mikä auttaisi että hienhaju lähtee kainaloista?
haisen aina hielle. Heti saippuapesun jälkeenkin kainalot haisee. Ja pitkin päivää haisen hielle. Muualta en hikoile erityisemmin.
Kommentit (75)
Mulla hiki haisisi todella pahalta, jos en desinfioisi kainaloitani. Muistan joskus nuorempana kerran huomanneeni että kainalokarvoissani kasvoi karvaa eli joku bakteerikasvusto lähti ihon pinnasta kiipeämään karvoja pitkin ylöspäin. Lähempi tutustuminen asiaan tuotti ankaran YÖÖÖÖÖK!!!! - kokemuksen. Yksittäisen kainalokarvan ympärillä ei pitäisi näkyä kasvustoa. Näillä sen sijaan näytti olevan omat harmaasta langasta kudotut villapaidat. Nykyään kun törmään hajuhaittoja levittäviin miehiin niin mieleen nousee tuo kuva omasta kainalosta.
Homma menee näin: Ensin saunaan tai suihkuun, kunnolla saippuapesu kainaloille. Sen jälkeen kuivaus niin että kainalot ovat kuivat. Sitten molempiin kainaloihin haalaan reilusti neoamiseptia niin että kainalot ovat aivan märät. Se on halpaa tavaraa eli sitä ei tarvitse säästellä. Annan aineen kuivua kädet ylhäällä kainalot avoimena. Aina tämän jälkeen pitää vaihtaa vaatteet jotta bakteeri ei siirtyisi suoraan paidasta takaisin kainaloon.
Seuraavana päivänä hiki ei enää haise käytännössä ollenkaan. Jos haiskahtaa edes vähäsen niin uusin käsittelyn. Se pitää hienhalut yleensä poissa parista viikosta kuukauteen. Sitten se kerpeleen pöpö helvetistä löytää jostakin tiensä takaisin toiseen kainaloon ja haju alkaa uudelleen. Aika uudelle käsittelylle...
Alussa jouduin tekemään käsittelyä uudelleen parin päivän välein. Kun aikaa kului niin tilanne rauhoittui. Nyt kun tuota on tullut harrastettua vuosien ajan niin käsittelyä tarvitsee säännöllisesti mutta harvakseltaan.
Dödöä en käytä kun sille ei ole tarvetta. Tuo neoamisepti tuntuu toimivan myös partavetenä estäen ihon ärtymistä ajon jälkeen.
Leikkaa sitruunasta lohkoja ja hiero niita kainaloihin, yksi kumpaankin. Anna ilmakuivua.
Tarkka pesujärjestys peseytyessä! Päästä alaspäin, sillä et halua pyllypöpöjä haisemaan kainaloihisi. Paras dödö on käsidesi kainalossa käytettynä ennen deodoranttia tai pelkästään.
Miten olis suolakivi?? Itse hikoilin ja haisinkin. Paidat pyykkiin kertakäytön jälkeen ja dödö petti kesken päivän. Vaihdoin suolakiveen vuosi sitten ja haju kadonnut kokonaan. Tietysti kainalot vielä kostuu,on mutta mielestäni tämä kosteus on huomattavasti vähentytynyt. Ihokin näyttää kainalon alueella voivan paremmin. Suolakiviäkin on erilaisia, koittamalla löydät omasi. Mun suosikki ja varma hajuntappaja on Santen suolakivi. Maksaa reilun kympin mutta kestää kuukausia.
kysees ei ole runsas hikoilu vaan nahkaan parkkiintunut hienhaju joka tosiaan ei tunnu moäillään irtoavan. Täytyy nyt kokeilla lueteltuja vinkkejä.
Välillä hormoonit aiheuttaa hikoilua lisää.
myös joskus ihan ilman dödöä on tasoittanut hikoilun.
Koita ostaa 2 uutta paitaa ja pidät niitä eri päivinä ja uusi dödö.
jos auttaa niin paidat vaihtoon ja dödöjä uusia.
