Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät imetysliivit?

Vierailija
07.09.2009 |

Kysympä nyt teiltäkin..

Mistä te olette hyvät liivinne hankkineet? Etsin suht edullisia liivejä joko Helsingin kaupoista tai jostain nettikaupasta.

Liivien tulisi olla tukevat sillä rintavarustus on jo aika suuri. Lapsi syntyy n viikon päästä, nyt 85E, joten tod.näk aika suuri kuppi saisi olla.

Paljonko teillä on kuppikoko kasvanut maidon noustessa rintoihin? Onko hyvä hankkia yöksi kaarituettomat liivit?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nyt 2 viikkoa vanha vauva ja rintojen koko 85E, melkein F :) Haluaisin kanssa tietää mistä saisi hyvät imetysliivit? Öisin käytän rintojen kohdalta tukevaa, muuten löysää paitaa, jossa on kuitenkin joustava kaula-aukko :) Haluaisin, että liivit olisivat myös kauniit, sillä en oikein totu noihin valkoisiin/mustiin pitsittömiin liiveihin :D

Vierailija
2/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki 85D-kokoiset liivini puristavat ja laskettuun aikaan on muutama viikko. Yhdet 85E-kokoiset ostin alennusmyynnistä, mutten ole muuten oikein raaskinut, kun on tota rahan menoa muutenkin ja ei tiedä, kauanko olisivat tarpeelliset. Ajattelin, että on varmaan hyvä ostaa yhdet/kahdet edullisemmat ennen lapsen syntymää, sitä kokoa mikä on nyt hyvä, eli taitais olla tuo 85E. Sen kokoisia kun onneksi tuntuu helposti imetysliiveistä löytyvän! Muista harmi kyllä ei, tai ainakaan kivoja ja kivan mallisia, suurin osa tuntuu olevan jotain mummorintsikoita. Eikös ne rinnat voi tosiaan vaikka koon vielä synnytyksen jälkeen paisuakin? Ajattelin, että ehkä sitten vasta on hyvä panostaa parempiin ja kalliimpiin, mutta jos alkuun pärjäis Anttilan/H&M:n halpiksilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysliivejä joutuu pesämään USEIN ja niiden elastisuus häviää. Ekan vauvan kanssa ostin markkinoiden kalleimpia liivejä. Kyllä harmitti heittää roskiin, kun lörpstähtivät ja en malttanut vauvanhoidolta pestä käsin. Oli muutakin puuhaa.

Seuraavalla kerralla siirryin keskihintaisiin. Lörpsähtävät, peseminen edelleen koneella ja kulutus aika kova.

Kolmannella kerralla otin järjen käteen ja testasin mikä malli istuu ja tuntuu kohtuullisen hyvältä. Ei tarvinnut ostaa kalleinta eikä edes toiseksi kalleinta. Ei myöskään harmittanut heittää virttyneitä liivejä roskiin. Palvelivat sen saman kuin markka-aikaan muutaman satasen kalliimmatkin.

Vierailija
4/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin itselläni on rintavarustus ihan eri luokkaa kuin teillä. Eli ennen lapsia 75A ja nyt kahden imettämisen jälkeen 70AA. Mutta uskoisin, että nämä liivit menevät isompi rintaisillekin. Eivät lörpsähtäneet, vaikka koneessa pesin.

Mallit näet vaikka taikapilvi.com sivustolta imetys kohdasta. Yöliiveinä nuo sekä Lace että Comfort pehmot olivat aivan ihanat. Lisäksi hommasin myös parit tuommoiset Drop-liivit.

Kyseisiä liivejä saa varmasti muualtakin, ellei satu olemaan oululainen. Nettikaupasta saattaa olla hieman hankala liivejä ostaa. Tosin vaihtavat myös netistä tilatut liivit oikean kokoisiin tai palauttavat rahat.

Itse olen oululainen, joten liikkeessä on tullut vierailtua useampaan otteeseen. Palvelu on aina ollut ystävällistä ja asiantuntevaa, uskoisin, että jo puhelimessa pystyvät neuvomaan paljon liivien oikeasta koosta.

Ja ihan esimerkkinä hyvästä palvelusta: kantoliinan käyttö opetetaan ihan kädesta pitäen. Ensin siellä on oikean vauvan tuntuinen nukke, jolla voi harjoitella ja sitten harjoitellaankin jo omalla vauvelilla. Ja kun on oppinut yhden sidonnan hyvin ja haluaisi kokeilla jossakin vaiheessa kokeilla toista, niin ei kun vain liikkeeseen taas opettelemaan.

Imetysliivien hinnasta ei itsellä ole enää mitään muistikuvaa, eli onko noin 20 euron molemmin puolin oleva hinta teistä kallis laadukkaasta imetysliivistä. Itse kyllä maksaisin tuon summan edelleen, jos lapsia vain enempää tulisi (mutta kun ei tule).

Vierailija
5/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan pahan hintainen. Mutta siis ihan aluksi (ennen synnytystä) ajattelin ostaa ihan vaan 1-2 paria, kun ei tiedä, että tarviiko sitten isommat. Ja ihan halvimpia. Taitaaa Anttilassa ja H&M:llä olla vähän yli kympin, tyyliin 11,90. JA sit jälkimmäisessä oli joku kahden pakkaus 19,90, sitä oon harkinnu. Ei sitten harmita, jos ei mahdukaan.

Vierailija
6/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otettu huomioon se, että rinnat kasvaa vielä synnytyksen jälkeenkin.

Vierailija
7/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoni nyt imettäessä on G65 eli kuppikoko on iso, mutta ympärysmitta pieni. Ne maksaa noin 50 euroa normaalisti, MUTTA Changella tuntuu lähes koko ajan olevan ale eli kahdet liivit yksien hinnalla.

Tässä kokoluokassa on ihan pakko satsata laatuun. Ja mun ympärysmitalla en ole onnistunut löytämään edes muilta valmistajilta tarvittavaa kuppikokoa.

Vierailija
8/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella pehmeät, mutta samalla tukevat. Ei uskoisi, että pehmeät liivit voi olla niin tukevat. Oon pessyt 60 asteessakin eikä oo menneet miksikään.

Vierailija
9/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselle h&m oli todella pettymys.

Vierailija
10/10 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on kyllä ihanat, vaikka olikin melko kalliit. Mukavimmat liivit mitä mulla on ollut. Saumattomat, mut on kuitenkin toppausta. Tulee varmasti käytettyä imetyksen jälkeenkin.

Esikoisen imetyksen menin halpisliiveissä, mut ne oli epämukavia ja päätin nyt panostaa. Kaarituellisia ei ainakaan alkuun kannata käyttää, koska ne voi aiheuttaa tukoksia.

Ja liivinsuojia kannattaa käyttää, niin ei tarvii niin usein pestä. Kestosuojat on parhaita. Helppo tehdä itse tai teettää jollain, jolla on saumuri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi