Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirkosta eronneet/ateistit ihmettelen...

Vierailija
25.08.2009 |

Olen usein ihmetellyt että miksi ateistit ja ihmiset jotka eivät kuulu kirkkoon juhlivat joulua ja pääsiäistä.. eikös ne ole kristillisiä juhlia?! Ei jouluna juhlita joulupukkia (jok on muunnos kristillisestä pyhimyksestä) vaan jeesuksen syntymää eikä pääsiäisenä juhlita tipuja ja kukkoja vaan kristuksen ylösnousemusta...

oon vaan pohtinu et aika outoa juhlia näitä juhlia jos ei usko Jumalaa tai kuulu kirkkoon...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu, pääsiänen, juhannus... kaikki ovat alunperin pakanallisia juhlia.

Vierailija
2/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä tyhmä jankkaus. Kristityt varasti nuo juhlat alunperin pakanilta. Miksi itse juhlitte pakanallisilla symboleilla. Joulupukki on kyllä käisittääkseni mitä suurimmassa määrin pakanallista alkuperää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakanallista alkuperää olevat juhlat itselleen? Jos on harras kristitty, niin silloin ei juhlita joulua yltäkylläisesti lahjojen ja notkuvien ruokapöytien äärellä vaan köyhästi ja paastoten.

Vierailija
4/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä juhlitaan talven taittumista, yhdessäoloa ja joulupukkikin käy. Ja pääsiäisenä palvotaan mignon-munia ja kevään koittoa.

Vierailija
5/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa on jankattu tosiaan täällä jo vuosia. Kirjaimellisesti.

En minä ainakaan juhli jouluna jeesusta tai muutakaan taivaan herraa. Veikkaan, että meillä vietetään joulua ihan samalla tavalla kuin valtaosa viettää. Koristellaan kuusi (ilman tähteä tosin), syödään hyvää ruokaa, ollaan yhdessä ja muistetaan läheisiä lahjoilla. Mutkatonta juhlaa arjessa ilman hartauksia.

Pääsiäistä ei sen kummemmin vietetä, paitsi että lapset käy virpomassa. Usein ollaan reissussa, kun silloin on vähän pidemmät vapaat. Miten pääsiäistä sitten virallisesti vietetään?? :O

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että voisivat nuo jeesustelijat edes jotain kunnioittaa ja lakata omimasta kaikkia juhia. Siis vappu, joka on perinteisesti ollut vuosikymmenet (ellei jo mennä toisella sadalla)työväen ja ylioppilaiden juhla, on ainakin täällä Helsingissä muuttumassa joksikin jeesus-juhlaksi sekin. Työväen marssijoille ei meinaa riittää enää tilaa, kun parhaaseen prime timeen joku jeesus -marssi valtaa koko keskustan kadut. Antakaa edes sinä päivänä olla rauhassa siltä jatkuvalta tuputtamiselta!

Vierailija
6/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä tyhmä jankkaus. Kristityt varasti nuo juhlat alunperin pakanilta. Miksi itse juhlitte pakanallisilla symboleilla. Joulupukki on kyllä käisittääkseni mitä suurimmassa määrin pakanallista alkuperää.

Enpä muista minäkään, että olisin koskaan nähnyt raamatussa mainintaa joulupukista... Ja kyllä, olen raamattua lukenut ja osallistunut uskonnon opetukseen, vaikka en usko enkä kuulu kirkkoon.

Vierailija
7/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein ihmetellyt että miksi ateistit ja ihmiset jotka eivät kuulu kirkkoon juhlivat joulua ja pääsiäistä.. eikös ne ole kristillisiä juhlia?! Ei jouluna juhlita joulupukkia (jok on muunnos kristillisestä pyhimyksestä) vaan jeesuksen syntymää eikä pääsiäisenä juhlita tipuja ja kukkoja vaan kristuksen ylösnousemusta...

oon vaan pohtinu et aika outoa juhlia näitä juhlia jos ei usko Jumalaa tai kuulu kirkkoon...

Sinä juhlit jouluna jeesuksen syntymää, mutta muut juhlii mitä juhlii. Vielä ei ole onneksi direktiiviä, joka määrää että jouluna ei juhlita pukkia vaan Jeesusta, kuten sinä tämän ilmaisit. Eli eiköhän anneta jokaisen päättää itse miksi joulua vietetään.

Vierailija
8/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihmisten tyhmyyteen kyllä. Joskus ala-asteella, kun sanoin uskonnon tunnilla, että mua ei oo kastettu, niin opettaja kysyi, et miten mulla voi olla nimi. Selitin opettajalle asian ja ajattelin, että onpa tyhmä tyyppi. Oli kylläkin sijainen ja epäpätevä, mutta lukion käynyt ylioopilas kuitenkin. Ja oli meillä koko lukukauden opettajana. Ei saanut mun arvostusta ja ihailua tuo ope...

Vierailija
9/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ateistit voimme juhlia ihan mitä ja miten meitä huvittaa. Juhlimme siksi, että se on kivaa ja juuri sillä tavalla, jonka parhaaksi näemme :-)

Vierailija
10/10 |
25.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ateistit voimme juhlia ihan mitä ja miten meitä huvittaa. Juhlimme siksi, että se on kivaa ja juuri sillä tavalla, jonka parhaaksi näemme :-)

Vain laki ja hyvä tapa asettaa rajat sille miten me juhlitaan. Ei pöllömpää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi