Kuinka pitkä väli pitäisi pitää hiusten värjäyksessä kotona? ev
Kommentit (10)
aikaa ja tyvikasvu on aika kamala. pelkään vaan että tukka menee ihan pilalle kun mulla on muutenkin niin huonossa kunnossa hiukset. Toi on kyllä tuollainen väri mitä pidetään vaan 20min(kestoväri silti) eikä ole mitään blondausainetta.
ap
Minäkin olen pohtinut josko pitäisi siirtyä kevytväreihin ja värjätä sen sijaan useammin, kun tuo juurikasvu on niin inhottava, ja tavan kestovärillä olen uskaltanut värjätä korkeintaan kahden kuukauden välein ja siinä vaiheessa se juurikasvu on tosiaan jo aika inhottava. Värjään punaiseksi ja oma väri on tummanruskea, hiukseni on pitkät, puoleen selkään.
Mulla on oma väri maantien ruskea eli täysin mitään sanomaton, hirvee väri. Värjään tumman ruskeaksi.
Kevytvärit on ok mutta pitää muistaa ettei kovin tummaa omaa väriä saa muutettua niillä vaan silloin pitää turvautua kestoväriin. Hapete ei ole niin vahva kevytväreissä. Toki tumman ruskeaan saat sen punertavan sävyn. Ja väri levitetään latvaan saakka.
Kestoväriä ei taas tarvitse levittää kuin tyveen. Latvaa ei tarvitse välttämättä värjätä joka kerta.
Molemmissa omat hyvät puolensa.
Mun mielestä keyvtväri on helpompi levittää. Ja vaikutusaika on lyhyempi.
T. 2
se kyllä oikeastaan pitää levittää koko hiuksiin koska se haalistuu aika nopeasti, niin jos värjäät vaan juurikasvun niin sitten on kyllä hassunnäköinen.
Tietenkään sillä kevytvärillä ei saa niin punaista kun kestoväreillä voi saada mutta sellaisen luonnollisen punertavan kyllä.
Mulla on oma väri maantien ruskea eli täysin mitään sanomaton, hirvee väri. Värjään tumman ruskeaksi. Kevytvärit on ok mutta pitää muistaa ettei kovin tummaa omaa väriä saa muutettua niillä vaan silloin pitää turvautua kestoväriin. Hapete ei ole niin vahva kevytväreissä. Toki tumman ruskeaan saat sen punertavan sävyn. Ja väri levitetään latvaan saakka. Kestoväriä ei taas tarvitse levittää kuin tyveen. Latvaa ei tarvitse välttämättä värjätä joka kerta. Molemmissa omat hyvät puolensa. Mun mielestä keyvtväri on helpompi levittää. Ja vaikutusaika on lyhyempi. T. 2
Minulla on nimittäin (omaväri) tummanruskeat hiukset ja olin joku vuosi taaksepäin aivan blondi ja värjäilin juurikasvua sitten juuri tuolla castingilla, ja hyvin vaaleni tummanruskea juurikasvu!
Olen onnistunut löytämään niin hyvän sävyn ettei juurikasvua juuri näy, korostaa vain hiukan omaa punakkuuttani. Värjään siis aina syksyisin kun aurinko kesällä haalistaa tukkani lähes kellertäväksi, yök.
Ei sitä väriä ole pakko levittää latvaan asti. Ja jos haluaa, niin laittaa latvaan vasta n 5min ennen poispesua.
Varsinkin jos väri on kaukana omasta väristä ei tyvikasvu ole kaunista katseltavaa.
Hiukset kasvavat n 1cm/kk.
Minä värjään joka kk mutta vain kevytvärillä.