Minulla oli 6000 euroa luottovelkaa,
nyt enää 1700 ja olen lisäksi onnistunut säästämäänkin. Kivi putoamassa sydämeltä. Viimeistään vuoden loppuun mennessä olen maksanut kaikki pois.
Miehelle en ole kertonut tuosta jättivelastani, kun nolottaa niin: kaikki yksinkertaisesti mennyt shoppailuun.
Mitä tehdä, jotta sama virhe ei enää toistuisi joskus tulevaisuudessa?
Kommentit (30)
Mä luulin, että olen ainoa "kauhee kumppani", koska olen tehnyt samanlailla miehelleni. Olipas kiva tuntea itsensä "rikkaaksi" ainakin hetken..Nyt sitä sitten maksetaan ja pitkään.. Velkaa otin n. 8000€. Mulla rahat menivät pelailuun ja shoppailuun. Hävettää ja ahdistaa vieläkin..ja pienen pienillä tuloillani makselen tuota velkaa pois päin vielä hetken, mutta helpotti tietää, että mieheni haluaa tukea mua rahallisesti (tosin haluan kyllä itse maksaa oman velkani pois vaikka aviossa ollaankin) ja myös auttaa mua tossa mun peliongelmassa.
Tänään on se päivä, kun paskasanko täyttyi. Kuinka paljon voi yhdelle ihmiselle tulla vastoinkäymisiä?!? Oma tyhmyys ja elämän eri tilanteet saivat aikaan tuhansien luottovelat. Olen viisi vuotta taistellut ja maksellut velkoja pois ja katkonut kortteja. Yritän elää normaalia,tunnolista veronmaksajan elämää, eli teen mukisematta työni ja maksan laskuni ajallaan. Nyt tuli vaan se päivä, että tekisi mieli luovuttaa. Haistattaa paskat yhteiskunnalle ja heittäytyä sosiaalipummiksi ja antaa luttotietojen mennä siinä sivussa. Katselen noita yhteiskunnan elättejä ja pakolaisia, jotka kulkevat merkkivaatteissa ja kaivelevat taskujensa pohjilta sinne survottuja setelinippuja ja mietin, missä on mennyt vikaan. En ole ostanut yhtäkään vaatetta 5 vuoteen ja sen olen näköinenkin. En käy ulkona syömässä koskaan, enkä polta enkä juo, koska siihen ei ole varaa. Olen myynyt tavarani. Ostan alennuksesta ruokani ja menen elämää eteenpäin 1 päivä kerrallaan, odottaen sitä valoa tunnelin päässä. Olen yrittänyt olla positiivinen ja päättäväinen, mutta nyt on voimavarat loppu...
nyt enää 1700 ja olen lisäksi onnistunut säästämäänkin. Kivi putoamassa sydämeltä. Viimeistään vuoden loppuun mennessä olen maksanut kaikki pois.
Miehelle en ole kertonut tuosta jättivelastani, kun nolottaa niin: kaikki yksinkertaisesti mennyt shoppailuun.
Mitä tehdä, jotta sama virhe ei enää toistuisi joskus tulevaisuudessa?
Tänään on se päivä, kun paskasanko täyttyi. Kuinka paljon voi yhdelle ihmiselle tulla vastoinkäymisiä?!? Oma tyhmyys ja elämän eri tilanteet saivat aikaan tuhansien luottovelat. Olen viisi vuotta taistellut ja maksellut velkoja pois ja katkonut kortteja. Yritän elää normaalia,tunnolista veronmaksajan elämää, eli teen mukisematta työni ja maksan laskuni ajallaan. Nyt tuli vaan se päivä, että tekisi mieli luovuttaa. Haistattaa paskat yhteiskunnalle ja heittäytyä sosiaalipummiksi ja antaa luttotietojen mennä siinä sivussa. Katselen noita yhteiskunnan elättejä ja pakolaisia, jotka kulkevat merkkivaatteissa ja kaivelevat taskujensa pohjilta sinne survottuja setelinippuja ja mietin, missä on mennyt vikaan. En ole ostanut yhtäkään vaatetta 5 vuoteen ja sen olen näköinenkin. En käy ulkona syömässä koskaan, enkä polta enkä juo, koska siihen ei ole varaa. Olen myynyt tavarani. Ostan alennuksesta ruokani ja menen elämää eteenpäin 1 päivä kerrallaan, odottaen sitä valoa tunnelin päässä. Olen yrittänyt olla positiivinen ja päättäväinen, mutta nyt on voimavarat loppu...
et ottaisivat luottoa ja niiden vuittonitkin on suurella todennäköisyydellä epäaitoja.
Eli katso vaan peiliin äläkä syytä pakolaisia ongelmistasi.
jos on maksanut sen luotolla ja tietää et kun palaa kotiin niin siellä on iso lasku odottamassa?
En mä vaan voisi etes lähteä lomailemaan noin. Eihän siitä lomasta tulisi yhtään mitään.
Tosi hieno homma.
En osaa auttaa, kun mulla on saldo melkein koko ajan 2000€.
ja sama virhehän ei toistu, kun yksinkertaisesti asetat itsellesi kuukausirajan, jonka saat tuhlata. Et tuhlaa enempää kuin kuukaudessa sulle tulee rahaa, niin velkaakaan ei kerry.
sillä kun vetäset saksilla kortit poikki.
Nyt velka kuitattu ja säästössä 700€, tämä siis puolen vuoden aikana.
Mulla kävi lähinnä tuuri, eli firmassa maksettiin isot bonukset (minulle isoimmat) tuloksen perusteella keväällä.
Tämä oli siis täysin ennenkuulumatonta ja kertaluonteista.
Lisäksi luottokorttitietoni varastettiin, eli kortti oli suljettuna koko lomareissun ajan.
Nyt siis jäänyt juuri äitiyslomalle, eli hyvä vaan että saanut laitettua säästöön.
Mutta onnea siis sinulle hienosta suorituksesta, luottokortit on pirullisia!
Mies sai tietää, kun sattui kerran tulemaan kotiin ennen minua (yleensä minä olin ainan ensin kotona), haki postin ja näki siellä kirjekuoren luottolaitoksesta. Yritin selitellä ensin jotain epätoivoista, joka jälkeenpäin hävettää enemmän kuin se itse laina... Mutta mies halusi nähdä mitä kuoressa oli, eikä siinä oikein valinnan varaa ollut.