mikä auttaisi että hienhaju lähtee kainaloista?
haisen aina hielle. Heti saippuapesun jälkeenkin kainalot haisee. Ja pitkin päivää haisen hielle. Muualta en hikoile erityisemmin.
Kommentit (75)
Hiki ei haise, vaan bakteerit.
Pese kainalot ensin saippualla, sitten käsidesillä ja vähän isommalta alueelta kuin vain kainalokuopasta. Käsidesin tuoksun voit taas huuhtaista pois saippualla.
Sheivauksen jälkeen pitäisin päivän parin tauon ennen käsidesiä.
Tämä toimi minulla heti !
Itselläni oli sama ongelma. Suihkusaippuat ei auta mitään, käytän Sunlight palasaippuaa ja haisut loppui siihen
Minulla auttoi kuorintavoiteen käyttö, nyt aion kokeilla tuota ruokasooda-kookosöljyä, niin että kerran viikossa kuorinta ja muutaman kerran ruokasooda-kookosöljy. Joka kerta laitan pesun jälkeen dödöä, vaikka aiemmin en sitä tehnyt kun yritän vältellä niitä antiperspiranttien alumiineja, mutta nykyään laitan aina pesun jälkeen sellaista urtekramin kristallideo-dödöä ja antiperspiranttia vain kun lähden jonnekin.
Kainalokarvat pois vetämällä, vahaliuskoilla esim. Joka _ilta_ kainaloiden pesemisen (lämmin vesi ja saippua vaikka lavuaarilla, ellei aikaa suihkuun tai iho muualta kestä tiheää pesua) antiperspirantti. Aamurutiinilla ei ole yhtä isoa merkitystä.
Mut karvat veks juurineen ja iltaisin pesu sekä antiperspirantti. Muu ei toimi mulla. Tuo toimii.
Mies hikoili ennen aivan järkyttävän paljon. Aamusta tyynyliinakin oli aivan käsin tunnustellen kostea. Muista syistä oli ilman vehnää ja huomattiin että hikoilukin loppui (samoin kuin hilse, yleinen kutina ja turvotus ). Nykyään huomaa helposti hikoilusta jos mies on poikkeuksellisesti syönyt vehnää.
Itselläni vehnällä ei ole vaikutusta hikoiluun mutta maitotuotteiden käyttö saa minulle aikaan pahan hajuisen ja voimakkaan hikoilun. Minulla ilmeisesti lievä maitoallergia koska maitotuotteista iho kuivuu ja pahimmillaan kädet halkeilee niin että verivaluu haavoista. Tosin pystyn syömään kovia juustoja ja pitkään kypsennettyjä maitoa sisätäviä ruokia vähän ilman isoja oireita mutta jugurtista ym iho halkeaa jne.
Eli ruokavaliollakin voi olla merkitystä hikoilun määrään ja hien hajuun.
Tartuttakaa kainaloihinne Nitrosomonas eutropha -bakteeri, joka estää hajuatuottavien bakteerien toiminnan. Löytää yleisesti lähiympäristön vesistöistä ja maastosta. Kuolee kuitenkin saippuoihin ja shampooseen, joten niiden tilalle jotain pitäis keksiä.
Mulla ainut tehokas dödö on biothermin Deo pure, se sinikorkkinen.
Palasaippua ja pesulappu, aluspaita puuvillaa. Iho voi herkistyä hajusteille, eau de cologne oli parempi tai hajusteeton dödö.
Sebamed pesuneste taitaa vielä olla mainitsematta. Saa apteekista.
Ainakin mulla lähtee hienhaju sitä käyttämällä, joskus joutuu pesemään kahdesti.
Etikkaa kainaloihin suihkun yhteydessä. Vie hajun samalla tavalla kuin vaatteistakin. Mutta älä sheivaa juuri ennen ettei kirvele.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainut tehokas dödö on biothermin Deo pure, se sinikorkkinen.
En enää tarvi mitään pesuniksejä, desinfiointiaineita tai muita, kun aloin käyttää tuota. Joku kommentoi aiemmin, ettei markettiaineet auta, mutta tuota saa ilokseni vaikka tokmannilta, ei tarvitse vaikeuttaa arkea, etsimällä erikoistuotteita.
Suihkuta Cillitbangiä anna vaikuttaa hetki, huuhdo ja pese palasaipualla.
Apteekkikama, esim. Vichyn tuote.
Sun light-palasaippualla lähtee hajut. Sitten antiperspirantti kuiviin kainaloihin ja kunnon kuivatus ennen pukemista. Fairyllakin lähtee haju. Siis kastellaan, vaahdotetaan kunnolla ja sheivataan, sitten huuhdotaan kunnolla.