Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt epäilyttää olenkohan viikolla 11 vai vasta 5

Vierailija
08.09.2009 |

Joku nyt ensimmäisenä sanoo, että käy neuvolassa, olenkin sinne menossa kuun lopussa kun aikoja ei tuntunut olevan vapaana. Tilanne on siis se, että olen tullut kierukan aikana raskaaksi. Tein positiivisen testin reilu viikko sitten ja kävin seuraavana päivänä poistattamassa kierukan. Muuta puhetta ei gynen kanssa ollut raskaudesta, kun pääsin ylimääräisenä kahden muun asiakkaan välissä, joten aikaa ei ollut kuin kierukan poistoon.

Minulla oli kunnon kuukautiset 24.6 ja sitten myöhästyneet kuukautiset 2.8 tuossa välissä ajattelin jo odottavani kun oli niin väsynyt ja ällö olo, mutta sitten tuli kuukautiset tai ainakin jonkinlaiset ne kestivät vain noin 3pv ja vuotoa oli aika vähän, kun yleensä kuukautiseni ovat kovin reilut.

Nyt olen alkanut epäillä jospa raskaus onkin pidemmällä kuin tuo 5+2 mikä on tuosta viimeisistä kuukautisista. Rinnat ovat aikaslailla turvonneet ja pahin väsymys ja huono olo alkaa jo helpottaa. Mites jos menen neuviolaan ja en olekkaan käynyt ensimmäisen 10 viikon aikana. Neuvolaan soitin silloin viime viikolla, mutta kun siellä on kiirettä ja hänkin oletti minun olevan ihan alussa ja sanoikin että ei ole vielä kiirettä ja antoi ajan tuohon syyskuun lopulle. Silloin en vielä epäillyt että olisin pidemmällä, mutta nyt on alkanut tuntua siltä. Onko muita jotka ovat olleet kuukauden jälkijunassa, mietin vain miten kelan etuudet kun eikös niihin ole pitänyt käydä ennen raskausviikkoa 10 neuvolassa. Ja siis en ole edes noviisi kun on jo viides tulossa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jospa annat vasta ultran vahvistaa sen, että raskaus onkin pidemmällä. Menet siis neuvolaan oletuksena, että raskaus on tuon 2.8 seurausta. Vähän kyllä kallistuisin minäkin siihen, että olet pidemmällä, kun muuten alkaisit vasta hiljalleen kärsiä pahoinvoinnista ja muusta.

Vierailija
2/5 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan juttuja varten. Eikä se eka neuvola tarvi olla ennen viikkoa kymmenen, täällä ainakin pitää olla kymmenen täynnä ennenku edes ottavat neuvolaan, perhanan pessimistit. :D Mutta siis kirjoittavat kyllä sulle lappusen liitettäväksi Kelan hakemuksiin, etkä menetä Kelan etuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut raskaaksi jo edellisestä kierrosta ja tukihakemusten liitteeksi laitettiin lääkäriltä lausunto, jossa selitettiin, että ultratutkimuksissa raskauden on todettu olevan pidemmällä.

Vierailija
4/5 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis syytä huoleen vaikka olinkin jo pidemmällä. Täällä vaan neuvolassa aina vouhkattu tuosta ennen 10 viikkoa käymisestä. Mun elämäntilanteeseen tosin sopisi niin paljon paremmin tuo, että raskaus olisi kestänyt tuon viitisen viikkoa. Katsoin, että äitiysloma alkaisi huhtikuun alkupuolella, kun nykyinen työsopimukseni päättyy 31.3 ei siis tarvitsisi sumplia töiden kanssa. No aika näyttää miten on.

Ap

Vierailija
5/5 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta ehtivät lähettää sut niskapoimu-ultraan. Mutta ei sillä kelan etuuksien kanssa vielä ole mitään kiirettä. Eikö kelan etuuksiin vaadita, että siirrytään neuvolan asiakkaaksi neljän ensimmäisen raskauskuukauden aikana. Tai jotain, tää ei ollut varma tieto.

Tuo niskapoimu-ultran mahdollinen väliin jääminen taas ei haittaa yhtään mitään. Tuleehan niitä muita ultria vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi