Pyysitkö lapsellesi kummeja ennen vai jälkeen syntymän?
Kommentit (12)
Eihän sitä lasta ole olemassa ennen syntymää, mistä sitä tietää vaikka tulisi keskenmeno tai lapsi kuolisi tms
läheisiämme jälkeen ja tälle viimeiselle vauvallemme jo odotusaikana, oli muuuten kummi todella mukana jo odotuksessa ja kun ilmoitimme että vauva on syntynyt hän iloitsi kanssamme saman tien! Eikä tarvinnut synnytyksen jälkeen keskittyä siihen, että ketä pyydettäisiin.
ollaan kummit mietitty heti, kun itselle on tieto tullut raskaudesta ja kysytty kummiksi on, kun raskaus on edennyt neljännelle kuulle ja muutenkin asiasta kerrotaan ysäville ja tutuille. Näin ollaan saatu jo kummit mukavasti odotukseen mukaan.
Pitäähän se pentu saada ensin elävänä ulos sieltä ennen kuin sille kummeja tarvitaan.
Kiva, että on ensin se kummilapsi maailmassa, jolle kaste...
ja ennen kuin tunsin edes miestäni. Vuosia ennen. Hänestä tuli sitten tosiaan esikoiseni kummi.
toisaalta se oli vain ilmoitusluontoinen asia, olin tiennyt että lapsen vanhemmat pyytäisivät minua kummiksi, jos raskaaksi tulisivat.
yhtä kummia pyysin kummiksi omalleni jo kun olin raskaana, muut kummit vasta lapsen synnyttyä.
jo heti kun menimme naimisiin emmekä vielä olleet edes alkaneet yrittää lasta :)
Itse asiassa ekan ultran jälkeen! :D