Miksi joku syöttää yli vuoden ikäistä yöllä? Masokismia vai mitä?
Eikös se nyt ole selvä että vuoden iästä eteenpäin lapsi pärjää vallan mainiosti yön ilman ruokaa, oletuksena tietysti se että lapsi on terve, kasvaa normaalisti ja syö iltapalan (älkää please nyt hakeko tähän niitä mitä erikoisimpia sairauksia ja alipainon syitä).
MIKSI joku siis syöttää ns. isoa lasta öisin? Jos siis itsekin kärsii siitä eikä tee sitä mielellään? Eikös joka paikassa opeteta, että vieroittamiseen menee muutama yö ja sitten hulinat loppuu? Eikös ole selvää, että ne ei lopu jos mitään ei asialle tehdä
Kommentit (47)
imetän yöllä vajaa 2-vuotiasta! Repikää siitä:)
se on toki sanoa jos ei itsellä ole kokemusta =)
Kauhistelin itsekin aiemmin näitä jotka ei vieroita yli 1-vuotiasta yösyönnistä mutta nyt kun itse olen siinä tilanteessa niin tällä hetkellä ainakaan en vaan _jaksa_ vieroittaa ja valvoa montaa yötä. Helpommalla pääsen kun lykkään tissin suuhun. Ja nyt vauva on kohta vuoden niin ilmassa on muutenkin eroahdistusta ja tississä roikkumista vaikka kotihoidossa vielä onkin. Ehkä se joskus tästä..
Leikitty tai seurusteltu meillä ei olla yöllä koskaan, mutta kaikki kolme ovat käyneet yöllä rinnalla yli yksivuotiaiksi. Vauvan kanssa mennään vauvantahtisesti.
Mutta joudut kuitenkin sen pullon takia heräämään kesken yöunesi
Päin vastoin, saan maitopullollisella ostettua itselle pari tuntia lisää uniaikaa. :)
En ole aikoihin nukkunut yli kolmen tunnin pätkää heräämättä. Ei mua herääminen häiritse, mieluummin tosiaankin annan aamuseiskalta sen pullon maitoa ja nukun kymmeneen asti kuin nousisin itsekin seiskalta. Tää on mun valinta ja sopii mulle tällä hetkellä parhaiten, joskus muulloin voi olla toisin.
Aina löytyy näitä, joiden oma lapsi on parin yön jälkeen sopeutunut tilanteeseen, ja silloinhan se AUTOMAATTISESTI tarkoittaa, että kaikki maailman lapset nukkuvat yöt läpeensä juuri silloin kun äiti niin haluaa..
No ensinnäkin tämä yhteiskunta toimii suureksi osaksi niin, että yöllä nukutaan ja päivällä puuhastellaan muuta. Jos äiti joutuu yöllä paljon heräilemään ja valvomaan, hän on varmasti väysynyt, joten on sekä hänen että lasten etu, että nukutaan yöllä. Väsynyt äiti on helposti kiukkuinen äiti ja se ei ole kivaa lapsille. Lisäksi lapsi tarvitsee jo ihan kehityksensä takia riittävästi tauotonta unta. Yösyöminen ei ole myöskään hampaille hyväksi. Jossain vaiheessa lapsen täytyisi oppia siihen , että yöt ovat nukkumista varten. Ja en nyt todellakaan puhu vauvoista, aloittaja puhui yli 1-vuotiaiden yösyömisestä, he eivät ole enää vauvoja ja pärjäävät aivan varmasti yön syömättä. Jos on tottunut syömään yöllä, siitä voi opetella pois.
Terveeltä voi yösyömiset jättää pois (ja hampilääkärikin varmasti tykkää tästä).