Ööö... annetaanko influenssarokotteita kaikille lapsille?
Kiinnostaa mikä on yleinen käytäntö? (Siis kyse on alle kouluikäisistä lapsista.) Pitääkö ne pyytää/ostaa erikseen vai tuleeko ne jotenkin automaattisesti jonkun neuvolakäynnin yhteydessä?
Kommentit (6)
Sekä riskiryhmään kuuluvat (esim.astmaatikot) saavat ilmaiseksi. Muut joutuvat ostamaan itse sen halutessaan.
Sekä riskiryhmään kuuluvat (esim.astmaatikot) saavat ilmaiseksi. Muut joutuvat ostamaan itse sen halutessaan.
En muista alaikärajaa. Muille saa ostamalla rokotteen (tarvitaan lääkärin resepti, jonka ianakin meillä saa neuvolasta). Täällä meidän neuvolalla on kaksi päivää, jolloin voi käydä rokotuttamassa ilman ajanvarausta.
Myös vanhemmille lapsille pistetään samalla kertaa, mutta rokote siis pitää hankkia heille itse etukäteen.
Käytännön järjestelyt on kuntakohtaisia, ikäraja on sama koko maassa.
puhutaanko nyt tavallisesta influenssasta vai possuinfluenssasta? Tuo edellä kuvattu neuvolakäytäntö koski tavallista kausi-influenssaa. Possuflunssasta ja sen rokotuksista ei taida edes olla virallista päätöstä vielä.
kausi-influenssarokotteesta vai sikainfluenssarokotteesta?
Ensimmäinenhän on maksuton alle 3-vuotiaille ja yleensä kunnat järjestävät ne jotenkin massarokotuksina, toisen rokotuskäytännöistä ei lie vielä selvyyttä?
Rokotteet on varattu riskiryhmiin kuuluville.