3-kuumeilijoiden vko 1 :)
Joulun aikana täällä on ollutkin aika hiljaista. Tuossa ennen joulua tuli tosi monta plussaa ja varmaan väki väheni aika paljon mutta muutamia uusiakin oli ilmestynyt.
Mä tikutin oviksen ennen joulua ja sitten pupuiltiin oikein kunnolla. Toivottavasti tuotti tulosta, nyt täytyy vaan maltaa odottaa että pääsee testailemaan.
Mulla on 7 v ja 4 v lapset, joten koulun aloitukseen tähdättiin tätä kolmosta mutta nyt rupee aika loppumaan kesken jos ei pian tärppää.
Yk 2 , 20/26-32
Kommentit (39)
On tämä nyt hemmetinmoista tämä lasten teko. Pitäisi olla tyytyväinen, kun on kaksi ipanaa saanut aikaiseksi, mutta kun ei! Joka kuukausi tuleva pettymyksen ja menetyksen tunne kasvaa eksponentiaalisesti. Kolmas lapsi tulee hetki hetkeltä halutummaksi, kun se ei osoita tulemisen merkkejä, vaan uskollinen täti saapuu kylään. Häivy täti, vihaan sinua likainen vanha ämmä!
Ei jaksa myöskään työnteko innostaa. Olen tänäänkin laskeskellut kalenterista, koska voisin jäädä pois töistä, jos tällä kierroksella tärppäisi ja entäpäs jos tärppi olisi seuraavassa kuussa tai sitä seuraavassa... Sairasta puuhaa!
Tällä hetkellä tuntemukset vaihtelevat varovaisesta toiveikkuudesta varman pettymyksen odotteluun. Kävin gynellä neljännen yrityskerran jälkeen, minua kun ei ole siunattu pitkäpinnaisen odottamisen lahjalla :-). Vikaa löytyikin, mutta oli onneksi oli lääkkeillä hoidettavissa. Nyt toivottavasti kaikki olisi kunnossa.
En kestä näitä piinaviikkoja oviksen jälkeen. Hermot tässä menee. Ja pitäisi vaan ottaa rennosti! Onnea niille jotka pystyvät, täällä ei puhettakaan rentoutumisesta.
Toivotan kaikille teille hedelmällistä uutta vuotta!
Nella, kp 18/29, yk 6
Alavatsalla kaikenaikaa sellainen kumma " kiristys " ja valkovuotoa tulee roppakaupalla. Rinnat ei arista eikä muita oireita ole...
Ajattelin jo lähteä autoa rappaamaan ja huristaa apteekkiin, mutta taidan pinnistellä maanantaihin. Jotenkin tuntuu, että odottelen josko ne kuukautiset kuitenkin alkais ajallaan. Ja tosiaankin meillä vasta eka yrityskierto menossa ja tuntuu, ettei VOI näin nopeasti onnistua. Toisaalta molemmat tytöt saaneet alkunsa toisesta kierrosta.
Minulla nuorin 3v joten rattaat vielä tallessa. Turvakaukalot yms. vauvasälä myyty jo aikapäiviä sitten. Vaatehöppänänä äitinä oltais jo hautauduttu lasten vaatteisiin, jos en olis myynyt pieniä pois :)
Onpa kiva kun meitä on todellakin useanpi ensiviikolla " piinassa ". Voi olla että huomenna käyn ostamassa testin varalle...
On se vaan kumma tämä vauvakuume. Meillä rakennusprojekti menossa, mies raksalla kaikki viikonloput ja arki-illat. Minä itse teen vuorotyötä ( aloitin nyt syksyllä kun nuorimmainen täytti 3v ) ja kaksi leikki-ikäistä lasta päiväkodissa. Ihan kuin siinä ei olis tarpeeksi! Jotta elämä ei kävis liian helpoksi, niin tähän päälle pitäis vielä saada aamupahoinvoinnit, väsymykset jne. Mutta kun vaan niin kovasti haluaa...
Onnea kaikille tasaisesti uudelle vuodelle!
Nella: Näin se menee,mäkin niitä päiviä laskeskelin aikoinaan ja nytkin lasken,että miten saisin työpaikkani suomessa säilytettyä huhtikuun (tyttö täyttää 3v silloin) jälkeen, kun täällä olisi tarkoitus vielä olla vuosi eli 2009 vuoden vaihteeseen. Nämä piinaviikot on syvältä..Nyt kun uusi vuosi oli keskellä viikkoa ja oli kuitenkin ihan sunnuntaifiilis eilen ja nyt onkin sit vasta perjantain, niin voi plääh...vielä lisää päiviä testaamiseen.
M-i-n-s-k-u: Mä olen kans vaatehöppänä ja täällä meidän osavaltiossa vaatteet on halpoja ja valikoimat vauvoille ja pienille lapsille on valtavat. Hulluksi tulee noissa vaatekaupoissa. Kävin eilen hypistelemässä äitiysvaatteita, kun oli niin kauniita....jos vielä sais niitä joskus pitää päällään...hullu mikä hullu. Mä olen välillä kans miettinyt, että eikös tässä nyt ole ihan tarpeeksi asua vieraassa maassa, molemmat lapset uhmaikäisiä, asunnon etsintä suomessa vielä edessä ja ehkä opiskellakin pitäis alkaa, jotta voisi ottaa opintovapaata säilyttääkseen työpaikkansa suomessa. Että olisi ihan tarpeeksi, mutta kun se kuvotus, nipistys, jatkuva pissahätä, supistukset, yövalvomiset on niin kerrassaan messevän mukavaa puuhaa, että eihän siitä nyt voi luopua :)
Mannaryyni: Saako kysyä, että onko sulla löydetty mitään syytä tuohon pitkään kiertoon? On kyllä rasittavan pitkä. Toivottavasti rohkenet jossain vaiheessa mennä lääkäriin ja ehkä saat apua siihen.
Maikki: Mä lukitsen mun clearbluen testipaketin jonnekin piiloon, niin etten pääse sitä avaamaan ennen kuin ke-aamuna. No, jos vaikka ti-aamuna, jos täti ei ole tullut...Saas nähdä mihin asti malta odottaa. Mutta sen päätin, että viikonloppuna eli su-aamuna en sitä vielä lähde tekemään. Kun "vain" 51% :lla on positiivinen testitulos raskautuneista 4 päivää ennen sillä testillä, joten en uskalla. Onneksi tuhruttelu ei ole alkanut, mut toisaalta rinnoissa ei tunnu miltään vielä. Hemmetti tätä touhua...Mitä enemmän tätä asiaa ajattelee, sitä enemmän lasta haluaa, ja olla raskaana, ja odottaa oireita ja, ja ja...
Ai niin ja sit näin yhdessä kaupassa vauvaosastolla (miten sinne nyt eksyinkään...) oli 2 viimeistä Avent ISIS-rintapumppu pakettia, sellainen musta kassi -On-the-go-setti, jossa oli pumpun lisäksi jotain 3 pulloa tarjouksessa 41 dollaria eli noin 30 euroa. Mulla oli molemmilla aikoinaan käytössä sukulaiselta lainaamani kyseinen pumppu ja tykkäsin siitä kovasti. Mutta annoin sen tietenkin jo aika päiviä sitten takaisin. nyt mietin, että pitäiskö vielä mennä sinne kauppaan katsomaan olisko niitä vielä siellä.
Näissä vauvamietteissä siis taas mennään..
viikonloppuja kaikille,
Emu, yk1, 24/28
Emu76 mä en pystynyt pitämään clear blue pakettiani kaapissa kun eilen sen kävin ostamassa.
Eilen illalla oli taas pikku kuume olo ja yöllä heräsin kun käänsin kylkeä että rintoihin sattuu niin päätin testata. Ja myös senkin vuoksi kun illalla tulee vieraita enkä halua juoda mitään jos olen raskaana.
Siis minä testasin tänä aamuna täysin selkeän kaukaa nähtävän PLUSSAN clear bluella :) (25/26-28) Ja nyt on tosi epätodellinen olo ja pakko testata vielä uudelleen mutta päätin odottaa nyt keskiviikko aamuun. Nyt toivon että "manteli" siellä pysyy !! Roikun täällä nyt ainakin sinne keskiviikkoon asti.
Samanlaisia plussa tuulia toivotan kaikille ketkä alkuviikosta testailevat.
Maikki 25/26-28 tai Rv 3+5
p.s. olen niin onnellinen että pelottaa :)
Emu76 mä kävin ostamassa eilen clear bluen enkä malttanut pitää sitä kaapissa.
Eilen illalla oli taas viluinen ja kuumeinen olo, yöllä heräsin kun käänsin kylkeä ja rinnat oli niin kipeät. Ja tänään tulee vieraita ja ajattelin että en juo jos olenkin raskaana siis päätin testata heti aamulla.
Ja minä sain aamulla clear bluelle selkeän vahvan kaukaa nähtävän PLUSSAN! Ja myös mies näki sen :) (25/26-28, kierto ollut joskus myös 24). Nyt vaan toivon niin kamalasti että "joulu manteli" pysyy masussa. Keskiviikkona ajattelin testata vielä uudelleen vaikka plussa olikin täysin selvä.
Plussa onnea kaikille :)
Maikki 25/26 tai rv 3+5
p.s. olen niin onnellinen että pelottaa.
p.s.s. ja nyt juimii hassusti alaselästä.
paljon onnea ja tsemppiä.
Minulla ei menkkoja kuulu eikä näy. Pelottaa että joku megakierto meneillään, niinkuin täällä joillain muillakin ollut...
Tänään oli tarkoitus mennä hakemaan testiä, mutta en ole saanut aikaiseksi lähteä minnekään, ahdistaa jos testi näyttääkin negan.
Varmaan juoksen illalla minuuttia vaille kuusi kauppaan sitä hakemaan ;)
Mukavia pakkaspäiviä ja plussatuulia kaikille!
nro3
yk2 kp 35/n.30
Maikki, mä olin niin varma, että sä kyllä teet sen plussan. On noi sun oireet niin selkeät. Onnea ihan hurjasti odotukseen. Menetkö nyt odotuspuolelle kotiloihin vai syysmammoihin? Näytti olevan hurjan hiljaista tuolla kotiloiden puolelle.
Mä tosin taas olen menettänyt toivoni tän kierron suhteen. Eilisen päivän oli maha niin turvonnut ja illalla alkoi tuttu tätimäinen jomotus. Ja se kunnon jomotus on nyt koko ajan päällä. Eli luulen, että kierto tulee olemaan lyhyempi kuin 28pv nyt, enkä todellakaan ole raskautunut. Se valkovuotokin on ihan normaalissa määrissä taas. Plääh...
Hienoa, että saatiin plussa tänne.
Emu, yk1, 25/28
Mä kuvittelen heti olevani raskaana oviksen jälkeen, onkohan hölmömpää taas kuultu! Ovis on siis ohi ja vatsassa koko ajan pientä jomotusta, eihän tuo olis edes "ankkuroinut" vielä itseään. Tissit on normaalit. Viikon päästä näkee ovatko muuttuneet tummenmiksi ja aremmiksi. Ja en edellenkään SILTI ole henkisesti ja fyysisesti valmis väsymykseen, pahaan oloon ja masun turpoamiseen. Kauhulla vaan ajattelen noita.
Olis se vaan aika kivaa nyt kun kummatkin lapset ymmärtäis vauvan mahassa ja sen potkut. Esikoinen oli niin pieni aikoinaan ettei vielä käsittänyt asiaa kun kuopusta odotin.
pp ja yk1 17/28 :D :D :D :) :)
Hienoa, että uusi vuosi alkaa taas näillä plussauutisilla. Toivotaan, että plussatuulet jatkuu.
Meikäläinen teki aamulla taas negatestin. Ei kai tuo testi vielä olisi ehkä raskautta näyttänytkään, mutta kunhan nyt testasin. Ei kyllä ole yhtään raskautunut olokaan, joten en nyt niin kovasti pettynytkään. Eli tätiä odotellessa...
Marju yk 2 kp 25/26-29
Mulla on 8v ja 3 v lapset, ja nyt on taas kuume korkealla.
Ovis oli luultavasti tuossa ennen joulua, joten alan tässä kohta puolin odottelemaan tätiä saapuvaksi. Tientenkin toivoisin, ettei tämä saapuisi.....
Onnittelut plussaanneelle ja muille toivotaan plussatuulia!
Halti yk 2, 26/28-30
Tervetuloa Halti meidän joukkoomme!
Täti tuli sitten eilen myöhään illalla kylään. En tiedä harmittaako ollenkaan. Jostain kumman syystä olen alkanut kovasti epäillä tätä projektia. Mietin, että haluanko itse asiassa lainkaan kolmatta lasta. Meillä on kaksi ihanaa naperoa, eikö se jo riittäisi. Toisaalta kaipaan kovasti vielä yhtä lasta, mutta toisaalta taas olen ajatellut, että jos vaikka antaisin vähän enemmän huomiota itselleni ja yrittäisin vaikka laihduttaa, mulla kun tuota painoa piisaa. Meidän lapset on vielä niin pieniä, että heissäkin on työtä kovasti paljon. Jaksaisinko kolmannen kanssa? Jaa-a, en tiedä kuinka tässä käy. Nythän tässä on taas aikaa miettiä asiaa, kun kierto on taas alussaan.
t. Marju
Aika epätodellisin tuntein meni eilinen päivä, en vieläkään usko tätä todeksi. Nyt odotan keskiviikko aamuun ja testaan silloin uudelleen ja jos se näyttää vielä plussaa niin sitten siirryn tuonne odotuspuolelle. Meillä oli yövieraita ja olin varmaan tosi hyvää seuraa kun päässä risteili erilaisia ajatuksia enkä oikein pystynyt keskittymään vieraiden viihdytykseen.
Toivotaan että tulee lisää plussia tänne.
Maikki
maikki007: Onnittelut plussasta:)! Vetäsehän meidät muut mukanasi odotuspuolelle!!
Uusille tervetuloa omasta puolestani!
Oon täs käynyt harvakseltaa lukemassa pinoa, enkä oo hetkeen tainnut kirjoittaa. Viime kierrosta toivo oli nii-in korkealla ja pudotus olikin sit melkonen. Täyty vähän aikaa sit itteensä kasailla.
ON: Nyt siis piinaviikko alkamassa. Ajatukset pyörii tietty vain yhden asian ympärillä, vaikka kovasti yritän olla aattelematta! Epäilen vahvasti, etten oo raskautunut, kun ei miehen työvuorojen takia juurikaan pystytty ahkeraan peittoa heiluttaan:(. No, viime kierrossa heilutettiin senkin edestä ja tulosta ei silti tullut. Maha on tuon tuosta kipee, oikeen kamalia vihlaisuja:(. Aattelin varata ajan gynelle, jos/kun menkat tulevat. Ei enään jaksa tätä ihmettelyä, pettymistä ja toivomista. Ongelmia, kun ennenkin tällä saralla ollut, niin haluun asian sit tarkistuttaa. Ja onhan tässä yritystäkin takana jo yli 8kk:ta.
Oikeen hedelmällistä ja plussarikasta alkanutta vuotta!
Senny kp 18/23-27
Mulla haluttaisi niin kovasti jo testata, mutta järki sanoo muuta. Kyllä nämä viimeiset päivät ovat yllättävän "raskaita". Toisaalta täytyy ajatella, että täti tulee niin ei tunnu niin pahalta.
Mitään oireita ei ole...no, ehkä tuolla alavatsan tienoilla on jo reilun viikon tuntunut nipistelyä...tai sitten sitä kuvittelee erittäin vahvasti.
Ei mulla aikasemmissakaa raskauksissa kyllä alkuun ole tuntunut mitään, vasta ehkä viikolta 6 alkaen. Joten kyllä tässä ollaan täysin arvailujen varassa.
Saapa nähä täytyy tänään vielä apteekin kautta ajella vai jaksaako sitä odottaa vaikka keskiviikkoon.
Mukavaa sunnuntain jatkoa ja pidetään lippu korkealla!
Halti 27/28-30, yk 2
Minä en sitten jaksanut odottaa maanantaihin, vaan lauantaina tein ihan selvän negan testin. Tein sen päivävirtsasta, joten siihen ei ihan uskominen, kai. Mutta nyt on ihan selvät menkkaoireet, joten tätiä odotellessa täällä mennään.
Onnea Maikki plussasta ja pahoittelut neganneille.
Täällä onkin nyt paljon samassa veneessä olevia....paljon testipäiviä toivottavasti yhtämonta plussapäivää :)!
Minä testailin eka kierrossa juuri ja juuri tätin tulopäivänä ja pettymys oli niin suuri, kun negan sain, et toisella kierrolla maltoin odottaa ja sietähän se täti tuli ihan ajallaan. Mun kroppa on vähän niiku nakutettu...aina ajallaan. Nyt pitäisi tädin tulla tiistai aamuna, joten tiistaina selviää aika paljon. Oireita ei ole yhtään...ei edes mitään pientä, mikä ei yhtälailla voisi olla menkkojen alkamista. Alkaa alamaha turvottaa, ihan niinkun tädin tullessa, joten tiedä häntä....huoh odottavan aika on pitkä!!!!
wilukisu yk 3 kp 24/24-26
olenko nyt ollenkaan oikeassa viestiketjussa...
Mutta sanokaa, olenko ihan hullu, kun täytän tulevana kesänä 40v ja haluaisin silti sen kolmannen! Lapset on 3v ja 5v. Olen saanut miehenkin suostumaan (siihen ei mennytkään kuin reilu puoli vuotta...). Vielä on kierukka paikoillaan, kun miehen suostuttua rupesi oma rohkeus pettämään, mutta oli puhetta, että tällä viikolla se otettaisiin pois. Apua!
Tervetuloa mukaan Mirabel! Et missään tapauksessa ole hullu, jos toivot kolmatta lasta. Eihän tuo 40 v ikä vielä kovin korkea edes ole. Toiset saavat esikoisensa siinä iässä!
Täällä mennään siis alkukierrossa. Vähän on positiivisemmat fiilikset, kuin aiemmin. Ehkä kuitenkin jatkamme kolmannen lapsen yritystä. Yritän tässä nyt samalla laihduttaa, niin se tärppikin voisi tulla sitten helpommin. Ensi viikon maanantaina ajattelin marssia Painonvartijoihin, siihen saakka lasken pointseja täällä kotona. Se kun on tuttua puuhaa.
Tulkaapa sankoin joukoin päivittämään kuulumisianne, niin saadaan tämäkin ryhmä oikein aktiiviseksi uuden vuoden kunniaksi.
Marju, yk3 kp 5/26-29
Ensiksi isot onnittelut kaikille plussanneille jos täällä vielä käytte! Teitä tulee ikävä, toivottavasti vielä nähdään "tuolla toisaalla" ;)
Pahoittelut myös tädin kohdanneille ja varsinkin teille, jotka jo ehditte saada jonkinmoista merkkiä mahdollisesta plussasta.. :( Voin vain kuvitella kuinka kamalaa on tipahtaa niin korkealta :(
Tervetuloa uusille, teitäkin oli monta! Toivottavasti vierailunne jää lyhyeksi ;)
Mullakin sitten megamega kierto päättyi täti punaiseen, kp 45 löysi tänne eli kroppa on todellakin ihan sekaisin.. kauankohan tämmöisiä megakiertoja kannattaa katsella ennen kun lähtee lekurilla käymään... :/
No, nyt on menossa kp16 jo uutta kiertoa, oviksesta en haaveilekaan, ehkä se tulee taas kp30 jos tulee ollenkaan *pessimisti*
Kattellaan. Plussarikasta vuotta kaikille!! Mulle tuli tinasta kalan näköinen otus jonka mä kyllä näin siittiönä ;) Ei tullut vauvan kuvaa joten kaippa mä noita simoja saan tänäkin vuonna taas litrakaupalla ilman vauvaa...
t. Manna, kp16