Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ihanko oikeastti ette LEIKI lastenne kanssa?

Vierailija
06.09.2009 |

tuossa yhdessä ketjussa kaikki sanovat opettavansa että leikki on lapsen työtä ja että aikuiset eivät leiki. onko tämä tosiaan näinyleistä, etteivät aikuiset leiki :O

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään viimeksi oltiin aamusta piilosilla koko perheen voimin. Pihalla pelataan erilaisia pelejä ja leikkejä, opetellaan ja muistellaan miehen kanssa ja leikitään ne tutuiksi lasten kanssa.. me ollaan kyllä lapsellisia, ehkä sitten jääty vähän sille asteelle.. mutta kivaa meillä on. Mutta ei mekään nyt joka päivä leikitä tuntitolkulla :D mutta silloin kun innostutaan, muistuu tosi hyvin oma lapsuus mieleen ja huomaan että täähän onkin ihan kivaa ja lapset näkee vanhemmistaan uusia puolia. Kannattaa vaikka ihan kokeeksi leikkiä ;) Ja katsokaa niiden pienien naamaa kun se alkaa säihkyä :) Ei tee pahaa kellekään.

Vierailija
22/23 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei jaksaisi, mutta vanhempi leikkikaverina on lapsesta ihanaa.

Lapsistaan oppii niin paljon olemalla mukana heidän leikeissään, ettten voisi kuvitella lopettavani leikkimistä. Aina ei tarvitse olla aktiivinen leikkijä, mukana oleminenkin riittää lapselle.

Suosittelen jokaista, joka ei ole lapsensa kanssa leikkinyt kokeilemaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 3 ja 4 -vuotiaat lapset, jotka useimmiten leikkivät keskenään tai sitten itsekseen omia leikkejään. Jos ovat tapelleet jostakin, niin olen huomannut, että silloin syntyy kilpailu siitä, että kumman kaveri äiti on (tai isä silloin), kun vain toinen vanhemmista on kotona. Oikein sydäntä särkevästi itketään, että kun mulla ei ole kaveria.

Pääsääntöisesti en leiki lasten kanssa (en ole enää kotiäiti,vuoden olen ollut töissä). Toki autan Legojen kanssa, vauvojen pukemisessa, juon ja syön leikkiaterian, luen kirjoja, autan palapeleissä yms. Välillä askarrellaan, muovaillaan, palataan peleja, mutta yleensä max 30min.

Toki ulkoillaan, uidaan, pyöräillään, käydään puistoissa yms, mutta tuo on minusta harrastamista.

Lasten kanssa olen asiasta keskustellut, ja sanonut, että isän ja äidin tehtävä ei ole leikkiä lasten kanssa, vaan että laspset itse kehittävät leikkinsä ja leikkivät ne ja me voidaan hetkellisesti osallistua.Usein jopa kuulee pk:sta opitun 'sä oot tyhmä', kun ei tajua miten leikkiä pitäisi leikkiä.

Vietämme siis vapaa-ajalla mieheni kanssa paljon aikaa lasten kansssa, mutta pääsääntöisesti emme leiki.