Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ilman isää.

Vierailija
08.09.2009 |

Luin artikkelin uudesta vauva-lehdestä ja olen ylpeä naisista jotka lähtevät yksin tekemään lapsen ja kantaa vastuun yksin. Onko täällä muita saman kokeneita??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailman surullisin näky on isätön poika ;(

Vierailija
2/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen matkalla tuohon, rv9 menossa. Monen vuoden harkinta, kypsyttely ja tuskailu takana, nyt ratkaisu on jo kauan tuntunut selvältä ja ainakin tässä vaiheessa on ollut helppo seistä päätöksen takana. Tulevaisuudesta ei tietysti tiedä,millaisia tuntemuksia tuo tullessaan.

Mielestäni isällä on varsin tärkeä rooli lapsen elämässä, enkä sitä halua omalla ratkaisullani mitenkään vähätellä tai mitätöidä. Aina elämä ei vaan mene suunnitelmien mukaan, ja joutuu käymään päässään aikamoisia moraalisia vääntöjä tällaisten asioiden suhteen, jotka toisille on itsestäänselviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä minä toivon lasta ja mies ei. Olen ajatellut, että mies ei vuoden sisällä ala myöntymään lapseen niin olen valmis tekemään sen yksin. Onko vastaaja3 sinun projektissa mennyt pitkään?? Itse olen kasvanut kuoleman takia ilman isää ja koen kuitenkin, että olen saanut hyvän lapsuuden ja eväät elämään.

Vierailija
4/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen ylpeä yh-äideistä. Ne tekevät yksin kaiken eikä juurikaan valita.

Vierailija
5/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä minä toivon lasta ja mies ei. Olen ajatellut, että mies ei vuoden sisällä ala myöntymään lapseen niin olen valmis tekemään sen yksin. Onko vastaaja3 sinun projektissa mennyt pitkään?? Itse olen kasvanut kuoleman takia ilman isää ja koen kuitenkin, että olen saanut hyvän lapsuuden ja eväät elämään.

Olemme siis 34v ja tiedän, että alan olla iäkäs vauvan tekoon. Siksi teen itse ratkaisun.

Vierailija
6/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään ei pitäisi hankkia lasta yksin. lapsi tarvitsee molemmat vanhemmat. eri asia jos toinen vanhemmista kuolee tai muuta.

Vierailija
7/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan elää yhteiskunnan tuilla, ei tehdä työtä

opetetaan se myös lapselle.

isättömät lapset suuressa riskissä rikollisuuteen, varkaita,pahoinpitelijöitä

Vierailija
8/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni on kasvanut ilman isää, ja kärsinyt siitä aivan hirveästi. Äitinsä on tehnyt 2 lasta tietoisesti yksin. Vaikka lähellä on ollut ihana ukki ja setiä, niin isän puute on ollut suuri suru koko miehen elämän, itse puhuu usein siitä, ja sanoo, ettei ole mitään mallia isänä olemiselle, ei hyvässä eikä pahassa. On muuten loistava isä itse lapsillemme, ei halua heille samaa kohtaloa.

Olen katkera anopille, joka itsekkäästi on halunnut lapsia hinnalla millä hyvänsä, viis veisaten siitä, miltä lapsista on tuntunut. Itsekkyyden huippu!

Vierailija
9/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lapsen saamisesta? Isäksi sopivan miehen täytyy vain olla luonteeltaan terve ja tuoksuttava riittävän sopivalta, että tulisi fyysisestikin terveitä lapsia. Helppoa kuin mikä tavalliselle ja järkevälle naiselle!

Älkää olko älyttömiä vaatimustenne kanssa. Tutustukaa ulkona liikkuessanne vastaantuleviin ihmisiin. Käyttäkää intuitiotanne. Myöhemmin ehtii rakastumaan syvemmin, kun arki toimii fiksun miehen kanssa. Saakaa lapset ajallaan, niin että lapsilla on edes jokin yhteys isäänsä..

Vierailija
10/10 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutaan elää yhteiskunnan tuilla, ei tehdä työtä opetetaan se myös lapselle. isättömät lapset suuressa riskissä rikollisuuteen, varkaita,pahoinpitelijöitä

Vai niin, oiskohan aavistus yleistystä mukana. Olen opiskellut itselleni akateemisen ammatin ja opiskelun ohessa elättänyt itseni töitä tekemällä. Sossussa ei ole tarvinnut käydä eikä työkkärin luukulla kertaakaan, eikä ole tarkoituskaan. Äitiysloman aion kyllä pitää siinä missä muutkin, ja sen jälkeen olla kotona sen aikaa mihin työnteosta säästämäni rahat riittävät koska koen sen olevan lapselle parhaaksi. Jatkossa minulla on varaa tehdä lyhennettyä työaikaa. Kasvatusasioihin olen perehtynyt ihan ammattinikin puolesta, ja vaikka mitä tahansa voi elämä tietysti tuoda eteen, uskon että minulla on suhteellisen hyvät eväät annettavana lapselleni.

Joku kysyi miten kauan projektiin on mennyt. Tuohon asian etukäteen kypsyttelyyn ja miettimiseen meni minulta eniten aikaa - juuri sen pohtimiseen minkä koen oikeaksi lapsen kannalta, ja olenko tähän itse valmis ja kypsä. Siihen meni useampi vuosi. Itse käytännön toteutus tapahtui nopeasti, kun tuttu mies toimi luovuttajana ja toinen koti-inseminaatiokerta tuotti tulosta :).

nr 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi