänään voisi menkat alkaa ja olen menossa vaikka koko päivän kestävälle metsäreissulle, tai juhliin/tilaisuuteen joista ei välttämättä pääse vessaan heti kun tarve iskee niin laitan vaan kupin jo aamulla paikoilleen eikä tarvitse murehtia :)

Muuhun en enää vaihda, kuppi on paras

Vierailija
15/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppikin vain kork. 4h, mutta se ei ainakaan niin helposti ohivuoda kuin tamponi. Yhtäkaikki molemmat turvottaa mahaa ja tekee kipeämmäksi kuin taasen siteet. Kohtu pois vaan niin siitä se ilo urkenee.

Vierailija
16/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli aikoinaan niin vanhanaikainen, että tamponit eivät tulleet kyseeseenkään. No, olin vuoden vaihtarina, ja vohan sai kokeilla, mitä halusi, enkä ole tamponeista sen jälkeen luopunut.

Käytän niitä edelleenkin, vaikka kierukan kanssa kai suositellaan siteitä, mutta gynekologi ei ollut onneksi mitään tiukkapipotyyppiä ja sanoi senkun käytät. En ikinä vaihtaisi takaisin siteisiin, tosi sotkuista hommaa.

Kuukuppikin on hankittu. Ongelma sen käytössä on vain se, että työpaikalla ei ole pöntön kanssa samassa tilassa mitään, missä kupin voisi huuhtoa. Ja en varmasti kulje verinen kuppi kädessä yleiselle käsien pesupaikalle. Kotikäytössä se on kuitenkin ihan ok.

17/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin yhtä juhlaa.

Vierailija
18/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin taas ekaa kertaa vuosiiiiin tampoonia. Lasten jälkeen olen käyttänyt vain siteitä ja onhan ne inhottavia kun valuu koko ajan:(. Kyllä oli ihanaa pitää tampoonia ja kyllä tuntui kuivalta! Ehken mäkään ole niitä aikaisemmin oikein osannut laittaa kunnolla sisään:).

Kuukuppi kiinnostais täälläkin. Mistä niitä tilaa ja onko niitä eri kokoisia?

Vierailija
19/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteet on ihan kuvottavia..hyi, hiostaa, tuntuu pahalle, ja saa pelätä, että fuskaa! Ei kiitos!

Tampoonia olen käyttänyt menkkojen aikaan teinistä asti. Itse tykkään niistä missä on asetti, menee helposti paikalleen.

Käytän yölläkin..

Ja synnyttämisellä ei tosiaan ole mitään tekemistä sen kanssa voiko tampoonia käyttää :D

Kolme muksua olen puskenut alakautta, ja kyllä ihan mini kokokin pysyy paikallaan kun niitä menkkojen lopussa käytän!

Kuukuppia en ole kokeillut, mutta voisikai sitäkin joskus kokeilla, tiedä miten hyvä on.

Vierailija
20/36 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppikin vain kork. 4h, mutta se ei ainakaan niin helposti ohivuoda kuin tamponi. Yhtäkaikki molemmat turvottaa mahaa ja tekee kipeämmäksi kuin taasen siteet. Kohtu pois vaan niin siitä se ilo urkenee.

että tamponit/kuukuppi lisäisi kuukautiskipuja, mutta tokihan se on mahdollista. Otathan vuodon pahimpina päivinä säännöllisesti jonkin tulehduskipulääkkeen 2-3 x/vrk (ellet ole allerginen)? Se vähentää kipja ja vuotoa merkittävästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan