Taas päivä ilman herkkuja-ketju!
Ajattelin aloittaa tällaisen tsemppauslistan meille jotka aikovat laihduttaa tai kuten minä, tehdä elämäntaparemontin. Laihdutin jo vuosi-pari sitten lähes 10 kiloa ihan jättämällä kaiken sokerin (hiilarit) ja turhat herkut pois. Panostin kunnon aamiaiseen ja lounaaseen. Söin paljon vihanneksia. Samaa ajattelin noudattaa tälläkin kertaa, pysyvästi:).
Paino laski todella hyvin viimeksi. Harmi vain että tiettyjen elämänmuutosten takia lipsuin pikkuhiljaa pahoihin tapoihini. Viime viikkoina esimerkiksi ei mennyt päivääkään etten olisi syönyt suklaata, keksiä, pullaa tai jotain muuta herkkua!!
Herkuttelupäiviä aion ehdottomasti pitää, mutta en tiedä uskallanko sellaistakaan pitää moneen viikkoon.
Tällä hetkellä painoa on 77 kg, pituutta 170 cm ja vyötärönympärys on... hmm... no sitä on paljon!
Kommentit (50)
,Suurin ero entiseen on todella tuo vatsan jatkuvan turvotuksen loppuminen ja vähän pirteämpi olokin tuntuisi olevan. Ja hartaasti toivon, että vastustuskykykin paranisi. Jatkuva sairastelu on niiiin kurjaa. Tsemppiä ap:lle ja muille elämäntaparemontoijille!
Varmasti vastustuskyky paranee jo ihan sen myötä että tulee syötyä terveellisemmin (=enemmän vihanneksia ja hedelmiä ja niiden kautta suoja-aineita). Sen huomasin ainakin itse keväällä 2008 kun söin terveellisesti etten ollut lainkaan kipeä vaikka kaikenlaisia tauteja pyöri perheessä. Tänä keväänä taas olen ollut enemmän sairaana, mutta olenkin syönyt huonommin:(.
Pähkinät pitääkin muistaa ottaa takaisin ruokavalioon, kuin myös kalaöljy ja muut hyvät öljyt. Harmittaa vaan kun pähkinät ovat niin kalliita:(((.
Ap
Äsken meni kahvin kanssa muffinssi ja suklaapatukka - ihan noin niinkuin välipalaksi. :(
Otan teistä mallia ja yritän päästä ketjuun mukaan. Ei taida olla kovin terveellistä syödä joka päivä monta kertaa herkkuja. Normipäivä mulla sisältää esim. pullan, muutamia keksejä, puolikkaan suklaalevyn, kakkupalan ja ehkä vielä vanukasta...äh. Mä oon toivoton.
-S-
Ja nyt on pakko tehdä jotain, koko aika huono, turvonnut olo, hengästyttää jne. Mäkin olen toivoton herkkujen perään (=irtokarkit) ja vaatii kyllä luonnetta kun tänään kauppaan menen :)
-5-
Tsemppiä kaikille!
Onko täällä viimeviikkoisia osallistujia? Miten meni viikonloppu?
Itselle oli pikkasen vaikeaa olla koskematta makeisiin herkkuihin, erityisesti pe- ja la-iltana. Söin muutaman palan tummaa suklaata ja join jopa lasin punaviiniä. Mitään pullaa tai muuta en syönyt. Punnitsinkin itseni ja viikossa olen laihtunut kilon!! Huomaan eron jo housuissa:). Mahtavaa ja tekee mieli vain jatkaa.
ap
Mitat samat kuin ap:lla, ja samanlainen herkuttejen suurkuluttaja olen. Nyt jo 3. päivä ilman herkkuja, mutta jatkuvaa taistelua se on. Olen ostanut vitalineajugurtteja ja vauvan hedelmäsoseita jos makeanhimo iskee.
Mitat samat kuin ap:lla, ja samanlainen herkuttejen suurkuluttaja olen. Nyt jo 3. päivä ilman herkkuja, mutta jatkuvaa taistelua se on. Olen ostanut vitalineajugurtteja ja vauvan hedelmäsoseita jos makeanhimo iskee.
Ei ole todellakaan mitään helppoa kun on todella perso esim. makealle. Makeaa tulee usein syötyä liian paljon kerrallaan, siitä kai ne mun kilot ovat kertyneet:(. Vaikeaa on myös tietää miten paljon esim. karkkia voi syödä herkuttelupäivänä ilman että mopo karkaa käsistä.
Viimeksi mulla kaikki meni överiksi ihan pikkuhiljaa. Kauan pystyin pitämään herkut kohtuullisina, sitten en enää jaksanut välittää:(. Tällä kertaa ois pakko olla toisin. Enkä ajattele vain kilojen kannalta, vaan terveydenkin. Helpostihan esim. vihannekset ja hedelmät korvautuu karkilla tai pullalla.
T. Ap
Minä en varsinaisesti laihduta, mutta herkkujen syömisen on nyt vaan loputtava! Vyötärönympärystä on tarkoitus saada pienemmäksi, housut kun on alkaneet hieman ahdistamaan.
Viime viikolla aloitin elämäntaparemonttini, eli lisäsin liikuntaa ja vähensin herkkkuja. Puntaria ja mittanauhaa en aio käyttää. Vaatteista ja peilistä kyllä näkee, kun muutosta alkaa tapahtua.
Huhuilen muita "painonvartijoita"?
T. Ap 1,5 kiloa kevyempänä eivätkä housut kiristä:).
Ei ne herkut niin tärkeitä ole. Olen huomannut että on tärkeätä korvata ne jollain muulla! Saapahan toista sisältöä elämään. Itse olen aloittanut lukemisen ja teen sitä kun alkaa herkutteluhammas kolottaa:-). Ja sen huomasin kun olin viimeksi ilman herkkuja, että ei elämä ainakaan huonompaa ollut, päinvastoin sitä voi paremmin ja oli ylpeä itsestään kun pystyi olemaan ilman niitä! Palkkiona vielä pienentynyt vatsanympärys, niin avot!!
Täytyisi tässä käydä kaupassakin joskus tänään ja hankkia kotiin lisää protskuja:). Broileria nyt ainakin.
Ap