Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄHATUT 2009 SYYSKUUSSA

03.09.2009 |

Hei!

laitoin uuden pinon pystyyn ku sitä joku jo ehdottikin.viestejä on tullu luettua mut ei sitte mitää kirjoitettua.

meitin muru painoi 24.8 4 viikkosneuvolas 5320g ja pituus oli 56 cm on kasvanu hirmuista tahtia. nyt painaa jo varmaan 6 kg. naureskelee paljon ja vähän jo jokeltaakin. selällään ei tykkää olla vaa pitää päästä istuma-asentoon enemmän. päätä kannattelee ite (siis kyl me silti sitä tuetaan.

äh mun pitää lopettaa mut kirjoitelkaa kuulumisia.

is ja muru

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin päivällä Pojun kanssa neuvolassa. Ja hyvin poju kasvaa, 25g vajaa kilo tullut kuukaudessa. :)

Painoa 5805g (3650g) ja 59cm (52,5cm) ikää nyt siis 2kk 4pvää.

Rota-rokotteen mausta Poju ei tykänny yhtään, oli ilmeet ainakin sen näköiset. :) Kuukauden päästä tulee sit se toinen osa ja piikki.. :(

Pojulla on jonkin sortin napatyrä. Aina välillä napa on reilusti ulkona ja välillä näyttää ihan normaalille. Kuulema vielä vaan seuraillaan ja lääkäri kattoo sit 4kk iässä. Onneks on mukava lääkäri eikä yksi hyvin ärsyttävä. :)

Terkka sanoi ettei varmaan mene kauaa että Poju lähtee liikkumaan Even perään kun sellanen vauhti päällä jo nyt. :) Masulleen kääntyminen ei ole kaukana, alempi käsi vaan ottaa vastaan.

Pidän Pojua aika paljon lattialla matalan tyynyn päällä (nukkuu tuossa nyttenkin) niin siitä kyllä osaa pyörähtää lattialle hienosti. :)

Mulla vuotaa nenä/on tukossa koko ajan ja muutenkin ihan kuollut olo.. Eve kans yskii ja nenä vuotaa vähän. Pojulla menee nenä tukkoon muutamassa tunnissa ja loppu yön nukkuu sitterissä. Toivottavasti ei vaan pahenis Pojulla olo..

Bejpi ja lapsoset

Vierailija
22/26 |
24.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitonen nukkuu parvekkeella ja isommat tenavat oovat koulussa, joten nyt onkin hetki aikaa istahtaa koneen äärelle kahvikupposen kera :)

Tiällä tämä äiti on aika ihmeissään neidin kanssa, kun hää on ruennut saamaan mielettömiä "rintaraivareita". Maitoa tulisi kyllä sillä hetkellä, mutta toinen vaan huutaa kuin palosireeni eikä suostu rinnasta maitoa syömään. Harmillista ja aika tavalla hämmentävääkin. Pullosta ollaan sitten annettu enempi päivällä maitoa, kun ei toista raaski kiusata huuattamalla. Kyllä se olis kätevää kun maitoa tulis kuin hanasta, mutta minkäpäs teet.

Muutoin tiällä jaksellaan ihan mukavasti. Yöt mennee aika samalla tavoin kuin ennenkin eli kaheltatoita neiti käy nukkumaan ja neljän aikoihin heräilee syömään ja sitten kuuden-seiskan välillä herätään uuteen aamuun. Aika tavalla väsyksissä oon kyllä välillä ollut etenkin se valvominen kahteentoista uuvuttaa ihan älyttömästi iltaunista äitiä. Onneks mies on valvonut vapaapäiviensä alla Rypälettä ja ite oon päässyt sitten hyvissä ajoin nukkumaan.

Kantoliinaa olen harkinnut ostettavan...olisko kellään suositeltavana joku hyvä merkki ja mistä niitä löytää? Prismassa näkyi olevan jonkun sorttinen liina hintaan 60e, mutta kun ei ole aikaisempaa kokemusta näistä niin ei oikein uskalla mennä ostamaan ns sikaa säkissä.

Minulla paino junnaa koko ajan samoissa lukemissa, vaikka liikun omasta mielstä suht paljon ja herkuttelen vaan kerran viikossa. Kymmenen kiloa olis vielä pudotettavaa, seitsemän on siis lähtenyt vasta. Olis niin mukava saaha pikku hiljaa entiset vaatteet taas kehiin ja sanoa hyvästit (lopullisesti) näille mammavaatteille ;)

Ens viikolla onkin sitten neidin neuvola ja ittellä jälkitarkastus. Hormonikierukan haluan ehdottomasti taas ehkäisyksi, mutta ne ei taija vielä jälkitarkastuksessa sitä laittaa tai en tiijä, pitäneen soittaa neuvolaan ja kysästä asiaa.

Tässäpäs tätä taasen.

Aurinkoisia päiviä kaikille!!!!

Juuliska69 ja Rypäle 7vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin pojun kanssa alkuviikosta 3kk neuvolassa. Rokotus saatiin ja hyvin on myös maito maistunu sillä mitat oli 63cm ja 6900g (suunnilleen noi mitat ihan tarkkoja ei ulkoa muista) lähtöpaino oli kuitenkin 2924g ja 51cm, et kasvua on tapahtunut.

