Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette laihduttaneet ja PYSYNEET laihempina...

Vierailija
08.09.2009 |

... MITEN olette onnistuneet pitämään painon alhaalla? Kertokaa konstinne! Punnitsetteko itsenne joka viikko tms?

Onnistuin laihduttamaan vuosi pari sitten n. 7-8 kiloa. Harmittaa kun osa tuosta on nyt tullut kesän aikana takaisin koska en ole seurannut sitä mitä suuhuni pistän + en ole liikkunut tarpeeksi.

Laihduin ihan sillä että vähensin hiilihydraatteja ja kaikkia ylimääräisiä herkkuja + lisäsin vihannesten syöntiä.

Mutta kertokaa konstinne! Taitaa vain olla koko elämän kestävä taistelu painoa vastaan edessä:(.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää tarttet enempi ruokaa, vähempi kaloreita.

Jos syöt kilon omenoita niin sama kalorimäärä tulee ehkä suklaalevyllä.

Pullissakin on eroja. Oma laihduttaminen alkoi pikkuhiljaa muutoksille: wieneri kermapullaksi, kermapulla voisilmäpullaksi, voisilmäpulla sokeripullaksi, sokeripulla peruspullaksi.

Laihtuu kokoajan tollasilla muutoksilla mutta energiat tippuu aina.

Kohta pääsee taas pullan korvaamaan vaikka omatekosella rahkalla tai smoothiella ja sen päälle pari keksiä. Määränä se on iso jos vertaa pullaan. Ja kuitenkin kalorit pysyy kurissa ja saat ravinteita ja mahan täytettä.

Liikkumista lisäät sohvaperunasta myös pikkuhiljaa ja teet kokonaisuutena paljon: istua lattialla, tai paranna ryhtiä, venyttele.

Tee pari punnerrusta. Älä liioittele tekemällä 50 tai sata. Määrät kasvaa kun kunto paranee. Ne parikin on muutos eiliseen!

Ota kauppareissulla pari juoksuaskelta, juokse lapsien kanssa hetki puistossa, lapset kotona painoksi vatsalihaksia tehdessä, hypi hyppynarua, hulahulaa.. Hanki jumppavideo ja tee kevyt ohjelma kun lapset nukkuu. Palkinnoksi vähän viinirypäleitä?

Jätä auto kauemmas parkkipaikalla, jää aikasemmalla pysäkillä. Kanna lasta reppuselässä?

Lautaselle aina kunnolla kasviksia. Rehuja, marjoja ja hedelmiä tarttis syödä 6 kourallista päivässä. Eli syö 6 kertaa päivässä (ainakin) ja joka kerta se kourallinen ainakin ja se vie osan muusta ruuasta tilaa mahassa kun ei tartte syödä niin paljoa makaroonia esimerkiksi, maha vetää aina saman verran kuulemma mutta jos lisää rehuja niin se on pois siitä muusta syömisestä.

3

Vierailija
22/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarttee juoda kunnolla päivittäin. Litra maitoakin niin kalkkimäärä ja B2 pysyy kohdallaan.

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää tarttet enempi ruokaa, vähempi kaloreita. Liikkumista lisäät sohvaperunasta myös pikkuhiljaa ja teet kokonaisuutena paljon: istua lattialla, tai paranna ryhtiä, venyttele. Tee pari punnerrusta. Älä liioittele tekemällä 50 tai sata. Määrät kasvaa kun kunto paranee. Ne parikin on muutos eiliseen! Ota kauppareissulla pari juoksuaskelta, juokse lapsien kanssa hetki puistossa, lapset kotona painoksi vatsalihaksia tehdessä, hypi hyppynarua, hulahulaa.. Hanki jumppavideo ja tee kevyt ohjelma kun lapset nukkuu. Rehuja, marjoja ja hedelmiä tarttis syödä 6 kourallista päivässä. Eli syö 6 kertaa päivässä (ainakin) ja joka kerta se kourallinen ainakin ja se vie osan muusta ruuasta tilaa mahassa kun ei tartte syödä niin paljoa makaroonia esimerkiksi, maha vetää aina saman verran kuulemma mutta jos lisää rehuja niin se on pois siitä muusta syömisestä. 3

Taidanki ottaa neuvosta vaarin ja lisätä tuollaista hyöty- ja arkiliikuntaa jotenkin. Voihan sitä kotipihassakin tehdä kaikenlaista. Missähän mun hyppynaru on:)? Vatsalihasliikkeitä tykkään tehdä:). Kyllähän se on pienistä valinnoista kiinni, se on totta. Ja lastenkin takia mä tätä teen!! En halua heille huonoa mallia..:(.

Ap

Vierailija
24/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kolme (terveellista) ateriaa paivassa, ei valipaloja, ei enempaa kuin pari yksikkoa alkoholia viikossa, saannollinen (3 kertaa viikossa tai enemman) hien pintaan nostava liikunta vahintaan 30 min kerrallaan, koko loppuelaman ajan... Mitaan kikkakolmosta tahan ei ole, ja ajan kanssa tasta tulee tapa. Pienia "lipsahduksiakin" voi silloin talloin sattua, kunhan ei anna niiden muodostua tavaksi.

Vierailija
25/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota riskiä että paino nousee.

Tiedän aamupainoni ja jos se on noussut, pidän kevyen päivän tai kaksi. Ei rasita eikä nälkiinnytä, mutta toimii.

Vierailija
26/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon ylläpidosta vasta puolen vuoden kokemus, ja jo sinä aikana paino alkoi heti nousta, kun lakkasin merkitsemästä ruokia ja painoa Kalorilaskuriin. Oli pakko palata laskuriin.

.

Laihdutin muutaman kilon kiloklubin avulla ja 3 on tullut takaisin :( Mutta ne terveelliset elämäntavat pitäisi omaksua niin että ne kunnolliset valinnat tulee tehtyä ihan automaattisesti. Minusta ei ole mielekästä merkitä jokaista lusikallistaan joka päivä nettiin, se tuntuu jotenkin pakkomielteiseltä ja koko elämä pyörii sen syömisen ympärillä. Tuo ei toimi minulla, parin kuukauden jälkeen menee hermot siihen ihan täysin.

Vierailija
27/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon ylläpidosta vasta puolen vuoden kokemus, ja jo sinä aikana paino alkoi heti nousta, kun lakkasin merkitsemästä ruokia ja painoa Kalorilaskuriin. Oli pakko palata laskuriin. .

Laihdutin muutaman kilon kiloklubin avulla ja 3 on tullut takaisin :( Mutta ne terveelliset elämäntavat pitäisi omaksua niin että ne kunnolliset valinnat tulee tehtyä ihan automaattisesti. Minusta ei ole mielekästä merkitä jokaista lusikallistaan joka päivä nettiin, se tuntuu jotenkin pakkomielteiseltä ja koko elämä pyörii sen syömisen ympärillä. Tuo ei toimi minulla, parin kuukauden jälkeen menee hermot siihen ihan täysin.

Mitään kalorien laskemista en halua aloittaa. Mulla toimii vain ja ainoastaan se, että syön itseni kylläiseksi terveellisellä ruoalla ja vähennän herkkuja. Tietenkin lisään myös liikuntaa.

Vierailija
28/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... MITEN olette onnistuneet pitämään painon alhaalla? Kertokaa konstinne! Punnitsetteko itsenne joka viikko tms?

Onnistuin laihduttamaan vuosi pari sitten n. 7-8 kiloa. Harmittaa kun osa tuosta on nyt tullut kesän aikana takaisin koska en ole seurannut sitä mitä suuhuni pistän + en ole liikkunut tarpeeksi.

Laihduin ihan sillä että vähensin hiilihydraatteja ja kaikkia ylimääräisiä herkkuja + lisäsin vihannesten syöntiä.

Mutta kertokaa konstinne! Taitaa vain olla koko elämän kestävä taistelu painoa vastaan edessä:(.

Kesän aikana et seurannut mitä pistit suuhusi, etkä liikkunut tarpeeksi. Ei siihen mitään konstia tarvita. Johan sinä omasi löysit, kun laihduit 7-8 kg aiemmin, samalla tavalla vain nytkin ja jatkossa katsot mitä pistät suuhusi ja liikut. Valitettavasti itsestä huolehtiminen on koko elämaän ajan kestävä homma. Pikku lipsahdukset ei haittaa, mutta ei sen mitään taistelua todellakaan tarvitse olla.

Aikoinaan 10 v.sitten 15 kg ruokaa keventämällä ja liikuntaa lisäämällä laihtunut, ja edelleen samassa painossa, vaikka 2 lasta on tullut tehtyä sen jälkeen.

Vierailija
29/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun aiempaa enemmän. Syön aiempaa vähemmän. Se on omalla kohdalla riittänyt.

Mutta jos mä alan kamalasti karsia annoskokoja niin se johtaa siihen että on kamala nälkä parin tunnin kuluttua, ja sitten sorrun johonkin epäterveelliseen.

Hedelmiä ja kasviksia tohon välinälkään?

Vierailija
30/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hedelmiä ja kasviksia tohon välinälkään?

[/quote]

Mikä on välinälkä? Käsittämätöntä, kyllä ruokailun on tarkoitus tehdä ihminen kylläiseksi ei koettaa selviytyä aterialta mahdollisimman vähillä kaloreilla. Mulla on mennyt kokoajan enemmän tuohon warrior-ruokailun suuntaan, eli kerran päivässä syöpästään ja niin ettei nälkä ihan heti tule. Ja oikeaa ruokaa eikä mitään kevyt-lisäainesontaa.

Vierailija
31/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan oikeasti tiedä muuta tapaa kuin sen, että muuttaa syömistottumuksiaan ja muitakin arkisia tapojaan. Laihduin n. 3 vuodessa kolmisenkymmentä kiloa, eivätkä ne ole tulleet takaisin. Aloin syödä Fit for Life-systeemin mukaan, en orjallisesti, mutta pääpiirteittäin. En asettanut mitään laihdututstavoitetta, halusin vain voida paremmin ja niin kävi.

Syön samalla systeemillä edelleen, olen tottunut siihen ja voin hyvin, mutta en enää laihdu.

Välillä voin lihoa vähän (talvi, joulu jne), silloin tiukennan systeemiä ja liikakilot putoavat.

Vierailija
32/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 7 kg vähentämällä kaloripommien syöntiä (tuli se energia sitten sokerista tai rasvasta), pienentämällä annoskokoja ja lisäämällä liikuntaa (lähinnä hyöty-). Taidan olla aika friikki kun laihdun näin perinteisillä konsteilla ;) tein muutokset hitaasti niin niihin ehti tottua ja paino on pysynyt aika lailla samoissa lukemissa laihdutuksen jälkeen (pientä heilahtelua välillä) yllättävän helposti.

No juu, mutta jos joku vaate alkaa kiristää tai olo tuntuu paksulta, kauvan esiin mittanauhan. Jos mitat on kasvaneet, tarkistan ruokavalioni, eli katson onko tullut viimeiakoina mässättyä liian raskasta ruokaa tai liian isoja annoksia. Sitten korjaan ruokavalion kuntoon. jos on tullut mässättyä esim. jouluna, syön viikon verran kevyemmin (ei mitään kitukuuria, vaan normaali ruokavaliosta ne kevyemmät ruuat).

Mulle sopii perinteinen ruokailurytmi: 3 ateriaa päivässä + 1 väli/iltapala tarpeen mukaan. Lautasmalli, ruokavalio kasvispainotteinen. Joka päivä joku pieni herkku: pala suklaata, lasi viiniä tms. Muutenkin kiinnitän huomiota siihen että ruoka on AINA hyvää (ei tarkoita kermaa ja sokeria ;) Jumppaan kotona joka päivä 10-20 min, käyn kerran viikossa tanssimassa. Kävelen paljon.

Vierailija
33/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vähensin hiilihyraattien syöntiä. Makaronien ja pastan tilalle kasviksia. Nykyisin syön silloin tällöin noitakin.Leipää rupesin korvaamaan riisikakuilla.Syön toki myös leipää, mutta huomattavasti vähemmän kuin ennen.Aikaisemmin saatoin syödä nälkääni kolmekin palaa kerralla ruisleipää tai vaaleeta leipää.

-Makeannälkään (pulla jne) syön yleensä esim. purkkiananasta tai esim. riisimuroja mehukeiton kanssa.Makeannälkään toimii myös esim. vaniljakastike ja pakastemarjat.

-Syön vaan silloin, kun on nälkä. Eli mulla ei toimi tuo monta pientä ateriaa päivässä rytmi.

- Liikunnan aloitin joogasta ja nykyään myös sauvakävelen.En itse tykkää hikijumpista vaan noi lajit sopii mulle.

Painoa lähtenyt 5 vuodessa n.7kg.Paino ei heilahtele ollenkaan, eikä tarvii enää ajatella syömisiään.

Vierailija
34/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienennettyä 5 numeroa kuntosalitreenillä ja järkeistämällä syömistä. Painoa en ole punninnut vuosiin itse, mitä nyt lääkärissä on joskus punnittu. Peili ja vaatteet kertoo missä kunnossa kroppa on. Ainoa mitä syömisissä katson, on se etten mätä rasvapommeja kitusiin ja proteiinia pitää syödä paljon. Annoskoot ovat iaka isoja, töissä kuulen päivittäin syöväni paljon :) Mulla se ruoka on vaan niin hyvälaatuista että saa syödä hyvin; ja pitääkin syödä, jotta saa tuloksia.

Salilla käyn 4-6krt viikossa, vaikka lapsiakin on kolme.Herkkupäivän pidän kerran viikossa, mutta silloinkaan ei ole enää aikoihin ollut kauheaa mässäilyn tarvetta. Herkkuja on nykyään lakut ja vähärasvainen jäätelö.

Vierailija
35/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kerralla. Esim. jos olet enen syönyt aamiaisella jogurtin ja kolme leipää, niin syöt vain kaksi leipää. Lounaalla jos otit ennen 8 lihapullaa, niin otatkin vain 7. Noin pienellä muutoksella ei tartte kärsiä nälästä (omaa kokemusta on), jonkun ajan päästä voi pienentää lisää ja jatkaa kunnes löytyy tasapaino.

Mutta jos mä alan kamalasti karsia annoskokoja niin se johtaa siihen että on kamala nälkä parin tunnin kuluttua, ja sitten sorrun johonkin epäterveelliseen. Mulle on siis paremmin sopinut se, että karsin esim. hiilarit ja herkut pois ja syön sitten kaikkea muuta paljon kunnes nälkä lähtee kunnolla. Sitten ei tarviikaan heti syödä.

Tosin välipalatkin OVAT tärkeitä, kunhan ovat oikeanlaisia.

Liikkuminen on mulla nykyään sitä mitä on.

Ap

nnoskokojen pienentämisen juju onkin siinä että sen tekee HITAASTI

ei kerralla. Esim. jos olet enen syönyt aamiaisella jogurtin ja kolme leipää, niin syöt vain kaksi leipää. Lounaalla jos otit ennen 8 lihapullaa, niin otatkin vain 7. Noin pienellä muutoksella ei tartte kärsiä nälästä (omaa kokemusta on), jonkun ajan päästä voi pienentää lisää ja jatkaa kunnes löytyy tasapaino.

Mutta jos mä alan kamalasti karsia annoskokoja niin se johtaa siihen että on kamala nälkä parin tunnin kuluttua, ja sitten sorrun johonkin epäterveelliseen. Mulle on siis paremmin sopinut se, että karsin esim. hiilarit ja herkut pois ja syön sitten kaikkea muuta paljon kunnes nälkä lähtee kunnolla. Sitten ei tarviikaan heti syödä.

Tosin välipalatkin OVAT tärkeitä, kunhan ovat oikeanlaisia.

Liikkuminen on mulla nykyään sitä mitä on.

Ap

Vierailija
36/36 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v sitten aloitin kuntosalilla 2-3 x viikossa ja tavoitteeni oli tiputtaa 5kg. Paino jojoili kuitenkin koko ajan suht samassa ja syödä täytyi että jaksoi treenata. Nälkäisenä on karmeaa salilla.

Kesän aikana jätin salilla käynnin ja huomasin ettei ole nälkä ja vähensin syömistä. Nyt vuoden alusta -5kg eikä tarvi riehua enää salilla, vähensin vaan syömistä eikä enää ole jatkuva nälkä. Olen jotenkin niin tottunut nälän tunteeseen ettei se enää haittaa. Syön vain sen verran kuin on pakko...