Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita masentuneita, joita lääkitys ei ole auttanut?

Vierailija
24.08.2009 |

Neljättä lääkettä kokeillaan (kohta on ollut 2 kk kokeilussa), mutta apua ei tunnu olevan tästäkään. Positiivista on vain se, ettei nykyisestä lääkkeestä tule yhtä kauheita sivuoireita kuin edellisistä. Ahdistaa mennä taas lääkäriin, kun lääkäriä on vielä todella vaikea vakuuttaa siitä, ettei lääkkeet tehoa. Pelkään, että taas vaihdetaan lääkettä ja alkavat mahdollisesti kauheat sivuoireet.

Joku on täällä kirjoitellut e-epasta (?) masennuksen hoidossa. Uskaltaisiko sitä omin päin kokeilla? Ja mistä sitä saa ostaa + onko kallista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kokeilla e-epaa omin päin! Lue lisää positiivisista tutkimustuloksista esim. netistä. Tuotetta saa esim. luontaistuotekaupoista ja Sokoksesta, en muista tarkkaa hintaa, mutta siinä 20-30 euron hujakoilla muistaakseni kuukausiannos pyörii =D

Vierailija
2/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama kuin söisit vaikka d-vitamiinia.

apteekeista ja luontaistuotekaupoista saat sitä. katsot vain että se on e-epa painotteista. eli niissä valmisteissa on dha:ta ja epa:aa, niin katsot että epaa on enemmän kuin dha:ta. useimmissa valmisteissa on kai samanverran. osasinko selittää tarpeeks selvästi. ja usein niissä on lisäksi jotain vitamiineja.

apteekissa löytyy muistaakseni ? minisun-tuotemerkiltä ja tohtori toloselta ihan e-epan nimellä, niis ei sit ilmeisesti oo juri muuta aineksia, mut muitakin on, kysäse apteekista tai luontaituotekaupasta!

itse olin kerran yhden psykiatrin luennolla ja hän kertoi et esim. jenkeissä on saatu tuloksia että siitä että e-epasta ois hyötyä. mitään varmuutta asiaan ei ole, mutta kun kyse on tosiaan luontaituotteesta eikä lääkeestä niin mielestäni kannattaa ehdottomasti kokeilla. tämä psykiatri tuntui uskovan itsekin sen tehoon.

itse olen syönyt näitä raskauksien loppuvaiheessa ja synnytyksen jälkeen ajatuksella, että "ennaltaehkäisen" masennusta. olen ollut huomaavinani eron, jos lopetan syömisen, mutta en tiedä mikä sitten on totuus?!

kokeile ihmeessä! ei ole ainakaan mitään sivuoireita, se on varma! mutta siitä taas en tiedä mitään, jos syöt yhtäaikaa myös jotain masennuslääkettä...?

lisää epa-kuuriin myös aimo annos liikuntaa, jos vointi sen sallii! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi lääkkeenvaihto. Syön myös e-epaa kalaöljykapselin muodossa (omega-3 forte, 2kk:n annos 13€ prismasta). Sain alussa myös terapiaa. Yli vuoden sairastin ennen kuin sain apua lääkkeen vaihdosta. Kannattaa olla tiukkana lääkärissä jos ei oireet hellitä jotta kokeilisivat jotain muuta. Onko paikkakunnallasi mielenterveystoimistoa jossa osataan hoitaa masennusta paremmin kuin TK:n puolella. Tsemppiä!

Vierailija
4/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nyt reilun vuoden kamppaillut masennuksen kanssa. Testien mukaan alkuun graavi masennus, sittemmin helpottanut keskivaikeaksi. Olen koleillut neljää lääkettä, kaikkia syönyt noin 2 kk, mutta sivuvaikutukset sellaiset, etten voi niitä käyttää (kamala väsymys, mikä ei ajan mittaan helpota, ja kun koko ajan nukkuu, ei pääse muillakaan keinoin masennusta yrittämään parantaa).

Suurta eroa en lääkkeissä huomannut mielialan suhteen. Eivät todellakaan ole mitään ilopillereitä, lähinnä tuli turta olo ettei millään ole niin väliä, menee sitten hyvin tai huonosti.

Puoli vuotta sitten sain lopulta terapeutin/psykologin, jonka kanssa on asioista keskusteltu. Tämän olen kokenut kaikkein parhaaksi hoidoksi toistaiseksi. Mietin myös nyt tuota e-epaa, vaikka en usko mihinkään luontaistuotteisiin. Luultavasti se ei sitten toimi, kun en jo etukäteen siihen usko.

Tsemppiä sinulle, meitä on monta!

Vierailija
5/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se toimii minulla. Oletko sitä kokeillut?

Vierailija
6/6 |
24.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset