Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Normaalia, että vauva laittaa NYRKKIÄ kiinni-auki?

Vierailija
07.09.2009 |

Mietin, että onko tämä jotain pakkoliikettä vai ihan kehitykseen kuuluvaa, kun 3 kk:n ikäinen vauva laittaa esim. rintaa syödessä nyrkkiään ja sormia kiinni-auki, kiinni-auki...????

Kuuluuko jotenkin käden ja sormien hahmottamiseen vai mitä on? Onko teidän vauvat tehnyt tällaista?

t. esikoisen kanssa kotona oleva äiti (joka ehkä liian hysteerinen kenties...)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella huolissani tuosta, vauvalla tod.näk. neurologisia häiriöitä.. Ota yhteyttä heti neuvolaan!

2/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö jäänne jostain esihistoriasta ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todella huolissani tuosta, vauvalla tod.näk. neurologisia häiriöitä.. Ota yhteyttä heti neuvolaan!

Se vielä oikeesti soittaa neuvolaan/lääkärille tästä. :)

Ap, viesti nauratti. Ihan on kuule normaalia.

Vierailija
4/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole MITÄÄN kokemusta vauvoista mistään suunnalta ja oikeesti kaikki on mulle ihmeellistä ja outoa.

Mistä mä voin tietää mikä on normaalia ja mikä ei???

Voisko joku teistä viisaammista älyköistä sitten selittää, mitä se vauva harjoittelee tuolla nyrkki kiinni-auki jutulla????

ap

Vierailija
5/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin juodessaan iltamaitoa väsyneenä räplää nyrkkiä kiinni-auki. Vissiin joku rauhottumiseen kuuluva tapa tms... En oo älynny olla edes huolissani :D Mutta siis ap, en usko että on vakavaa!

Vierailija
6/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä koira käyttää tuota ihan härskisti hyväkseen. Hei, paikoillaan pysyvä rapsutusautomaatti! Ei muuta kun köllähtää viereen sopivan etäisyyden päähän ja nyrkki menee kiinni-auki-kiinni-auki... loputtomasti ja piski naattii... :D

Vierailija
8/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaavi on nelikuukautinen ja jotain rytmikästä sillä on aina syödessä meneillään. Välillä polkee jalka ja välillä pumppaa nyrkki.

Ap:n tavoin minullakaan ei ole ollut mitään kokomusta vauvoista ennen esikoistani, joten mistä näistä tietää. Parepi kai se on kysellä kuin murehtia yksinään. Nyt uusia "pakkoliikkeitä" on tullut selällään maatessa käsivarren hakkaaminen maahan pään viereen ja lantion lingertäminen aina innostuessa. Jos tilalle ajattelee aikuisen, olisihan ne liikkeet aika hälyttäviä, mutta vauvalla kuulunevat asiaan..

Vierailija
9/9 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistä. Olit yksi asiallisimpia vastaajia, oli kiva lukea teidänkin vauvan "pakkoliikkeistä".

Minä ainakin olen päivät vauvan kanssa yksin kotosalla (en tietenkään aina, mutta suurimmaksi osaksi) ja kyllähän sitä kaikkea kerkeää miettimään, kun ei kotiäidin arki ole niin vaihtelevaa. :)

ap