En hikoile määrällisesti paljon (koska jo käytän apteekin absolut torria) mutta silti paitaan tulee hienhajua. Ja käytän etikkaa huuhteluaineena, ja saunon 3 kertaa viikossa. Eli mikä avuksi? Jokin tehokas DEODORANTTI (ei antiperspirantti) vai?
apteekin dödä en kyllä ole kokeillut. Mikä merkki voisi olla hyvä?
triple dri on ihan ehdoton!! Kokeile, on kyllä kalliimpi kuin perus rexona, mutta kannattaa maksaa.
nimittäin jos sulla yhtään karvaa, niin niihin kyllä hiki pesiytyy aika tehokkaasti... (vrt kusenpolttamat p*llukarvat)
Triple Dry ei kohdallani tehonnut ainakaan. Ainut joka toviksi (ennen kuin kainalot turtuivat) vähensi hienmäärää oli Absolut Torr. Nyttemmin sitäkin pitää lisäillä useammin. Ja haju lähtee ajelluista kainaloista silti.
kainaloista kun haju ei lähde suihkugeelillä, tai haju ainakin on samantien takaisin? ap
En myöskään hikoile määrällisesti paljon. Käytin vuosia sitten absolut torria, jolla sain hikoilun kuriin. Hien haju on ongelmani ! Olen neuvoton, kun jatkuva hien haju haittaa sosiaalista elämääni. Jopa poikaystäväni on alkanut haistaa pahaa hajua.
Mielestäni olen kokeillut kaikkea ! Haju on etova ja en enää jaksaisi elää hien hajun ympäröimänä. Olen kokeillut kaikki apteekin deodorantit ja antipersperantit läpi, mikään ei ole auttanut pitempään. Vaatteetkin kyllä haisevat mutta en voi myöskään ostaa vaatteita jatkuvasti uusia.
Olen aina hikoillut kainaloista runsaasti, mutta nyt 27 vuotiaana alkaa kyllästyttää varsinainen hien haju, joka ei tunnu lähtevän pesussa millään. Käytän normaalin suihkusaippuan tilalla 4,5 ph:n saippua, joka pitäisi tappaa bakteerit. Haju on tullut alle tunnissa takaisin (jos koskaan on lähtenytkään). Uudet vaatteet menevät heti pilalle.
Kävin viime vuonna lääkärissä. Tavallisella lääkärillä minulle tehtiin kilpirauhas-kokeet, mutta hiki ei johtunut kilpirauhasen liikatoiminnasta. Sitten kävin ihotautilääkärillä, joka uskoi hikoilun johtuvan hermostuneisuudestani. Sain beetasalpaajia. Eivät tehonneet hien hajuun.
Hirvittää olla jatkuvasti likainen, vaikka käyn suihkussa aamuin illoin, käytän varmasti oikeita hygieeniatuotteita, vältän tekokuituja vaatteissa ja ajan kaunalokarvani.
Voiko ketään kertoa vielä jotain niksiä, mitä vielä en olisi kokeillut?
Eli en todellakaan hikoile mitenkään paljon. Mutta kyllä kainalot haisee. Ja minä ihmettelen ap:n tavoin, että miksi haju ei lähde pesemällä pois. Eli suihkussa kun pesen kainalot, niin ne haisee pesun jälkeenkin.
Oon siis samaa mieltä siinä, että pesunaineen pitäisi olla oikeanlaista. Tottahan kainalot haisee, jos hajua ei ole edes saanut pestyä pois! Ei siihen tarvi hikoilla yhtään, kun haju on jo pinttyneenä kainalossa.
Itse olen keksinyt seuraavan keinon: Kuorin ne kainalotkin pari kertaa viikossa. Itsellä on niin herkkä iho, että voimakkaampia saippuoita ei iho kestä, mutta tätä kuorintaa kestää.
Itse en hikoile paljon, mutta kainalohikeni haisee kuin myrkky.
niin minäkin haisin ihan järkttävälle hielle.tuota laitetaan kahten iltana peräkkäin kainaloihin pesun jälkeen.aamulla pestään pois.pullo maksaa 10 e , kestää noin vuoden!alkoholipitoinen, ei saa käyttää rikkoutuneelle iholle!
ajattele, 2 viikkon ei KOSTU KAINOLOT EIKÄ HAISE HIKI!Mikä ihana tunne!!!
Parhaiten tehoaa Doven keltakorkkinen roll-on.
kokeile pestä ruokasoodalla toimii oikeesti täälä sama vaiva.
Miten olisi deodorantin kanssa...
ja jos hikoilet voimakkaasti, niin käytä paitojen kainaloihin tahranpoistoainetta ennen pesukoneeseen laittoa.