Neuvoja, miten voisin saada jotain ohjausta uudessa työssä?
Olen kyllä oma-aloitteinen, mutta en silti ole mikään ajatusten lukija ja selvännäkijä. Eli olen tullut projektiin, joka on ollut jo useita vuosia käynnissä, mutta kukaan ei ole vaivautunut selvittämään minulle projektin aikaisempia vaiheita enkä ole niistä löytänyt kirjallistakaan materiaalia. Projektin edellinen työntekijä ei ole tehnyt mitään selvityksiä projektista ja hän ei enää työskentele täällä. Olen nähnyt vain vanhan projektisuunnitelman, jolla projektille on haettu rahaa, mutta se on todella ylimalkainen ja ei oikein edes perustu faktoihin. Olen yrittänyt saada projektin vastuuhenkilöiksi nimettyjä vakituisia työntekijöitä kokoustamaan kanssani aiheesta, mutta heillä on aina liian kiire. Plaah - mitähän asialle voisi tehdä. En saa tätä menoa mitään järkevää tehdyksi tälle projektille.
miten sinun perehdyttämisesti on ajateltu hoitaa. Sano, että et pysty tekemään mitään, koska et ole saanut perehdytystä ja et tiedä, missä mennään. Meillä on päivänselvää, että perehdytyksestä tehdään kirjallinen suunnitelma ja sen toteutumista seurataan.