¤¤¤SYYSKUUN SYDÄMET vko 37¤¤¤
Ja tästä se uusi viikko lähteepi taas käyntiin!! :)
Rockprincess ja Pikku-Möykky 39+3
Kommentit (44)
heipsan!
Pitääkö muuten synnärille soittaa ja ilmoittaa, että on tulossa synnyttämään tai jotain? vai voiko sinne vain mennä...?
Kaikkea tässä tulee pohdittua!!!
Onnea Uudelle Vauvalle!!! (mulla ei nimimerkit pysy millään mielessä...)
Tämä vauva ei ainakaan ole päättänyt syntyä siivouksen avulla. No ainakin on pitkästä aikaan koti todella siisti, ikkunat puhtaat yms. Lenkkeilyäkin tullut ihan kivasti harrastettua. Ja tosi on tuokin, että yöt nukkuu paremmin kun on päivät tehnytkin jotain.
Synnytys on alkanut mietityttämään enemmän ja hieman vähän jo jännittääkin kun on kerennyt jäädä odottelmaan koska jotain tapahtuu. Mutta eiköhän tässä reilu viikko taida olla maksimi aika.
Huomenna viimoinen neuvola ja sieltä sitten varaillaan yliakaiskontrollia. Toivottavasti jo perjantaille. Esikoinen syntyi päivää ennen ensimmäistä kontrollia, joten niin uskon tämänkin pikkuisen tekevän.
Ninni 41+0
olet oikeassa. Täällä suunnalla ainakin alkaa jo pinna kirentymään kun päivät menee niin hitaasti ja mitään ei tunnu tapahtuvan! On ollut jo yli viikon illan mittaan aina sellaisia tuntemuksia että voisi jopa syntyäkin mutta sitten sitä taas aamulla herää ihan normaalisti ja pettyy.Ensin olin aivan varma että syntyy ennen LA mutta nyt mieli on jo muuttunut!
Oisin niin toivonut että vauva olisi syntynyt ennen tämän viikon torstaita niin ei tarvitsisi mennä taas sairaalaan haukuttavaksi, silloin nimittäin olisi uusi painoarviointi. En vaan ymmärrä minkä takia ne eivät sitten samantien vaikka käynnistä sitä synnytystä kun kerta LA olisi seuraavana päivänä? :D
Vadelmanlehtiteen juonninkin olen lopettanut, join sitä vähän yli kaksi viikkoa ja kyllä uskon että se ainakin omia paikkoja tuntui auttavan avautumaan.
Tänään muuten olisi yksityisen lääkärin rakenneultran mukaan vauvan LA mutta enpä taida hirveästi luottaa siihen :D
Jeps mutta tällaista valittamista taas täällä! :)
Ja onnea kamalasti jo kääryleensä saaneille!! Oon niin kade teille :)
Rockprincess ja Pikku-Möykky 39+3
Nyt alko hirvittää!! Kävin tänään neuvolassa ja vauva oli perätilassa, kuinkas muuten :( Huomenna olis tarkotus mennä LKS:ään ja yritävät ulkokäänöstä!!! Ja muutenkin tietty puhutaan synnytyksestä....
Mitä teen, mulla on alkanu pelottaa tuo kääntäminen!! Minkälaisia kokemuksia/juttuja teillä on?
lippo37+5
Minä olin kääntöyrityksessä viikolla 39+0. Annettiin supistusta ehkäisevää lääkettä tablettina ja sit lääkäri yritti kääntää tuosta mahan päältä. Ei juuri sattunut, vähän tuolta nivusista tuntui inhottavalle kun painoi, mutta ei muuten. Kääntö ei kuitenkaan onnistunut, sovittiin sitten sektioaika, mutta kuinka ollakaan kun menin lääkärille sektiota edeltävänä päivänä kontrolliin, niin vauva olikin kääntynyt itsestään. Joten älä huoli, kyllä se ehtii vielä kääntyä.
Minä täällä jo aikaisemmin hehkutinkin että vauvan piti syntyä 1.9. samana päivänä kuin Angelmomille, mutta edelleen olen vielä yhtenä kappaleena. Viime torstaina yritettiin tipalla käynnistääkin mutta ei onnistunut. Nyt odottelen täällä taas perjantaihin asti lääkärillä käyntiä, jossa ilmeisesti taas yritetään käynnistellä, jollei nyt tässä sitten itsestään lähde käyntiin.
Meli 40+3
Onnea uudesta vauvasta syysbabies (toivottavasti muistin nimimerkin oikein) Ihanaa käydä täällä katsomassa ketkä on jo saaneet vaavin syliin.
Minulle sanoivat ainakin synnytyslaitokselta, että aina kannattaa soittaa. Joskun on niin ruuhkaa että pitää vaihtaa sairaalaa. Näin mulle kävi toisen lapsen kanssa. Kättärille piti mennä, mutta sinne ei mahtunutkaan, vaan jouduin yllätäen Jorviin. Tämmöistä siis ruuhkasuomessa, tuskin muualla on samanlaista tilannetta.
Mä kyllä jo mietinkin, että pitää ottaa vissiin selville minne sitten synnyttämään jos Jorvi ja Kättäri molemmat täynnä. Porvooseen olis ihan kohtuu lyhyt matka. Kaikkeen sitä pitääkin varautua :(
Muuten täällä kaikki entiseen malliin. Pikkuinen potkii välillä ihan hurjasti. Oikein sattuu kun se innostuu liikkumaan. Yöt kyllä on rauhassa, joten se ei haittaa nukkumista. Toivottavasti on sitten vatsan ulkopuolellakin hyvä nukkumaan öisin.
Jaksamista kaikille.
harakkahuttu 37+5
Onnea angelmom ja syybebis! aLKAAhan niitä syyskuisia tulemaan!
Meillä poika jo 23 vrk, tuntuupa vanhalta päivissä laskettuna. Nyt tuolla öniseekin jo jotain, pitää mennä.
Harakkahuttu: noista pk-seudun synnytyssairaaloista; pari viikoa sitten kun oltiin Jorvin synnärillä kasvukontrollissa, kysyin kätilöltä et onko ollut ruuhkaisaa. Se mun mielestä sanoi ettei Jorvissa olis tarvinnut koskaan (?) laittaa sulkua päälle,saleja on niin monta et vetää hyvin ja sit voivat ottaa lepo-ja tutkimushuoneetkin käyttöön jos rupeaa tupa täyttymään;/. Kättärillä sen sijaanhan on aina silloin tällöin täyttä ja sulku päällä. Joten todennäköisesti mahtuu jompaankumpaan näistä, jos ne on ne mieluisimmat. Onhan sit vielä naistenklinikka, mut ehkä et jostain syystä halua sinne. Meille se on Jorvin jälkeen lähin, joten luulen et se olis kakkosvaihtoehto.
Lippo; jännät paikat sulla! Mut luulis et vauva varmaan kääntyy sit itsekseen ennen kuin meinaa ruveta syntymään, kun kerran tilaa on noin hyvin. Mut varmaan stressaavaa!!
Nyt ei muuta mielessä, täydelliset naiset alkaa!!
T:Sebastian 37+4 (siis viis piiiitkää viikkoa vielä...............)
Täällä mennään mahan kanssa edelleen. Viikonlopun lupaavat supistukset tyssäsivät ja enpä jaksa uskoa, että tällä viikolla vielä vauvaa näkisin. Supistelee kyllä välillä joo, mutta aika äkkiä loppuukin aina. Pientä epätoivoa ilmassa, vaan yritän ajatella positiivisesti. Ehdinpä vielä tehdä muutamia aikomiani juttuja ennen laitokselle lähtöä.
Neuvolassa eilen kaikki ok. Ei mitään heilahduksia arvoissa tai tuntemuksissa puoleen tai toiseen.
Tänään tuntuu hyvin nukutun yön jälkeen olo sen verran energiseltä, että taidan siivota varastoa. Toinen vaihtoehto keittiön kaapit, ne onkin olleet pitkään kaaoksen vallassa.
Jaksamisia tähänkin viikkoon!
Nurmeliini 40+3
Pikaisesti taas:
Kannattaa kilauttaa synnärille ennen sinne menoa, nii tietävät oottaa teitä ja valmistella esmes salia, jos synnytys on jo niin pitkällä.
Lippo: No voi kääks, minkä tempun teän masukki teki! Tsemppiä käännökseen - ite joutunut sitä myös miettimään, nii onhan se "parempi" vaihtoehto, ko suora sektio, vaikka eihän se käännös välttämättä onnistu. Sulla kuiten hyvät mahollisuudet, ko nii hyvin mahtuu vielä masussa pyörimään.
Ja mulla sitten huomenna se H-hetki = käynnistys!
AmaliaJoel : teidän poitsu saa hienon syntymäpäivän, jos huomenna syntyy! 090909 :) Paljon voimia ja onnea huomiseen siis!
Täällä tänään 39+0. Olo hyvä, ei vaivoja, ei valittamista. Leppoisia aamuja ja aamupäiviä kotona 3-vuotiaan kanssa. Miehen kesälomaan enää kaksi päivää! Torstaina seuraava neuvola,- sijaiselle, koska oma kätilö lomalla tän viikon. Saapa nähdä, onko sf-mitta jatkanut laskuaan. Viimeksi se oli 32.5cm (korkeimmillaan oli jo 34.5cm) ja kokenut kätilö arveli mahan päältä tunnustellen vauvan olevan noin 3-kiloinen.
Minäkin toivotan jaksamista kaikille tähän viikkoon - etenkin heille, joilla l.a. meni jo! Tiedän tunteen. :)
Unnika 39+0
AmaliaJoel, hetken jo ajattelin, että onko sulla käynnistynyt normaalisti, kun olit hiljaa ehkä yhden (?) päivän... :D oot niin ihanan aktiivinen, että sun lyhyenki poissaolon huomaa heti! Onnea huomiseen käynnistykseen, tulee tosiaan hyvä synttäripäivä! :)
Tänne ei mitään uutta. Tän päivän siivousprojektinki oon jo hoidellut, kun heräsin aikasin. Mut onneks on aina pyykin pesua sun muuta.. Niin tai omasta olosta sen verran, että yöllä jo hetken ajattelin, että tapahtuuko jotain. Kun menin pissalle, niin ennen pissaa tuntu et jotain lorahti pönttöön, saattoi kyllä olla vaan paljon valkovuotoakin!? Ja ei sitä niin paljon lorahtanut, että jos olis ollut lapsivettä niin ei varmasti mitään hätää.. En sitten tiedä mitä oli!? Mutta varmaan sitte jos tuntuu, että lorahtelee enemmänki pitää mennä käymään tarkistuttaan asia...
myym 37+2
Myym: Voi kiitos, viestisi lämmitti mieltäni :) Ainahan sitä koneella pitää piipahtaa ja laittaa pari sanaa, aamusta iltaan kone kuiten auki on. Joskus tuntuu, että onko sitä vallan häiriöksi asti täällä ;) Ite kans tossa aamulla mietin, että mitä kaikkea "pitäis" tehä ennen huomista, mutta taijan vaan olla tänään. Kerkeän kyllä myöhemminkin pesemään ikkunoita, vaihtamaan verhoja ja nii edasin. Ei ne hommat tekemällä lopu tässä huushollissa.
Mullakin on ollut tosiaan viikon ajan jo oireita päällä, mutta nyt on taas rauhoittuneet. Toisaalta "pelkään", että rysähtää sitten kerralla. Mun puolesta saakin rysähtää, mutta vasta puolen yön jälkeen ;)
Ei maar, nyt pitää mennä vuolemaan käristyslihat uuniin. Mun vanhemmat tulee tänään meille huomisen lapsenlikoiksi, asuvat toisella paikkakunnalla ja aamulla pitää olla jo puol 8 synnärillä ja salissa.
Paljon onnea Pikkuisille sekä vanhemmille: ainakin Angelmom ja Syysbebes!!!
Ja onnea Amalia-Joelille huomiseen käynnistykseen!Ihana varmaan tietää ja sydän pamppaillen odotella,että huomenna saa Nyyttisen syliin ;-)
Itsellä pari päivää sitten alkoivat nämä harjoitussupistussessiot.Tulevalla keskimmäisellä ne kestivät parista tunnista viiteen tuntiin ja ainakin kahden viikon verran.Joten en nytkään odota vauvan syntyvän hetimmiten.Olo on vielä oikein mainio,mutta tietenkin olen jo iltaisin aika väsynyt.Ja selkää särkee menkkamaisesti lähes koko ajan:mitä en oikein näin voimakkaana muista edellisiltä kerroilta.Limatulppaa ei vielä ole näkynyt,joten ei varmaan ole myöskään vielä avaantunut.Eli odotellaan,odotellaan...
Nyt mies laittaa muksut päikkäreille,joten menen itsekin levyttämään tohon sohvalle roskasarjojen pariin.Itsellä ei kummoista kodinlaittoviettiä ole tullut,joten keittiönkaapit saavat olla ennallaan ;-D
Kaikille hyvää loppuvointia ja vielä Nyyttinsä jo lunastaneille paljon onnea ja iloa!!!!
PauliNea 38+4
Ihanaa lukea, kuinka muutamat on jo saaneet vauvansa :) ONNEA ihan hirmuisesti!
Itse tulin juuri neuvolasta ja lääkäriltä. Kaikki oli ok, vauvan painoarvio nyt 3 kg, laskettuna aikana 3,7 kg. Paikat oli kiinni, vaikka kivuliaita suppareita on lauantaista lähtien tullut päivittäin. Vauva on raivotarjonnassa ja lääkäri sanoi, että tuskin enää sopii kääntymään, kun näytti olevan niin ahdasta tuolla masussa.
Oli ihanaa nähdä taas pikkunen kuvaruudusta :) Sukupuolta taas utelin ja lääkäri sanoi olevan saman, mitä aikaisemmin rakenneultrassa sanottiin eli tyttö olisi tulossa. Ei kuulemma lääkärin sanoja lainaten "näy mitään isompia pallukoita jalkojenvälissä" :) Heh..
Onnea toivoteltiin synnytykseen, joka rupesikin jännittämään, kun lääkäri sanoi, että vauva olis nyt valmis syntymään. Hurjaa ajatella, vaikka vielä tasan 3 viikkoa laskettuun aikaan.
Noh, päivä kerrallaan tässä mennään :) Huomenna olis tarkoitus vähän siivota ja järjestellä kaappeja. Päivät on kuluneet ihan hyvin ja ihanaa, kun on tullut syksy. Tosin aurinkoista ilmaa vaan kaipaan, kun vettä on satanut koko aamun ja aamupäivän. Nyt vois lähteä käymään koiran kanssa lenkillä, kun lopetti tuon satamisen.
Hyviä vointeja kaikille :)
suski 37+0
No niin nyt on LKS:än reissu tehty. Ja tsadaa, vauva oli rv-tarjonnassa!!!Ilman kääntämistä.
Alotetaanpa alusta, eilen kävin siis neuvolassa ja todettiin ultralla että poikittein kaveri on. No aamulla sit Rovaniemelle ja laittovat heti minut sydänkäyröihin ja siinäkin kätilö tunnusteli et joo poikittain on. Sit menin lääkärin "pöydälle" ja hän katso ensin ultralla ja hups keikaa kaveri oli niin kuin pitää, rv-tilassa!!!! Siinä välissä kerkes sit kääntymään!!! Nyt katsotaan ens maanantaina uudestaan tilanne et mitenpäin sitä siellä ollaan (kun tuntuu olevan vilkasta sorttia pyörimään) ja jos on sit pr-tilassa niin ruetaan miettimään muita vaihtoehtoja, kääntäminen, käynistys sektio...
Tänään on sit kyllä supistellu tosi napakasti satunaisesti että josko se sielä äjyäis jo rauhottua ja alkais raivata tietä ulos!! =)
lippo 37+6 ja villivesseli =)
Ilmeisesti vauvallanne on siellä hyvin tilaa melskata, kun kääntyilee vielä noin reippaasti. Toivottavasti pysyy nyt pää alaspäin, ettei tarvi sitä asiaa enempiä miettiä.
Meillä oli vähän samaa, eli epäilivät pitkään perätilaa ja 3. lääkärikäynnin jälkeen sain lähetteen synnärille tarkistukseen. Siihen ultraan mennessä vauva oli kuitenkin ymmärtänyt kääntyä itse ja enpä voi olla varma vaikka olisi tuon kuvaussession jälkeenkin vielä heittänyt volttia. Nyt silti pää alhaalla ja johan tuo saisi syntyäkin. :)
Nurmeliini
Ensiksi nukuin hyvin koko yön, mikä jo sinänsä on omituista. Sit alko paha, etova olo, ei vois ajatellakaan syödä mitään makeaa, vaik muuten oon aika perso makealle. Illalla alko nää ärsyttävät menkkakivut ja selkäsärky, ja nyt ne helkkarin supparit sattuu vaan toiselle puolelle mahaa ja selkää! Toivois vaan että loppuaika menis nopeasti, sit on vaan ne kipeet jälkisupparit =) Näitä supistuksia kun on tullu jo pitkin raskautta, nii alkaa jo pikkasen ottaa päähän! Pari viikkoa la, mut yli mennään kuitenki, tälläkin kertaa. Nyt vois yrittää mennä nukkumaan että jaksais taas huomenna touhuta lapsen kanssa, kun sillä on vapaata tarhasta... Mut tuo vauva möyrii taas ihan hirveesti, se oli jo yli viikon aika rauhallinen ja seesteinen, nyt taas tuntuu et saa nielasta alas sen varpaat kurkusta tasasin väliajoin...
Zoya 38+1
Mulla oli myös vähän aikaa sitten noita pahan olon kohtauksia. Niiden ansiosta varmaan laihduinkin sitten yli sen kilon viikon aikana.
Kirjoittelin eilen kauhean romaanin tänne, josta näkyi lopulta vaan otsikko.. prkl.
Nyt ollaan näköjään erikoistuttu iltaisin kipeästi möyrimiseen, sen lisäksi aamuisinkin tuntuu monesti että vauva koittaa painaa itsensä läpi lantiosta... supistuksia ei ole kuin iltaisin, nekin suurimmaksi osaksi vatsan kovettumisia, ehkä muutama toiveikkaampi. Eilen piti tehdä ruokaa melkein pää lantion alapuolella keittiössä, kun vauva painoi niin kipeästi nivusiin just sillon kun lieden äärestä ei voinu lähteä pois... mur. Heräsin taas yöllä supistuksiin, tällä kertaa kivuttomiin sellaisiin, ja nukahdin onneksi heti takaisin.
Nyt on suorastaan ylimaallisen hyvä olo, ihan pirteänä olin heti 6.30 kun heräsin. Laitoin jo firman mainoksetkin menemään parille lehdelle ja kohta pitäis alkaa lukemaan tenttiin joka on perjantaina... saapa nähdä taas että pääseekö sinne asti sitten. Tai toinen juttu että kykeneekö istumaan siellä :D.
Iipolla on kyllä aktiivinen kaveri masussa :). Ite oon käyny viimeksi LKS:ssa ultrassa toukokuun puolessavälissä, joten luotetaan nyt siihen kun terkat sanoo, että vauva on raivotarjonnassa, itsestäkin kyllä tuntuu siltä.
Kiiinnostaisi taas tietää kuinka alhaalla tuo kaveri oikein on, kun tuntuu niinkuin olisi pallo jalkojen välissä. Oikein toivon iltaisin supistuksia kun vauva möykkää, niin ei sattuisi haaruksiin... Eilen oli jo kehityskelpoista toimintaa, mutta vaikka imuroin niin supistukset loppuivat kesken :). Huomenna taas nauvolaan klo 9.
Sabine & Kaiveli 37 + 5
Aika epätoivoisia tunnelmia tuntuu monella olevan (ite lukeudun todellakin tähän joukkoon), mutta onhan se selvää kun odottaa näin isoa uutta asiaa elämäänsä!! Ei enää millään jaksais odottaa, mutta ei oo oikeen muutakaan vaihtoehtoa... Nyt alan joka päivä ottaan jotain siivousprojektia, yms. Voihan sitä sitten kuvitella, että ne on auttanut jos synnytys käynnistyis, mutta onpahan ainakin tekemistä ja saan yöt nukuttua paremmin kun on päivällä touhuillut!! :) Ja huomenna lähen kattoon jos luontaistuotekaupat olis saanu vadelmanlehtiteetä! ;) (huoh, oon täällä varmasti vielä lokakuussakin, joku karman laki kun suunnittelen näitä "vippaskonsteja"... ;)
Lupasin tulla kertoon siitä perjantain synnytystapa-arviosta. Se meni ihan mukavasti, arvioivat perjantaina vauvan painon olevan n. 2600kg ja jos syntyy lasketun ajan aikaan niin n. 3200-3400kg. Vähän oon kyllä skeptinen noihin arvioihin, kun ne tosiaan on vaan arvioita, ja kaikki arviot mistä oon täällä meilläpäin kuullu, niin ne on ollua aina alakanttiin.. Uskon siis että meidän poitsu on ehkä jo vähän reippaamman kokoinen kun arvio. Mutta silleen olo helpottui hiukan, kun jostain olin saanut päähäni, että herra olis jotenki suunnattoman suuri jo nyt ja sitten alkanut jännittään synnytystä, jos joutuu jonku pitkästi yli nelikilosen pukkaamaan ulos... Paikat oli edelleen kiinni, kohdunsuu oli pehmeä ja kaula kaula lyhentynyt hiukan. Että semmosta.
myym 37+1