Horoskooppiuskovaiset!
Olisi yksi kysymys:
uskotteko te ihan tosissanne että se vauva, joka siellä massussa köllöttelee valmiina syntymään, on luonteeltaan täysin erilainen riippuen siitä syntyykö hän tänään vai huomenna? Jos siis horoskooppimerkki vaihtuu tuossa välissä. Ja että esim käynnistäåmällä synnytys voidaan lapsen luonne ja temperamentti vaihtaa?
Kommentit (37)
mutta juuri tuo "niin kuin oinaat ylensäkin" -asenne saa multa hihat palamaan.
Temperamenttieroja on, ja johtukoon sitten vaikka horoskoopista, mutta ei pitäisi tässäkään kohtaa yleistää. Minä en halua että minua tai lapsiani ei kohdella meinä itsenämme vaan tietyllä tapaa siksi että kuulumme muka johonkin tiettyyn ryhmään.
Kas mutta hei, sehän on jonkunsortin rasismia..? Horismia?
tiedän itse että suurin osa asioista. joiden takia en tule muiden kanssa toimeen, on ihan omaa syytäni. Olen erittäin itsepäinen ja lapsesta asti väenvängällä halunnut saada oman tahtoni läpi, niin kuin oinaat ylensäkin.
tai muuten erityiskohdelluksi horoskoppimerkkinsä takia.
t: ei niin tyypillinen härkä (enää)
"Joo, otetaan tuo rapu ei tuota jousimiestä, eikä varsinkaan tuota leijonaa, ne on niin paskoja. Mun exäkin oli leijona petti minkä kerkisi. Oikeastaan, ei näitä edes tarvitse haastatella."
Ihan huuhaa-viihdettä.
Minulle horoskoopit ovat sallittu tapa ottaa puheeksi ihmisen synnynnäinen temperamentti (tieteellisesti tutkittu, kiistaton asia)
Mäkin mielelläni lukisin sellaisen tutkimuksen...
En sanonut että sen yhteyttä horoskooppeihin on tutkittu.
Aika monet kun tuntuu olevan sitäkin mieltä, että kaikki johtuu kasvatuksesta eikä mitään synnynnäistä ole.
Selvennän vielä: horoskoopit ovat minulle TAPA PUHUA, ei mitään pyhää totuutta, johon uskoisin. Ei niihin uskoa tarvitse ja silti niitä voi käyttää täysin toimivasti apukäsitteinä.
Ei kaikkeen tarvitse uskoa että sitä voi käyttää.
syntymäajassa voi olla vaan muutaman päivän ero ja silti muka luonnekuvaus on ihan erilainen.
Minulle horoskoopit ovat sallittu tapa ottaa puheeksi ihmisen synnynnäinen temperamentti (tieteellisesti tutkittu, kiistaton asia)ja hänen toimintatyylinsä. Horoskooppi ja etenkin aurinkomerkit ovat vain lähtökohta ja viitekehys. Tietenkin ympäristö vaikuttaa paljon, jopa enemmän kuin uskotaan, ja sen vaikutus siilautuu myös syntymäajan kautta. Talvella syntyneet vauvat saavat nähdäkseni kiistatta erilaisen alun kuin kesän auringossa alasti köllötelleet pienokaiset. Kun vauvan aivot kehittyvät voimakkaasti, moni asia voi jättää pysyvän jäljen. Myös tästä on horoskoopeissa kysymys.
Selvennän vielä: horoskoopit ovat minulle TAPA PUHUA, ei mitään pyhää totuutta, johon uskoisin. Ei niihin uskoa tarvitse ja silti niitä voi käyttää täysin toimivasti apukäsitteinä.
Puhut että toi on ihan tyypillinen oinas, vaikket usko, että tyypillisiä oinaita on olemassakaan?
nyt en kirjoittanut oikein... härkä se onkin :D
-Miksi horoskoopeissa ei ole eläinradan kaikkia kuvioita mukana?
-Miksi horoskoopeissa eläinradan kuviot "kestavat" kaikki yhtä kauan, vaikka oikeasti näin ei ole (eikä ole koskaan ollutkaan)?
-Miksi kuuta ja aurinkoa käsitellään planeettoina?
-Miksi eläinradan kuvioiden "siirtymistä" kalenterissa aikojen saatossa ei ole otettu huomioon horoskoopeissa? Oikeasti kun merkit ovat siirtyneet parintuhannen vuoden aikana yhdellä eteenpäin, eli esim. leojona on oikeasti rapu.
Jos ne taivaankappaleet oikeasti muka luonteeseen vaikuttavat, kaikki nämä seikat pitäisi ottaa huomioon ja horoskoopien pitäisi olla täysin erilaisia.
mutta älä vetoa johonkin syntymäajankohtaan jos olet joustamaton päällepäsmäri. Vai annatko hankalan luonteesi helpommin itsellesi anteeksi kun tuudittaudut siihen, että se on jo syntymässä määrätty?
Olen erittäin itsepäinen ja lapsesta asti väenvängällä halunnut saada oman tahtoni läpi, niin kuin oinaat ylensäkin.
uskotte juuri länsimaiseen horoskooppiin, entä jos kiinalainen onkin oikeassa ja te väärässä?
-Miksi horoskoopeissa ei ole eläinradan kaikkia kuvioita mukana?
-Miksi horoskoopeissa eläinradan kuviot "kestavat" kaikki yhtä kauan, vaikka oikeasti näin ei ole (eikä ole koskaan ollutkaan)?
-Miksi kuuta ja aurinkoa käsitellään planeettoina?
-Miksi eläinradan kuvioiden "siirtymistä" kalenterissa aikojen saatossa ei ole otettu huomioon horoskoopeissa? Oikeasti kun merkit ovat siirtyneet parintuhannen vuoden aikana yhdellä eteenpäin, eli esim. leojona on oikeasti rapu.
..normaalimerkin lisäksi... :)
tiedän itse että suurin osa asioista. joiden takia en tule muiden kanssa toimeen, on ihan omaa syytäni. Olen erittäin itsepäinen ja lapsesta asti väenvängällä halunnut saada oman tahtoni läpi, niin kuin oinaat ylensäkin.