Allekirjoittakaa imetyksen tuen jatkumisen puolesta!
Kommentit (33)
Mä en tajua mitä negatiivista siinä on jos haluaa tukea imetykseensä. Mutta olkoon.
ole mitään negatiivista jos haluaa tukea imetykseensä, mutta sitä tukea löytyy kyllä. Valitettavan usein ne tuet ja neuvot siihen imetykseen ovat fanaattisia. En ole kuullut että kettän olis neuvottu antamaan korviketta. Missäpäin sinä asut joka olet sellaisia neuvoja antanut tai saanut? Täällä etelä-suomessa neuvot ovat kaikkea muuta. Tuki tuntuu tukevan vain niitä neuvoaantavia, ei oikeasti pulassa olevia äitejä.
Jos olet itse mukana organisaatiossa, nii ymmärrettävätsti sun kokemus ja mielipide on sen suhteen positiivinen, mutta ymmärrä jo että monet ovat saaneet tosi huonoja neuvoja tai jopa mollausta. Ei ne huhut ja mielipiteet ilmasta synny!
Mä en tajua mitä negatiivista siinä on jos haluaa tukea imetykseensä. Mutta olkoon.
ole mitään negatiivista jos haluaa tukea imetykseensä, mutta sitä tukea löytyy kyllä. Valitettavan usein ne tuet ja neuvot siihen imetykseen ovat fanaattisia. En ole kuullut että kettän olis neuvottu antamaan korviketta. Missäpäin sinä asut joka olet sellaisia neuvoja antanut tai saanut? Täällä etelä-suomessa neuvot ovat kaikkea muuta. Tuki tuntuu tukevan vain niitä neuvoaantavia, ei oikeasti pulassa olevia äitejä. Jos olet itse mukana organisaatiossa, nii ymmärrettävätsti sun kokemus ja mielipide on sen suhteen positiivinen, mutta ymmärrä jo että monet ovat saaneet tosi huonoja neuvoja tai jopa mollausta. Ei ne huhut ja mielipiteet ilmasta synny!
ole pääkaupunkiseudulta. Mutta ihan tuosta valtakunnalisesta puhelimesta olen saanut tämän korvikeneuvon ja muutenkin asiallista tukea.
ole mitään negatiivista jos haluaa tukea imetykseensä, mutta sitä tukea löytyy kyllä. Valitettavan usein ne tuet ja neuvot siihen imetykseen ovat fanaattisia. En ole kuullut että kettän olis neuvottu antamaan korviketta. Missäpäin sinä asut joka olet sellaisia neuvoja antanut tai saanut? Täällä etelä-suomessa neuvot ovat kaikkea muuta. Tuki tuntuu tukevan vain niitä neuvoaantavia, ei oikeasti pulassa olevia äitejä. Jos olet itse mukana organisaatiossa, nii ymmärrettävätsti sun kokemus ja mielipide on sen suhteen positiivinen, mutta ymmärrä jo että monet ovat saaneet tosi huonoja neuvoja tai jopa mollausta. Ei ne huhut ja mielipiteet ilmasta synny!
ole pääkaupunkiseudulta. Mutta ihan tuosta valtakunnalisesta puhelimesta olen saanut tämän korvikeneuvon ja muutenkin asiallista tukea.
Itsekään ole pääkaupungista, mutta lähialueelta, ja täällä on imetystukiryhmiä, joissa on oikeasti hyvin rajoittuneesti katsovia tukijoita. Eli jos voidaan sopia, että ehkä tukea on erilaista ja sun kokemus siitä on hyvä ja jonkun muun huono.
Painonvartijoistakin esimerkiksi mielipiteet vaihtelee sijainnista ja paikkakunnasta riippuen. Ihan sama asia. Joku on saanut kannustusta jotkut muut taas ovat kokeneet tapaamiset tuomistevina.
Kiitos asiantuntevasta kysymyksestä!
Sen verran korjaan, että RAY:n _projektiavustukset on tarkoitettu toiminnan käynnistämiseen. Niiden lisäksihän on kohdennettua toiminta-avustusta ja yleisavustusta. Esimerkiksi MLL ja Väestöliitto toimivat myös osin RAY:n tuella.
Itun projekteista pitkä vastaus:
http://imetys.fi/blogi/?p=192
ja kappas, tuosta neuvolaan keskittämisestäkin on tullut kirjoitetuksi:
http://imetys.fi/blogi/?p=123
Tervetuloa kommentoimaan!
t. Leena Pikkumäki Itusta
Ihan hyvää toimintaa, mutta RAY:lla on paljon tärkeämpiäkin rahoitettavia.
Ihan hyvää toimintaa, mutta RAY:lla on paljon tärkeämpiäkin rahoitettavia.
vaikka varmaan joitakin äitejä palveleekin. Itse allekirjoitan selkeästi syrjäytymisen ehkäisyyn ja vähäosaisille tarkoitettuja adresseja
puheluista. Palvelu on vaan tarpeeseen, vaikka neuvoloiden pitäisi homma hoitaa. Läheskään kaikki th:t ei vaan osaa:(
neuvolasta saa ihan riittävästi tukea. Imetysfanaatikot antakoot toisilleen netissä vinkkejä. sen siitä vapautuneen rahan voisi vaikka laittaa vanhusten vaippojen vaihtajien palkkakustannuksiin.
Palvelu on vaan tarpeeseen, vaikka neuvoloiden pitäisi homma hoitaa. Läheskään kaikki th:t ei vaan osaa:(
Itse tukiäitinä törmään tähän jatkuvasti.
neuvolasta saa kunnon apua imetykseen kaikkialla. Itsellä katsottiin imetysotteet, asennot kaikki kun kävivät neuvolasta katsomassa vauvaa ensimmäisen kerran. Muutenkin siitä sitten puhuttiin ihan kunnolla vauvan tarkastuksen ohella.
t:3
että neuvoloissakin on kaikenkarvaisita tätiä töissä?
Jossain on jopa kätilö, useissa paikoissa th, jolla ei välttämättä pahemmin kiinnostusta imetykseen tai tietoa asiasta.
ei todellakaan saa riittävää tukea imetykseen. Tiedän ja tunne tosi monta äitiä ja käsittääkesni kukaan ei ole saanut riittävää ohjausta neuvolasta (siis jos on jotain hieman vaativampia kysymyksiä)
neuvolan tuki oli se, että kun kyselin neuvoa vauvan rintaraivareihin, th kommentoi vaan että "Ai jaa? Onpas jännä! Sähän voisit kokeilla antaa pulloa..."
Onneksi kävin imetystukiryhmän tapaamisessa, jossa koulutettu ihminen antoi minulle oikeat ohjeet ja sain imetyksen jatkumaan. Neuvolan ohjeilla se olisi loppunut alle 2 kk:ssa.
Eli allekirjoitin ilomielin.
neuvolasta saa ihan riittävästi tukea. Imetysfanaatikot antakoot toisilleen netissä vinkkejä. sen siitä vapautuneen rahan voisi vaikka laittaa vanhusten vaippojen vaihtajien palkkakustannuksiin.
otteessaan ja esittään hurskasta jakamalla näiden häviämiä rahoja eteenpäin. Koko RAY tulisi lakkauttaa.