Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas päivä ilman herkkuja-ketju!

Vierailija
08.09.2009 |

Ajattelin aloittaa tällaisen tsemppauslistan meille jotka aikovat laihduttaa tai kuten minä, tehdä elämäntaparemontin. Laihdutin jo vuosi-pari sitten lähes 10 kiloa ihan jättämällä kaiken sokerin (hiilarit) ja turhat herkut pois. Panostin kunnon aamiaiseen ja lounaaseen. Söin paljon vihanneksia. Samaa ajattelin noudattaa tälläkin kertaa, pysyvästi:).

Paino laski todella hyvin viimeksi. Harmi vain että tiettyjen elämänmuutosten takia lipsuin pikkuhiljaa pahoihin tapoihini. Viime viikkoina esimerkiksi ei mennyt päivääkään etten olisi syönyt suklaata, keksiä, pullaa tai jotain muuta herkkua!!

Herkuttelupäiviä aion ehdottomasti pitää, mutta en tiedä uskallanko sellaistakaan pitää moneen viikkoon.

Tällä hetkellä painoa on 77 kg, pituutta 170 cm ja vyötärönympärys on... hmm... no sitä on paljon!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ilman makeaa/sokeria jo viikkoja. Välillä olen maistanut suklaata tms., mutta eipä ole juurikaan mieli tehnyt mitään. Syön muuten ihan normaalisti, mutta sokerin olen jättänyt ja muutenkin hiilareita karsinut.

Olo on aivan huippu, ja ostin juuri tällä viikolla kokoa pienemmät farkut.

Liikkuminen on tietenkin tärkeää myös.

Vierailija
22/50 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen vielä lisää, että mulla ei ainakaan kerran viikossa karkkipäivä toiminut. Lähti aina lapasesta. Nyt herkuttelen vain esim. juhlapäivinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmän päälle terveellistä!

Parin vuoden päästä - näin vahvasti ennustan - yleisessä tiedossa jo on, että ihminen tarvitsee rasvaa ihan oikeasti ja että eläinrasva on ihmiselle hyvin luontainen ravinnonlähde. Sitä olemme oppineet hyödyntämään kymmenien ja satojen tuhansien vuosien aikana optimaalisesti. Hiilihydraatteja olemme ennen muinoin saaneet vain vihanneksista, juureksista, marjoista ja nykyistä paljon vähäsokerisemmista hedelmistä; näitä kaikkia tietysti vain satokausina. Luolamiehen karkkipäivänä sai vähän hunajaa.

Vierailija
24/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen meni ihan hyvin. Minulla oli iltapäivänä täällä kahvivieraita, heille tarjosin pullaa ja keksejä mutta itse en syönyt niistä mitään! Hyvä minä! Ajattelin, että jos nyt heti alan niitä maistamaan niin se VOI olla menoksi...:). Tänään on perjantai, perinteinen herkuttelupäivä. Voi voi, syönköhän tänä iltana mitään hyvää vaiko en? Tai sitten yritän keksiä jotain terveellistä herkkua. Mies on aika perso makealle myös, mutta hänkin tosin sanoi että eiköhän hänellekin tee hyvää olla ilman karkkeja:).

Housut tuntuvat löysemmiltä JO! Sitähän tämä hiilarittomuus tarkoittaa. Pikkuhiljaa otan kyllä ruokavalioon mukaan vähän ruisleipää tms. Vehnää yritän välttää.

Onneksi pakastimessa on nyt omia mustikoita. Söin niitä nyt aamulla maustamattoman jogurtin kera. Tuli oikein tervellinen olo:).

Tsempit kaikille!

T. Ap

Vierailija
25/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmän päälle terveellistä!

Parin vuoden päästä - näin vahvasti ennustan - yleisessä tiedossa jo on, että ihminen tarvitsee rasvaa ihan oikeasti ja että eläinrasva on ihmiselle hyvin luontainen ravinnonlähde. Sitä olemme oppineet hyödyntämään kymmenien ja satojen tuhansien vuosien aikana optimaalisesti. Hiilihydraatteja olemme ennen muinoin saaneet vain vihanneksista, juureksista, marjoista ja nykyistä paljon vähäsokerisemmista hedelmistä; näitä kaikkia tietysti vain satokausina. Luolamiehen karkkipäivänä sai vähän hunajaa.

rasvalla ei ole kenenkään etu.

Vierailija
26/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritellään... Minä syön rasvaa "niin kuin ennen". Panen vähän voita paistinpannulle, kostutan salaattia joskus oliiviöljyllä, syön maitotuotteet normaalirasvaisina (eli sellaisina kuin ne lehmän utareesta ja alkuperäisestä valmistustavasta tulevat, ilman erillistä rasvanvähennys- saati makeutusprosessia). Lisäksi syön lihasta monenlaiset osat, niin vähä- kuin normaalirasvaiset.

Jollekin tuo on lotraamista, tiedän, minulle vain ihan tavallista. Enemmän minä nykyään "lotraan" vihanneksilla: syön niitä paljon ja usein ja kokeilen kaikkea uutta.

Vierailija
27/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritellään... Minä syön rasvaa "niin kuin ennen". Panen vähän voita paistinpannulle, kostutan salaattia joskus oliiviöljyllä, syön maitotuotteet normaalirasvaisina (eli sellaisina kuin ne lehmän utareesta ja alkuperäisestä valmistustavasta tulevat, ilman erillistä rasvanvähennys- saati makeutusprosessia). Lisäksi syön lihasta monenlaiset osat, niin vähä- kuin normaalirasvaiset.

Jollekin tuo on lotraamista, tiedän, minulle vain ihan tavallista. Enemmän minä nykyään "lotraan" vihanneksilla: syön niitä paljon ja usein ja kokeilen kaikkea uutta.

tarvitsee niitä hiilareitakin jaksaakseen, rasvojakin kyllä, mutta kyllä mä niitä olen vähentänyt ja kropastakin saanut näin rasvan sulamaan.

Vierailija
28/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän asti kaikki mennyt hyvin, ei mielitekoja. Nesteet on lähteny liikkeelle, eilen töissä ramppasin koko ajan vessassa.. Näkyy painossakin -2 kg:a. Jee!

Itse pidän karkkipäivän lauantaisin, yritän huomenna valita kuitenkin hedelmänamuja.. Saunakaljankin meinaan juoda.

Oikeesti, en tiedä mikä nyt on toisin, kun en ole vielä repsahtanut.. Haluan uskoa että tämä ryhmäkuri jotenkin vaikuttaa asiaan!

Hirveesti kannustusta kaikille! -5-

Vierailija
29/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi aloittaa uudesta aiheesta keskusteluja ollenkaan?

Tälläi voin kyllä kommetoida mutta aloittaa en voi mitään uutta keskustelua.. Onko muilla tälläistä ongelmaa? jos kirjoitan jonkun aloituksen ja yritän lähettää sen, systeemi heittää minut ulos.

Siksi siis laitan tämänkin kommentin tähän ketjuun.

Vierailija
30/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

määritellään... Minä syön rasvaa "niin kuin ennen". Panen vähän voita paistinpannulle, kostutan salaattia joskus oliiviöljyllä, syön maitotuotteet normaalirasvaisina (eli sellaisina kuin ne lehmän utareesta ja alkuperäisestä valmistustavasta tulevat, ilman erillistä rasvanvähennys- saati makeutusprosessia). Lisäksi syön lihasta monenlaiset osat, niin vähä- kuin normaalirasvaiset. Jollekin tuo on lotraamista, tiedän, minulle vain ihan tavallista. Enemmän minä nykyään "lotraan" vihanneksilla: syön niitä paljon ja usein ja kokeilen kaikkea uutta.

tarvitsee niitä hiilareitakin jaksaakseen, rasvojakin kyllä, mutta kyllä mä niitä olen vähentänyt ja kropastakin saanut näin rasvan sulamaan.

että ei olekaan tarkoitus kokonaan lopettaa hiilareiden käyttöä!! Hiilareita voi nimenomaan syödä ennen ja jälkeen kovan treenin. Mutta niitä ei voi syödä ylenmäärin jos on sohvaperuna:). Sitäpaitsi melkein jokaisessa ruoassa ON hiilareita eli vaikka niitä miten välttelisi, niin niitä saa silti.

Tässä kai pahoilla hiilareilla tarkoitetaan nimenomaan esim. vehnätuotteita (pullaa, valkoista leipää) muita sokerisia tuotteita ja sipsejä tms. Kukaan ei ole sanonut etteikö esim. ruisleipää voisi syödä. Eritoten jos leivontaan on käytetty yli 50 % ruista.

Vierailija
31/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen; sun ruuasta puuttuu kokonaan proteiini etkä kyllä edes syö tarpeeksi.

Vierailija
32/50 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen; sun ruuasta puuttuu kokonaan proteiini etkä kyllä edes syö tarpeeksi.

lihapalan proteiinissa riittävästi..hohhoijaa

Vierailija
33/50 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen onnistunut elämäntapamuutokseni kanssa. Painoa on varmaan lähtenyt parisen kiloa, en vielä tiedä tarkkaan:). Joskus iltaisin tekee mielettömästi mieli karkkia, onneksi sitä ei ole kotona ollut! Tänä iltana ajattelin kuitenkin sallia itselleni vähän herkkuja:).

Kasviksia menee edelleen ainakin ½ kiloa päivässä ja siihen olen tyytyväinen!

