Käytetyn tamppoonin oikea sijoituspaikka?
Kommentit (71)
ei ole roskista?
Kaikki laittaa käytetyn kondomin vessanpönttöön?
Jos ei todellakaan jaksa tai ole varaa hankkia roskista vessaan, niin miten olis pieni muovipussi? Sellainen mulla on tuolla yläkerran vessassa.
Mä en tunne ketään, joka oikeasti olis niin tyhmä (anteeksi vaan nimittely, mutta mun mielestä tällaiset ihmiset, joiden mielestä tavarat vain "katoavat" kun ne vetää vessanpöntöstä, eivätkä osaa ajatella asioita omaa mukavuuttaan pitemmälle, eivät ole kyllä järjellä pilattuja), että heittäis käytetyn kondomin vessanpönttöön! Haloo! Mulle ei tulis mieleenkään vetää sitä vessasta!
Onko teidän mielestä roskis niin superhygieeninen paikka, että sinne ei voi laittaa mitään likaista?
Oikeasti emännät, nyt järki käteen! Ajatelkaa nyt muitakin kuin itseänne! Tuo on ihan naurettavaa. Jos selvästi jätevedenpuhdistamon asiantuntijat sanoo, että pönttöön saa laittaa
1) ihmisen eritteitä
2) vessapaperia
3) nestemäistä biojätettä (maito, liemi tms)
(lähde on siitä Hesarin jutusta, jossa käsiteltiin tätä asiaa)
niin MIKSI, MIKSI sinne pitää sitten tunkea kaikkea ihme tavaraa? Tiedättekö te asiat paremmin kuin vedenpuhdistamon työntekijät?
Voisko joku vastata?
Mulla on tuossa ns. omassa vessassa(meikit sun muutkin löytyy sieltä) niitä pieniä minigrippusseja. Ensin kääräsen tampoonin papriin, laitan pussiin ja sitten roskiin. Pysyy hajut hyvin eikä niin ällötä sitten myöhemmin. :) Pidän aina muutamaa käsilaukussakin.
Vanhassa asunnossani (kerrostalo) jossa asuin tuli putkiin tukos ja jokaiseen asuntoon jaettiin lappu, että pönttöön 'vain sitä itteään', tukoksen oli aiheuttanut tamppoonit ja siteet. Oli sitten kiva haistella sitä hajua kun putket olivat tukossa.
Nykyisessä asunnossa (rivari) tuli silloin muuton yhteydessä talohuollolta kaikkia lappuja ja siinä oli myös viemäreistä asiaa eli pönttöön saa laittaa vain omien jätöksien lisäksi wc-paprua, ei mitään muuta.
tamponeita ja kondomeja asiaankuuluvalla tavalla, niin kannattaisko sitten olla käyttämättä niitä ja miettiä kuukautissuojaksi/ehkäisyksi jotain muuta?
Kukaan ei ole koskaan valittanut, että siteet haisee roskiksessa, mikä niissä tampaxeissa sitten haisee?
tampoonia on käyttää, mitäs muuta sitä käyttäisi ??
Kukaan ei ole koskaan valittanut, että siteet haisee roskiksessa, mikä niissä tampaxeissa sitten haisee?
satunnaisesti tamponeja. Ei ne tamponit haise sen enempää kuin siteet, musta siteet haisee jopa enemmän. Mutta en mä oo koskaan siihen hajuun kuitenkaan kuollu. Vie sitten roskiksen vaikka kerran päivässä, tai laittaa ulos/partsille. Ei ne nyt niin äkkiä ala haisemaan, tai sitten teillä on todella pahanhajuista kuukautisverta.
Pakkohan sitä tampoonia on käyttää, mitäs muuta sitä käyttäisi ??
vaikka kuukuppia? Paras kuukautissuoja ehdottomasti.
Se on edullinen, kätevä, mukava ja huomaamaton. Tamponi on niin paljon epämukavampi kuin kuppi.
niin uskon että et voi käyttää kuukuppia. Huolehdi nyt kuitenkin siitä, että hävität ne tampaxit asiaankuuluvalla tavalla.
tampaxeja vaan aivan toista merkkiä.
keskustelussa olennaiseen. Onnea sulle siitä! Olet varmaan muutenkin todella taitava argumentoimaan omien näkemystesi puolesta! Hienoa, taputa itseäsi selkään kun onnistuit olemaan NOIN nokkela.
Ällöttävä ajatuskin nakella niitä pönttöön tukkeeksi!
muuten loppui kun kuukautiseni muuttuivat ja nyt saan tyhjentää kupin alle kahden tunnin välein. Ja se on joka kerta yli puolillaan...
roska se on eikä pönttö ole mikään roskis.
Sitä varten on aivan eripaikka.
Pönttöön ainoastaan se mitä sinne kuuluukin.
Kannattaa pyytää päästä veden puhdistamolle katsomaan sitä sun tamponin matkaa.
Jospa pääsisit itse vielä hommiin!
pönttöön on laitettava kun vessassa ei ole roskista. Vai kannanko kädessä oman huoneeni roskikseen ja haistelen sitä hajua....
Jos sinun tamponisi haisee noin voimakkaasti, kannattaisikohan käydä lääkärissä tai vaihtaa sitä tamponia hieman useammin? Nimittäin terveen naisen normaalikäytössä tamponissa ei tunnu mikään muu aromi kuin hyvin mieto veren rautainen haju. Vai työnnätkö sen kenties väärään reikään?
pönttöön on laitettava kun vessassa ei ole roskista. Vai kannanko kädessä oman huoneeni roskikseen ja haistelen sitä hajua....
Jos sinun tamponisi haisee noin voimakkaasti, kannattaisikohan käydä lääkärissä tai vaihtaa sitä tamponia hieman useammin? Nimittäin terveen naisen normaalikäytössä tamponissa ei tunnu mikään muu aromi kuin hyvin mieto veren rautainen haju. Vai työnnätkö sen kenties väärään reikään?
Tamponin ei kuulu haista heti, kun sen ottaa pois, koska veri ei ole vielä joutunut kosketuksiin hapen kanssa.
Todellakin, jos kuukautisveri haisee noin pahalta, sun kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin, sullahan voi olla joku tulehdus. Ei kuukautisveren kuulu haista.
Siis verihän ei joudu kosketuksiin hapen kanssa missään vaiheessa vai ?? Osaatkohan nyt lukea lapsukainen lainkaan. Jos otan tampoonin pois ja heitän sen oman huoneeni roskiin, niin missään vaiheessahan ei ole mahdollisuutta päästä veren hapen kanssa tekemisisiin....voi elämän kevät mikä älykääpiö sä oot.
mun hiki ei haise, haiseeko sun ? jos haisee niin käy ihmeessä lääkärissä. Terveen naisen hiki ei haise vaikka et viikkoon kävis suihkussa.
paitsi vaippoja en käytä eikä kukaan perheestäni. Ikinään en ole kännyyn akkua ostanut enkä käytä kertakäyttö paristoja.