Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ööö... annetaanko influenssarokotteita kaikille lapsille?

Vierailija
09.09.2009 |

Kiinnostaa mikä on yleinen käytäntö? (Siis kyse on alle kouluikäisistä lapsista.) Pitääkö ne pyytää/ostaa erikseen vai tuleeko ne jotenkin automaattisesti jonkun neuvolakäynnin yhteydessä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet on varattu riskiryhmiin kuuluville.

Vierailija
2/6 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä riskiryhmään kuuluvat (esim.astmaatikot) saavat ilmaiseksi. Muut joutuvat ostamaan itse sen halutessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä riskiryhmään kuuluvat (esim.astmaatikot) saavat ilmaiseksi. Muut joutuvat ostamaan itse sen halutessaan.

Vierailija
4/6 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista alaikärajaa. Muille saa ostamalla rokotteen (tarvitaan lääkärin resepti, jonka ianakin meillä saa neuvolasta). Täällä meidän neuvolalla on kaksi päivää, jolloin voi käydä rokotuttamassa ilman ajanvarausta.

Myös vanhemmille lapsille pistetään samalla kertaa, mutta rokote siis pitää hankkia heille itse etukäteen.

Käytännön järjestelyt on kuntakohtaisia, ikäraja on sama koko maassa.

Vierailija
5/6 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhutaanko nyt tavallisesta influenssasta vai possuinfluenssasta? Tuo edellä kuvattu neuvolakäytäntö koski tavallista kausi-influenssaa. Possuflunssasta ja sen rokotuksista ei taida edes olla virallista päätöstä vielä.

Vierailija
6/6 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kausi-influenssarokotteesta vai sikainfluenssarokotteesta?

Ensimmäinenhän on maksuton alle 3-vuotiaille ja yleensä kunnat järjestävät ne jotenkin massarokotuksina, toisen rokotuskäytännöistä ei lie vielä selvyyttä?