Menen huomenna lääkäriin hakemaan reseptiä ja pelottaa, ettei kirjoita sitä.
Haen lääkettä esiintymisjännitykseen, jotain propralia. Olen kuitenkin ihan rento siellä lääkärissä, kun pystyn hyvin ihmisten kanssa keskustelemaan kahdestaan, mutta esiintyminen suuren joukon edessä ei luonnistu. Kirjottaakohan se varmasti reseptin?
Kommentit (7)
Mun käsittääkseni kynnys Propralin määräämiseen on aika pieni. Siis ihan eri asia kuin beetasalpaajien tms kanssa. Ottavat varmaankin sydänkäyrän, koska jos tietty muutos käyrässä, lääke ei sovi. Mulle Propralia annettu kahdenkin lääkärin toimesta todella helposti, ei ongelmia eikä rentoutumisharjoitusohjeita :-)
tarkoitin siis että esim. bentsodiatsepiineja ei määrätä helposti, mutta propralia joka tosiaan on beetasalpaaja, määrätään helpommin.
Ehkä pitäisi jo mennä nukkumaan...
kyllä paha esiintymisjännitys on mielestäni sellainen vaiva, joka pitäisi ottaa vakavasti. tietysti jos lääkkeen määräämiselle on jotain lääketieteellisiä esteitä, niin sitten on toinen juttu.
olleen niin, että yksityiseltä olen saanut helpommin reseptin kun olen halunnut kokeilla uutta lääkettä. Julkisella olen törmännyt tilanteeseen jossa lääkäri on alkanut inttämään vastaan ja esittänyt verukkeita sille, että en voisi kokeilla tiettyä lääkettä. Tämä on ollut mielestäni hieman omituista ottaen huomioon että lain mukaan potilaallakin on oikeus vaikuttaa siihen mitä lääkettä määrätään.
Kaksi eri lääkäriä, ei mitään nikottelua.
Esiinnyn paljon. Propralia pyysin englanniksi pidettäviä esityksiä varten, ei mene sanat niin helposti sekaisin. Silmää räpäyttämättä ovat tulleet, tietty standardivaroitukset liikunnasta ja lääkityksestä.
Kuten sanottu, kynnys on matala.
Jos totuutta meinaa mitenkään venyttää, niin "minulla oli joskus, on hyviä kokemuksia soveltuvuudesta...".
Mulle on aina kirjoittanut reseptin, olen usealla eri lääkärillä käynyt, vähän eri beetasalpaajia olen käyttänyt. En mäkään sitä lääkäriä ole jännittänyt :).
kannattaa kertoa asian totuus eikä vääristellä asiaa. Kertoa miten olet varma että lääke auttaa, tai sitten pyydä lähete eteenpäin jos ei kirjoita.
kerro miten jännitys ilmenee ja mitä se haittaa. Osa lääkäreistä ei anna lääkkeitä vaan ehdottaa rentoutumiskeinoja yms. kerro ettei niistä apua jne.