Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maksoiko työnantajasi äitiysloman alusta 3kk täyttä palkkaa sinulle?

Vierailija
02.09.2009 |

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi onhan nyt ihan eri asia saada 10kk n. 35-70% palkasta (ja aluksi jopa 90%) kuin 60-70-lukujen aikaan, jolloin äitiysloma oli n. 3kk ja siltä ajalta sai muutaman satasen.

Se, että tuollaisia virheellisisä tietoja esitetään julkisuudessa johtaa siihen, että vanhemmat ihmiset ja ne joille asia ei ole ajankohtainen KUVITTELEVAT, että etuudet ovat nykyisin ihan jotain megaluokkaa ja he ovat itse jääneet niistä paitsi. ("Kyllä nykynuorilla on asiat niin hyvin ja silti ne vaan valittaa...")Itse olen joutunut selittelemään asiaa ties kuinka monessa paikassa ja vaikka kuinka paljon kun kaikki tuntuvat kuvittelevan, että vanhempainvapaakorvaukset ovat jotain ihan järjettömiä summia.

Vierailija
42/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan taatusti tiedät itsekin olevasi harvinaisen hyväpalkkainen esimerkiksi tässä ketjussa tarkoitettuun 2000e kuukausituloon..

...helvettiä se nyt tähän kuuluu?? Kysehän oli vain siitä, onko päiväraha 90 % palkasta vai ei. Ja kaikillahan se ei ole, piste

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen ei valitettavasti maksaisi. Kelan laskurin mukaan päiväraha olisi noin 4800 euroa/kk, kun palkka on 6.900 euroa/kk eli enimmilläänkin päiväraha olisi vajaa 70% tuloista (ei 90%).

Vähän harmittaa, etten jäänyt edellisen ta:n palvelukseen tekemään toistakin lasta...

Vierailija
44/44 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä ollut kyse, vaan siitä, onko päiväraha 90% tai 70% tulosta kuten täällä väitettiin.

KAIKILLA se ei ole!

On tosi kypsää koko ajan oikoa näitä virheellisiä käsityksiä. Mainitkaa sitten se tuloraja tai jotain asiasta puhuessanne, mutta älkää väittäkö että kaikilla päiväraha olisi tuota luokkaa.

t. 28