Mehän ei sitä rotavirus rokotetta saada kun kesäkuun puolella on poju syntynyt ja senhän saa vain 1.7 ja sen jälkeen syntyneet. Vaikka olen sitä mieltä et sen voisi saada kaikki ketkä rokotusohjelmaan kuuluvat.

Nukkumaan meillä poju menee iltaisin yhdeksän aikoihin ja heräilee syömään kerran 4-5 aikaan jonka jälkeen heti nukkumaan ja herää taas kasin pintaan. Sitten päivällä kahdet tai kolmet päikkärit riippuen unien pituudesta.

Paitsi tänään herättiin viiden aikoihin ja omat rinnat tuntuvat tyhjiltä vaikka maitoa hiukan tuleekin ja piti ekan kerran yöllä nyt antaa korviketta ja poju myös jäi hereille joten siksi täällä nyt jo kukutaan.

Aika hyvin on pärjätty pelkällä rintamaidolla tähän asti, mutta nyt huomaa että korviketta taitaa alkaa menemään enemmän kun yölläkin piti siihen turvautua.

Itse haluaisin tuon kantorepun ja tarkoitus olisi se myös hankkia. Kokemusta siitä ei ole yhtään kuin ei myöskään kantoliinoista kun esikoisella en käyttänyt kumpaakaan.

Mietinnässä on että minkä kokoisen talvipuvun vauvalle hankkisi että menisi sitten kevääseen saakka. Kaapissa on esikoisen jäljiltä 62cm talvipuku joka tosi reilua kokoa niin kokeilin vauvalle ja se sille hyvin vielä menee mutta ei todellakaan kuin vain tämän alkutalven. Itse ajattelin että hakkisin sitten 74cm talvipuvun kun ei meidän poju muutenkaan mikään pieni enään ole :)

Nii ja onhan mulla tuolla kaapissa muutaman kerran käytetty vuoden 2006 äitiyspakkauksen puku joka ainakin pitäisi lopputalvestakin mahtua jos niin käy että muut puvut pieniksi käy siihen mennessä.

Jeevi ja poju 3kk

Vierailija
24/26 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tainnut tänne vielä kai kirjoittaakaan kertaakaan. Meillä jätkällä ikää nyt 2,5 kk ja homma alkaa luistaa aika mukavasti !

Yöt on nukkunut koko ajan, heräten 1-3 kertaa syömään, mutta silloinkaan ei edes huuda vaan herään ähinään ja nukahtaa heti uudelleen. Kiva !

Imetys sujuu - en ikinä olisi uskonut, mutta sinnikkyys, usko ja ennenkaikkea tieto auttoi asiassa. Aina kun tuntuu että maito käy vähiin. Kaivan pumpun esiin ja hups parissa päivässä maidon tulo lisääntyy niin että taas riittää. Viimeeksi aloin antaa korviketta ja hups maidon tulo väheni. Nyt vasta ymmärsin oikeasti mitä tarkoittaa että vauva "tilaa itselleen lisää ruokaa" ja tokihan elimistöllä menee joitakin päiviä aikaa sopeutua ja valmistaa sitä lisää. Mutta pumpulla sain "muka" imetyskertoja lisättyä vaikkei mitään oikeastaan tullutkaan. Elimistö luuli sitä lisätilaukseksi.

Sipuliä ja ruisleipää en voi syödä, muuten kyllä kaikkea. Ne huudattaa kovin, sillä muutenhan tuo ei kyllä huuda lainkaan. Määkäisee kun haluaa nukkumaan, on nälkä tai kakat housussa. Muuten naureskelee tyytyväisenä.

Kantoliinaa olen käyttänyt tälläkertaa. Näin jostain sellaisen ohjevideon miten se sidotaan ja hoksasin, ettei se niin vaikeaa olekkaan. Tarpeeksi tiukallehan se pitää laittaa niin, että vauva on tosi napakasti kyydissä. Silloin ei tunnu missään ja kantelee vaikka koko päivän. Rintareppu oli esikoisella ja mulla kipeyty siitä hartian niin,että en lopulta sitä käyttänyt ollenkaan. Netistä tilasin jonkun edullisimman trikooliinan minkä löysin n.40 maksoi.

Seuraava neuvola meillä on 2 viikon kuluttua ( 3 kk )ja edellinen oli 6 viikon iässä, eli silloin saadaan seuraavia mittoja. Nyt kotivaa'alla kyllä näyttää että paino nousee tasaista tahtia ja siltä ukkelikin näyttää.

terkuin Mirella

Vierailija
25/26 |
25.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samalla käytiin molemmat lääkärillä, kun lääkäri peruuntui aiemmin, kun hän oli kipeänä. Kaikki oli ok, jäpikkä kasvaa tasaisesti 200 g/vko ja pituutta tulee mukavasti. Poju ei ole mikään pulloposki, vaan keskimittainen kaveri niin pituudeltaan kuin painoltaan. Oma maito riittää ja ukkeli tosiaan osaa tilata lisämaidot kyllä hyvin pätevään... Siskojen kohdalla oli ongelmia siinä, ettei heidän painonsa oikein tahtonut nousta (saivat iltaisin pullomaitoa, muutoin rintamaitoa) vasta kuin saivat kiinteitä. Poju taas kasvaa suorastaan malliesimerkinomaisesti ;-), mikä on vallan mukavaa kahden niukemmin kasvaneen jälkeen (tosin ei nuo näytä kärsineen, kun ovat nyt aika tavalla ikäisiään pidempiä...).

Rotavirusrokote saatiin ja se maistui kaverista namille. Ei onneksi edes puklannut sen jälkeen, kun oli jo ykännyt yhden paidan ennen sitä märäksi. Kova poika höpöttämään ja naureksimaan. Päätä pitää masullaan jo varsin hyvin ja liikkeelle pitäisi päästä, mutta eihän se tietenkään suju. Vahingossa on kääntynyt selältä massulle, muttei kyllä sitä hommaa oikeasti tajua. Masulta kääntyy, jos kädet ovat alla, jos ne menevät sivulle, ei saa käsiä laitettua siten, että pystyisi kääntymään.

Ensi viikolla pitää mennä käymään taas neuvolassa, koska otan kaikille kolmelle pneumokokkirokotukset ja pojullehan niitä rokotuksia tulee peräti 3 ja ensimmäinen 2 kk:n iässä. Tyyristä touhua vain, kun ei kela eikä vakuutus korvaa, mutta otetaan ne silti. Sen verran huonoja kokemuksia tuon keskimmäisen korvatulehduksista ja olisihan tuosta mahdollisesti hyötyä, jos esim. sikainfluenssan jälkitautina tulee keuhkokuumetta (pneumokokkihan on se yleisin aiheuttaja). Mutta siis, ei kummempia. Äiti-vauvajoogassa ollaan käyty kerran, toisella kerralla oli muuta, niin ei päässyt. Ja eka kerta oli aika katastrofaalinen, kun kaveri vain huusi, jos ei ollut tissi suussa... No, ensi kerralla paremmalla onnella :-) On tämä vaan helpompaa ja mukavampaa oikeasti kuin noiden neitien kanssa. Ihan siksi, ettei jaksa itse pingottaa niin paljon ja jotenkin osaa nauttia juuri tästä hetkestä ja kehitysvaiheesta, ei ole kiire seuraavaan vaiheeseen...

Vierailija
26/26 |
29.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin meillä neuvola! Tätä enne siis yksi neuvolakäynti takana 2vko:n iässä...Nyt ikää 2kk4pv. Oli lääkärineuvola. Kaikki hyvin niin mulla kuin pojallakin. Poju kasvaa tosi hyvin rintamaidolla 6585g (3430g) ja 62,5cm (51cm) Paino menee nollakäyrällä ja pituus +1:llä. Siskonsa oli noissa mitoissa n5kk:n iässä...niin ne taitaa pojat kasvaa vauhdikkaammin, ainakin meillä :)

Ristiäisetkin tuli pidettyä, nimeä en paljasta, on sen verta harvinainen. Juhla meni hyvin, poika nukkui koko seremonian ja heräs oikeestaan vasta kotona. Niinhän siinä sitten kävi, ettei kastemekko mahtunut päälle. Olin sen ite tehny raskausaikana, piti olla ohjeen mukaan 68cm....joo ei sit ihan ollu. Viimesenä iltana sitten ompelin kiilan selkään...sellaset +10cm lisää, että meni napit kiinni =D

Muutenkin meillä menee hyvin. Poika nukkuu yöt hyvin, syö 21.00, 0.00, 3.00 ja 6.00. Joskus harvoin saattaa jättää tuon 0.00 ruokailun väliin. Syö kyllä nopeesti max 10min, ettei ole mitenkään rasittavaa. Aamupäivisin nukkuu n 10.00-13.00, jolloin päästään esikon kanssa hyvin puistoilemaan ja ehditään viel syödäkkin. Iltapäivällä nukutaan vaihtelevasti, joskus 14.00-15.00(17.00) ja sit illalla viel joko lyhyet tai pitkät unet riippuen edellisten pituudesta.

Parhaiten seurailee siskonsa leikkejä sitterissä tai leikkikaaren alla. Lyhyitä aikoja viihtyy vatsallaan lattialla. Kovasti naureskelee ääneen ja höpöttelee, kädet löytyivät muutama päivä sitten, niitä onkin hauska katsella. Myös äiskän tissin näkeminen saa hymyn huulille =)

Mitäs meille muuta...rota rokotteen eka annos otettiin muutama viikko sitten. Hyvin meni alas, oli puoliks unessa. Illalla pulautteli normaalia enemmän, mutta kesti vaan sen illan.

Nyt seuraava neuvolaika on onneks vähän nopeemmin eli kolme kuisena jo, oli toi n 8vko:n tauko vähän liian pitkä tässä alussa.

Hepeliini + poika 2kk4pv + tyttö 2v6kk