Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoittakaa imetyksen tuen jatkumisen puolesta!

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kaipaa apua kipeämmin kuin imetyksen kanssa pähkäilevät.

Vierailija
2/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetykseen nyt kuitenkin saa tukea neuvoloista + sitten itsellä ainakin ystävät auttavat yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetykseen nyt kuitenkin saa tukea neuvoloista + sitten itsellä ainakin ystävät auttavat yms.

Ja rahaa syydetään paljon huonompaankin. Neuvoloiden imetystuki on kyllä aika olematonta, jos sattuu huono tuuri th:n kanssa. Itse sain eniten tukea imetystukipuhelimesta. Toivottavasti se saa jatkossakin avustusta.

Vierailija
4/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en saanut neuvolasta minkään sorttista apua imetykseen. Suurimmalla osalla terveydenhoitajista ei käsittääkseni ole minkäänlaista koulutusta imetystuen antamiseen. Tätä toki suunnitellaan, mutta kuntien talouden ollessa tiukoilla, voi varmaan arvata, miten koulutuksen kanssa käy. Imetystukipuhelimen tarvitsema avustus on todella pieni, verratuna moneen muuhun avustuskohteeseen.

Ymmärtääkseni Imetyksentuki ry:n kautta imetystuki tavoittaa 10% ikäluokasta. Se on paljon! Imetyksen tukemista voidaan lisäksi pitää ennaltaehkäisevänä terveydenhoitona.

Vierailija
5/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta saa kunnon apua imetykseen kaikkialla. Itsellä katsottiin imetysotteet, asennot kaikki kun kävivät neuvolasta katsomassa vauvaa ensimmäisen kerran. Muutenkin siitä sitten puhuttiin ihan kunnolla vauvan tarkastuksen ohella.

t:3

Vierailija
6/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä kanssa vähän samaa mieltä. Jos toiminnalle on tarvetta, niin sitten pitäisi miettiä muita rahoituskeinoja. RAY:n rahoitus on tarkoitettu projektien käynnistysvaiheeseen, ei pysyväksi rahoitusmuodoksi. Jos projekti (eli imetyksen tuki) ei saa avattua muita rahoituskanavia, niin sitten on ehkä vähän huonosti vedetty projekti tai sille ei ole sellaista kysyntää.

Asia on oikea ja olen itsekin käynyt webbisivuilla. Mä vaan ehkä keskittäisin tuotakin toimintaa sinne neuvolaan.

Vierailija
7/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti mahdollisimman moni allekirjoittaa!

Vierailija
8/33 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon nimiä jo.

Vierailija
9/33 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit sanoa, että kunnon tukea saa kaikkialla oman kokemuksesi perustella. Sulla on vaan käynyt hyvä säkä!

Vierailija
10/33 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ äh. Luin huonosti. Siis sanoitkin, että vähän jännä ettei....

Vierailija
11/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neuvolassakäynnit ovat vapaaehtoisia. Mitäs siellä hyppää jos ei hyödy?

Vierailija
12/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta saa ihan riittävästi tukea. Imetysfanaatikot antakoot toisilleen netissä vinkkejä. sen siitä vapautuneen rahan voisi vaikka laittaa vanhusten vaippojen vaihtajien palkkakustannuksiin.

Osittain samaa mieltä. Suurin osa neuvolatädeistä on kyllä käynyt imetystukikoulutuksissa ja vastaavissa, mutta monikaan ei käytä neuvoja tai jakele niitä, sillä monet neuvot ovat hieman fanaattisia.

Järkevä neuvolatäti katsoo tilanteen kokonaisuuden, ja neuvoo sen mukaan. Olen sinänsä samaa mieltä, että kyllä etsivä neuvot löytää, tutuilta, netistä ja vastaavista paikoista.

Tällä hetkellä raha on niin tiukalla, että itse en sitä ohjaisi imetystukeen.

Vierailija
13/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta saa tukea imetykseen aivan tarpeeksi. Imetysfanaatikot löytävät kyllä tiedon netistä.

Vierailija
14/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolasta saa tukea imetykseen aivan tarpeeksi. Imetysfanaatikot löytävät kyllä tiedon netistä.

Millä tavalla on imetysfanaatikko jos haluaa tukea imetykseen? Sinä taidat olla korvikefanaatikko tai sitten erityisen pettynyt imetys"suorituksessasi".

Vierailija
15/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla on imetysfanaatikko jos haluaa tukea imetykseen? Sinä taidat olla korvikefanaatikko tai sitten erityisen pettynyt imetys"suorituksessasi".

enkä ottanut imetystä mitenkään maailman tärkeimpänä asiana. Kunhan lapseni oli tyytyväinen, niin minäkin olin tyytyväinen.

Mittaatko sinä ihmisiä imetys suorituksen perusteella tai kertooko imetyksestä kunnilla suoriutuminen äitiyden hyvyydestä ???

Vierailija
16/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ottanut imetystä mitenkään maailman tärkeimpänä asiana. Kunhan lapseni oli tyytyväinen, niin minäkin olin tyytyväinen. Mittaatko sinä ihmisiä imetys suorituksen perusteella tai kertooko imetyksestä kunnilla suoriutuminen äitiyden hyvyydestä ???

mutta minusta on kurjaa että imetykseen tukea/tietoa hakevat/tarjoavat leimataan fanaatikoiksi. Imetys kuitenkin on se paras vaihtoehto. Korvike hyvä kakkonen. Äitiyden kanssa sillä ei tietenkään pitäisi olla mitään tekemistä, mutta tutkimuksetkin ovat osoittaneet, että valitettavasti moni äiti jää ilman asianmukaista tukea ja kokee tästä huonommuutta/syyllisyyttä.

Vierailija
17/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ottanut imetystä mitenkään maailman tärkeimpänä asiana. Kunhan lapseni oli tyytyväinen, niin minäkin olin tyytyväinen. Mittaatko sinä ihmisiä imetys suorituksen perusteella tai kertooko imetyksestä kunnilla suoriutuminen äitiyden hyvyydestä ???

mutta minusta on kurjaa että imetykseen tukea/tietoa hakevat/tarjoavat leimataan fanaatikoiksi. Imetys kuitenkin on se paras vaihtoehto. Korvike hyvä kakkonen. Äitiyden kanssa sillä ei tietenkään pitäisi olla mitään tekemistä, mutta tutkimuksetkin ovat osoittaneet, että valitettavasti moni äiti jää ilman asianmukaista tukea ja kokee tästä huonommuutta/syyllisyyttä.

ja miettiä mikä tärkeintä. Se että lapsi saa ravintoa tai se että yrittää ja yrittää imettää vaikka maitoa ei tule. Lapsi huutaa nälkäänsä mutta äiti yrittää imettää ja vaikka tietoa on, niin ei se tieto sitä maitoa sinne rintoihin nosta.

Vierailija
18/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miettiä mikä tärkeintä. Se että lapsi saa ravintoa tai se että yrittää ja yrittää imettää vaikka maitoa ei tule. Lapsi huutaa nälkäänsä mutta äiti yrittää imettää ja vaikka tietoa on, niin ei se tieto sitä maitoa sinne rintoihin nosta.

että maidon loppuminen olisi se imetysongelma? Onko itsellesi käynyt niin? Nimittäin maito ei lopu kuin ihan äärimmäisen harvoin, ääriolosuhteissa. Ongelmat ovat useimmiten ihan muualla, otteissa, asennoissa jne. Ja tähän on imetystuki aivan paikallaan. Myös imetystukipuhelimesta olen saanut ohjeen antaa korviketta alkuun, jotta vauva saa tarpeeksi ravintoa. Sinulla tuntuu olevan varsin rajoittunut kuva imetystuesta.

Vierailija
19/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maidon loppuminen olisi se imetysongelma? Onko itsellesi käynyt niin? Nimittäin maito ei lopu kuin ihan äärimmäisen harvoin, ääriolosuhteissa. Ongelmat ovat useimmiten ihan muualla, otteissa, asennoissa jne. Ja tähän on imetystuki aivan paikallaan. Myös imetystukipuhelimesta olen saanut ohjeen antaa korviketta alkuun, jotta vauva saa tarpeeksi ravintoa. Sinulla tuntuu olevan varsin rajoittunut kuva imetystuesta.

negatiivinen käsitys äideistä joille lapsen ruokkiminen on tärkeintä, ei se antaako korviketta vai rintamaitoa.

Vierailija
20/33 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua mitä negatiivista siinä on jos haluaa tukea imetykseensä. Mutta olkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi