Missä asennossa vauva masussa?
Milloin vauvan tulisi kääntyä pää alaspäin masussa?
Missä vaiheessa vauvaa yritettäisiin kääntää jos on perätilassa? Onko kääntämis yritykseen pakko suostua vai voiko suoraan sanoa haluavansa sektion?
Jos vauvan potkut tuntuu alamasussa niin onkohan silloin mitenkä päin? (rv26 menossa)
Kiitos jos joku vastailee :)
Kommentit (5)
Kieppui ympäriinsä vielä laskettuna aikana. Kerran käännettiinkin, ei siihen kauheasti lupaa kyselty, mutta enpä kyllä pistänyt hanttiinkaan. Hyvin sievästi kyllä lääkäri kysyi, että mites sitten, jos ei käänny, mites olen ajatellut.? Kun vastasin siitä huolimatta haluavani synnyttää alakautta, lääkäri vain jotenkin myönteli, että on samaa mieltä. Lopulta kääntyi itsekseen ja alkoi pysyä, viikon verran käynnisteltiin.
yritetään ainakin minulla viikolla 37, kysessä ei ole kylläkään perätila vaan poikkitarjonta, eli vauva kellii vatsassa poikittain. Potkut tuntuvat myös useammin alavatsassa kun kaverin kädet ja jalat "roikkuu" alaspäin. Ja siis vieläkin vauvalla on tilaa kääntyillä vaikka miten päin vaan, tuntuu välillä käyvänkin pää aika alhaalla, mutta sitten muljahtaa takaisin vinoon. Parasta aikaa pää majailee jossain vasemman lonkkaluun tienoilla ja pylly on oikeassa kainalossa. Aamulla kun heräsin, potkaisi makeasti palleaan, eli reilua pyörimistä tapahtuu.
Ymmärsin kyllä, että käännöt tehdään näillä viikoilla muutenkin, eli vaikka perätilassa olisi, niin kääntöä yritetään viikoilla 36-37. Perätila on aika harvinainen ja tämä poikkitarjonta vielä eksoottisempaa, joten todennäköisintä on, että vauvasi ehtii kääntyä vielä ihan ok, tuossa vaiheessa asiaa ei kamalasti kannata surra.
miten päin se on. Sitä ennen ei hätää, sen jälkeen vasta yritetään kääntää. 20 viikolla sillähän on hirveesti tilaa vielä kieppua, musta tuntuu että tää yrittää vieläkin kääntyillä, rv 35
Kukas sitä nyt viikkotolkulla pää alaspäin jaksaan olla:) Ei vais, kaksi vanhempaa olivat aikoinaan ihan "oikeinpäin" mutta tämä kuopus sitkeästi poikittain. Kohdun koko siis huimasti yli käyrien, mutta alhaalla tyhjää eli kumartelu ja kävely helpompaa vielä. Toivottavasti tajuaa pikkuinen kääntyä ajallaan oikeinpäin ettei tartte käännellä eikä sektiota.
Itselläni kyllä kakkonen oli tiukasti perätilassa rv 38 asti, jolloin kääntyi itse. Kolmonen kääntyi rv 30 paikkeilla.
Kääntymistä odotetaan rv 37-38 asti ihan rauhassa ja sitten yritetään ulkokäännöstä JOS äiti haluaa. (Itse en suostunut.) Ensisynnyttäjän perätila sektioidaan herkästi, samoin toissynnyttäjänkin, jos äiti ei alatiesynnytystä itse halua.