Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lypsääkö vai siirtyä korvikkeeseen?

Vierailija
09.09.2009 |

Meidän nuorin neiti on nyt 4kk ikäinen ja mietin, että lypsääkö vai antaa korviketta. Maitoa tulee hyvin, mutta tyttö imee niin kovin, että minulla on iho ihan hajalla ja imetys tosi tuskallista. Pulloon oon muutamia kertoja nyt lypsänyt ja tyttö on juonut pullostakin. Lypsämisestä on tottakai enemmän vaivaa, korvike olisi helpompi siinä mielessä. Kaikkein helpoin ois imetys, mutten kestä enää tätä tuskaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin lapsen imetys/osittaisimetyskokemuksella sanoisin: Jos imetys vie kaiken energiasi ja aiheuttaa suurta tuskaa niin sinuna lopettaisin, jäisi enemmän voimia ja varmaan nauttisit elämästä lapsen kanssa enemmän. Jos jaksat lypsää ja se toimii niin hyvä, ihan hyvin lapsi voi syödä myös pullosta. Ja jos lypsäminen taas osoittautuu liian hankalaksi niin ota korvikkeet avuksi!

Vierailija
2/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten lypsä ihmeessä ja anna pullosta.

Minä en ole kenellekään kuudesta vauvastani voinut antaa rintamaitoa suoraan rinnasta, matalien nännien takia.

Olen lypsänyt kaikille kuudelle vauvalleni äidinmaidon, viimeisten kolmen vauvan kanssa vielä luovutin sairaalallekin.

Olen saanut sähköpumpun sairaalasta ilmaiseksi kun luovutin maitoa määrätyn määrän viikossa keskosille. Sain rahaakin lisäksi. Mutta näe se vaiva ja anna omaa maitoasi, se on suoja infektioita ym. vastaan ja vauvasi voi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna pullosta korviketta. Hienosti olet kuitenkin jo 4 kk:ta imettänyt.

Itse varmasti lypsäisin osin ja osin antaisin rintaa toisin sanoien antaisin rinnan levätä ja rasvaisin sitä. Voit myös pitää aluksi muutaman päivän imetystauon, että saat ihon vahvemmaksi.

Tsemppiä! Kummin tahansa teet, olet varmasti paras äiti tyttärellesi.

Vierailija
4/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imettäisin niillä, vähiten vaivaa ja rahanmenoa.

Vierailija
5/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystukihenkilöö. Kuulostaa siltä kuin imuote olisi väärä, tai jotain muuta, ei enää 4kk imettämisen jälkeen luulisi olevan tuskallista. :s

Oletko kokeillut rintakumeja?

Ja ehdottomasti kannattaa lypsää maito, on kuitenkin niin paljon parempaa maitoa vrt. korvikkeeseen.

Vierailija
6/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että ei ne poissulje toisiaan.:-)

Itse olen osittain imettänyt, ja päivittäin kuitenkin korvikettakin antanut.

Oletko miettinyt että voisit jo tuon ikäiselle antaa maistiaisia?

Niin että kohta voisit siirtyä soseisiin ja imettää sen ohella. (Jos tuntuu siltä että maito ei riitä eli yhtenään saa imettää)

Vierailija
7/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuote oli oikea, käytiin imetystukihenkilön luona. Silti, vaikka imetin "vaan" 2-4tunnin välein niin iho oli rikki ja imetys todella tuskaa. Vauvat oli molemmat n. 3kk kun aloin lypsää maidon. Onhan siitä enemmän työtä, mutten halunnut antaa korvikettakaan, kun maitoa tuli jopa enemmän mitä vauva tarvitsi.

Vierailija
8/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdotti kiinteiden alotusta, en vielä mielelläni aloita, kun ei ole tarvetta paino nousee hyvin eikä tyttö syökään minusta tiheään. On rinnalla 2-5tunnin välein. Tuo 2tuntia on todella harvoin, yleensä 2,5tuntia päivisin ja öisin sitten keskimäärin 4tunnin välein, joskus voi mennä jopa 5tuntia.

Maito minulla kyllä riittää, olen lypsänyt ja laittanut pakkaseenkin, kun tyttö ei ole niin paljon syönyt.

ap

Vierailija
9/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapselle tulee hampaat. Onko teillä sama? Katsopa ikeniä. Itse toivon, että olisi väliaikaista hampaista johtuvaa.

Lisäksi olen korjannut asentoa, vauva kunnolla alas, niin että pää kääntyy. Irrotan myös vauvan, kun kunnollinen syöminen tuntuu loppuvan. Tulee rasitusta vähemmän.

Vichy-hoidon aloitin varulta, jos onkin sammasta. Siis itselleni.

Vierailija
10/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä imetys on ollut alusta asti ollut kivuliasta, ajattelin, että menis ohi ajan kanssa, mutta ei ole mennyt. Pienen kivun ehkä vielä sietäiskin, mutta tämä on niin tuskallista, että monesti tulee tippa linssiin imettäessä.

ap

Vierailija
11/12 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lypsänyt, minulla ns. suihkutissit eikä imettämistä voinut ajatellakaan. Jos vaan jaksat niin kannattaa lypsää.

Vierailija
12/12 |
12.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvikekaan ole pahasta, sitäkin voi siis antaa