Vierailija
34/50 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

karkit, keksit ja pullat. Jätskiä olen kyl syönyt, hm... ehkä 6-7 kertaa. Sen lisäksi olen alkanut käymään salilla kuuden vuoden tauon jälkeen ja se on mahtavaa. Fiilis on korkealla ja kilot ovat vähentyneet noin 5. Vyötärön mitta pienentynyt 8 senttiä. Vointi on hyvä. Tavoite on saada pois 10-15 kiloa. Esim tänään

aamupala klo 9: herbalifepirtelö

klo 12: banaani + jätskiä (ups)

klo 15:30 paaljon salaattia, kurkkua, tomaattia, kebablihaa ja kebabkastike ja nyt olen TÄYNNÄ

illalla en tiedä mitä otan...ehkä leivän

Vierailija
35/50 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä kyllä edes syö tarpeeksi.

Vierailija
36/50 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 4:s päivä menossa. Aamiaiseni on aina tuhti: pari keitettyä munaa, joskus pekonia, raejuustoa tai maustamatonta jogurttia, tomaatti tai paprika... Huomenna ajattelin tehdä munakkaan johon lisään joko tonnikalaa tai makrillia.

Lounaalla syön aina paljon protskua ja jonkun salaatin tai wok-vihanneksia.

Tietysti paljon vettä välissä.

Välipalaksi ehkä maustamatonta jogurttia ja siihen pellavansiemeniä päälle.

Eilen illalla oli todella kova makeannälkä, taltutin sen sitten palalla tummaa suklaata.

Sen minkä olen huomannut on että olen paljon pirteämpi aamuisin! Sanotaan että hiilareiden poisjättäminen piristää:).

Nälkä ei ole vielä ollut kertaakaan, eikä tulekaan jos ja kun syö riittävästi.

Ap

Vierailija
37/50 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen söin karkit kaapeista ja nyt pitäsisi olla eka päivä ilman herkkuja :(

Aamulla ruisleipää juustolla+kurkulla+tomaatilla ja kahvi.

Lounaaksi iso kasa salaattia +broileria juomaksi rasvatonta piimää.

Päivällinen : nutrilet pussi.

Illalla kahvia ja ruisleipä.

välipalaks omena ja porkkana.

Pyörälenkki aamulla ja illalla vielä käyn kävelemässä pienen lenkin.

Salaatti+nutrilet- kuuri siihen saakka kun 10 kg:a tippunut...

Vierailija
38/50 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole makealle perso, mutta tuore leipä, hyvä kotiruoka, juustot ja punaviini; siinä mun paheet. Takana kuntosalitreenejä nyt 8viikkoa ja muutoksen huomaa jo. Herkuttelen enää kerran viikossa, lähinnä light-jätskillä tai lakulla.

Vierailija
39/50 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole makealle perso, mutta tuore leipä, hyvä kotiruoka, juustot ja punaviini; siinä mun paheet. Takana kuntosalitreenejä nyt 8viikkoa ja muutoksen huomaa jo. Herkuttelen enää kerran viikossa, lähinnä light-jätskillä tai lakulla.

Tsemppiä kaikille! Tuo pitääkin muistaa, että sitten kun herkuttelee, niin herkuttelee paremmilla herkuilla. Suklaahan on pahinta:). Lakusta tykkään mutta jätskiä en muutenkaan (onneksi) syö!

Ap

Vierailija
40/50 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena mulla on vain 3 kg:n pudotus (64 => 61 kg. Olen 170 cm pitkä), mutta vähintään yhtä tärkeää on saada olo pirteämmäksi, turvotukset pois ja toivottavasti myös vastustuskykyä.

Olen aina harrastanut liikuntaa, vaikka lapsen myötä liikuntakerrat ovatkin pudonneet pariin kertaan viikossa ja taukoja on tullut paljon, kun muutenkin infektioherkkänä olen potenut kaikki lapsen tuomat nuhat, usein vielä poskiontelotulehduksella tai muulla jälkitaudilla höystettynä.

Nyt tosiaan tarkoitus tehdä elämänmuutos ja luopua jokapäiväsestä makean mässäämisestä. 2 vkoa olin lähes totaalisessa herkkulakossa (karkit, pullat, jätskit ja jälkkärit pois). Paino putosi heti 1,5 kg ja vatsan turvotukset väheni. Sen jälkeen viime viikolla vähän lipsuin ja tuli melkein joka päivä syötyä jotain makeaa. Onneksi tosin pieniä määriä, toisin kuin ennen, jolloin karkkia meni 150-200 g kertasatseina, jätskiä helposti 3-6 dl.

Nyt taas olen ottanut itseäni niskasta kiinni ja pyrin pitäytymään kaikista herkuista. Nälässä en ole minäkään ollut, enkä aio olla. Syön runsaat ateriat ja välipaloina rasvatonta, maustamatonta jogurttia, hedelmiä ja pähkinöitä.

Suurin ero entiseen on todella tuo vatsan jatkuvan turvotuksen loppuminen ja vähän pirteämpi olokin tuntuisi olevan. Ja hartaasti toivon, että vastustuskykykin paranisi. Jatkuva sairastelu on niiiin kurjaa.

Tsemppiä ap:lle ja muille elämäntaparemontoijille!