***HELMET syyskuuhun***
Kommentit (46)
Onko muilla ollut ongelmia päästä näille sivuille? Mä en päässyt pariin viikkoon. Kone päätti joka kerta ettei sivua voi näyttää... Voi perkules tätä tekniikkaa.
Meillä oli tytön kanssa 6kk neuvola pari viikkoa sitten. Pituutta oli 70cm ja painoa 7745g. Pitkiä ollaan kummatkin miehen kanssa, joten pikkanen tulee hyvin perässä. Hampaita ei ole puhjennut, mutta kuola valuu ja kaikkea muuta paitsi puruleluja on kiva kaluta. Mun kädet on suurta herkkua. Vähän väliä ovat ikenien puristuksissa. Ruokapuoli menee meillä jo aika hyvin. Puuroa aamulla ja illalla ennen nukkumaan menoa. Päivällä teen usein sosetta, jossa on vaihtelevasti perunaa, porkkanaa tai batattia (tai niitä kaikkia) ja joko kalaa tai lihaa sauvasekottimella möyhennettynä. Aika hyvin uppoo kahteen otteeseen päivällä. Jälkkäriksi maistuu hedelmäsoseet. Merkillä ei niin väliä, kaikki on ainakin tähän asti uponnut.Meillä ollaan oltu osittain vastikkeella alusta alkaen, vaikka kovasti koitinkin imettää. Viimeiset kolme kuukautta on jo ollut pelkkää pulloa.
Yöt on menneet meillä pääsääntöisesti yhdellä herätyksellä. Johtuu varmaan tuosta pulloruokinnasta, että puuro-maito-tankkauksen jälkeen uni maittaa hyvin yöllä. Tyttö nukkuu joko syliin maitopullo suussa tai niinkuin tänäänkin kannoin sänkyyn ja tyttö nappasi Ainu-pupun syliinsä ja nukahti siihen. Tyttö on nukkunut alusta alkaen omassa sängyssä, ensin pahvilaatikossa (kuullostaa kamalalta) pinnasängyssä ja nyt ilman pahvilaatikkoa. :)Hommasin aivan ihanat reunapehmusteet siihen äitiyspakkauksen laatikkoon. Siinä neiti tuhisi pari ensimmäistä kuukautta uniliinaan kapaloituna. Minun pitikin kysyä teiltä, jotka olette perhepedin taitajia, miten olette sen saaneet onnistumaan? Onko teillä normaalia leveämpi sänky? Keskustelin kerran aiheesta mieheni kanssa ja olimme molemmat sitä mieltä, ettemme olisi uskaltaneet ottaa vauvaa väliimme. Tosin olemme molemmat pitkiä (ja myös harteikkaita) ja erityisesti minä pyörin kun hyrrä nukkuessani.
Meillekin pitäisi hommata talvihaalarit. Meille se äitiyspakkauksen haalari taitaa olla talvella jo liian pieni, joten se jää sitten kokonaan käyttämättä.Viime talvena olin hommannut käytetyn 62cm haalarin, joka sopi hyvin. Eipä nuo pikkusten haalarit paljon kulu, kun nukkuvat lähes paikallaan. No sisko saa marraskuussa esikoisen, niin pannaan haalari kiertoon. Onkos kellään kokemusta villahaalareista? Ja minkälaisia jalkineita olette ajatelleet käyttää talvella? Paljon olisi kyseltävää kokeneemmilta, kun tämä meidän pikku prinsessa on meidän esikoinen.
Aamulla mennään ekaa kertaa vauvauintiin! Pitää mennä pakkaamaan kassi valmiiksi.
Jaana ja Sofia 6kk 2vko
joo ja tosiaan mulla ainakin nää sivut aika usein ei toimi..
hmm,mitähän olen viimeksi kirjottanut..
Vauvauinnissa ollaa oltu nyt kaksi kertaa,voi että mikä vesipeto Luca on.Ei meinaa pysyä käsissä kun jätkä heiluttaa käsiä ja jalkoja kuin joku pyryharakka ja kiljuu iloisesti =) haha!Ens kerralla lupasivat että voidaan kokeilla jo sukeltamista.Tuntuu että se puoltuntia menee ihan liian nopeesti,jaksais varmasti olla pidempääkin.Muskariinki ollaan päästy,meidän lähellä on sellanen perhetalo missä on ilmainen muskari.Tekee hyvää itsellekin kun en oikein osaa mitää loruja tai lauluja ja Luca pääsee tutustuu vauvoihin.Mun kaverilla on saman ikäinen poika ja tosi outoa mutta Luca itkee joka kerta kun tämä toinen poikavauva hieman ääntelehtii,itkee tai kiljuu.Ei Luca muitten vauvojen seurassa ole tollanen..
Luca tosiaan oppi konttaa pari päivää ennen 6kk ja ei mennyt kuin viikko siitä niin nousi tukea vasten seisoo.Nyt ottaa jo askeleita tukea vasten varsinki jos näkee jotain mielenkiintoista esim kaukosäätimiä sohvalla :).
Kyllä ollaa saatu kuulla tässä että energinen poika ja sen huomaa.Ihan ollaan poikki joka ilta..Mites sitten jos menee töihin/kouluun,huh!Nostan kyllä hattua Teille kaikille joilla monta pientä lasta,työt ja koulut.
Talvihaalareista oli puhetta.Me ostettiin Reiman toppahaalari kokoa 80.Iso se hieman on mutta onhan tässä aikaa ennen kuin pakkasia tulee.Saatiin nyt syksyksi välikausi haalari,Reiman kokoa 74.
Täältä tulis hieman tyhmiä kysymyksiä taas mutta koska lapselle pitää hankkia kengät?Siis jos ei kävele ni eikö riitä talveksi untuvatöppöset+villasukat?Entä syksyllä,oisko jotkut tossut ok?Koska rattaisiin laitetaan jalkapeite?
Me kokeiltiin sitä sormiruoka juttua kun kaksplus lehdessä kerrottiin siitä.Apua,ihan kauheeta..pieniä porkkanan palasia annoin mut meinas tukehtua kun sai ikeneillä purtua palasen.Pikkasen tuli paniikki ja se jäi sitten siihen.Maissinaksuja kyllä Luca syö mut niistäkin taitaa puolet tippuu lattialle =).
Meillä kans herätään öisin ainakin se 3 kertaa,ei auta tutti..eikä oikein mun maito tahdo enää riittää koko yöksi ellen sitten ole juonut todella paljon päivän aikana.Nukkuu puolet yöstä omassa sängyssä ja puolet meidän vieressä.
Täytyy varmaanki lopetella,huomenna aikanen herätys.
Ootteko huomannu että puissa alkaa olee keltaista ja punaista..oih,ihana syksy.Ja eka sellanen kun voi käpertyä oman ihanan vauvan kanssa sohvalle viltin alle
jäi puuttuu
Bratzh ja Luca 5pvää vajaa 7kk
Piti vielä sanoa että meillä sanotaa ihan selvästi vauva ja papa on tullut muutaman kerran.Ei taida kelpaa vauvakirjaan ekaksi sanaksi :) hihii..
Hande,olitko vantaalta?Mistä päin?Me nimitääin asutaan Helsingissä ja välillä mökkeillään Korsossa.
Talvikengistä sen verran, että ostin meidän neidille semmoiset vaaleanpunaiset mokkatöppöset missä on karvavuori. Tosi söpöt eikä maksanu kun euron verran. Esikoisellä oli ekana talvena jonkin sortin vauvakengät, millä pysty kävelemäänkin. Ne olen jo myynyt kirppiksellä. Haalaria olen miettinyt. Kauhean kallista ei kehtais ostaa. Elloksella oli aika edullinen kun sain jotain alekuponkeja, mutta sieltä kun olen tilannut niin laatu ei ole ollut mitään hyvää.
Meillä on yöt olleet huonoja koko viikon. Viime yönäkin neiti suutui ja kitisi koko yön. Aamulla heräsi kuuden aikaan. Ihanaa!
nyt tyttö heräsikin!
Jonski ja neiti 6kk1vko
Juu, ei meillä kolmen lapsen äideillä ole oikein tuota puuhaa, niin pitää runsas vapaa-aika kuluttaa täällä netissä roikkumalla..! ;) Ehkä se vain niin, että on liian uupunut poistumaan kotoa, niin kontakti ulkomaailmaan sujuu koneen kautta..! :(
Jaana: Meillä ns. perhepedissä nukkuu vain minä ja vauva, mies on evakossa työhuoneessa. En osaa minäkään ihan vauva kainalossa nukkua, pitää vähän rakoa olla.
Kengistä piti sanomani, että jos haluaa pikkuisen pistää maahan mönkimään talvikeleillä, niin kyllä ne kengät tarpeen olisivat, töppöset kastuu ja niissä tulee kylmä. Ajattelin itse kaivella kenkiä esiin jo tässä vaiheessa, kun ajattelin ryhtyä viettämään hiekkalaatikkoelämää meidän tintin kanssa. Ja nahkakengät on hyvät ensikengät pienelle, talvisaappaissa ei oikein taida kävely sujua aluksi.
Bratzh: Teillä tosiaan meneväinen poika, ihanaa! Vaikkakin vanhemmille aika rankka. Meidän keskimmäinen on sellainen elohopea, lähti varhain liikkeelle ja kolautteli päätään joka paikkaan, mutta niin hän onkin tosi ketterä ja osaa kaatua taitavasti. Nythän hän on jo iso poika, ekaluokkalainen, mutta vauhti ei ole hiljentynyt yhtään, päinvastoin kun apuvälineet (pyörät, potkulaudat jne.) on saatu käyttöön..!
Nyt lepäilemään, kun tyttökin nukkuu.
Hilpsu ja tintti 7kk+
Piti tulla kertomaan, että ostin tytölle talvihaalarin Lindexiltä. Se oli niin ihana, et oli pakko ostaa. Kiiltävää mustaa kangasta. Lahkeissa kyllä oli semmoiset töppöset. Kenkiä niiden päälle ei taida voida laittaa. Pakko parjätä ilman ja onhan meillä se pakkauksen haalarikin, jos kenkiä tarvii. Ja isommille tytöille piti ostaa paidat:)
Jonski
Täällä varsin aikaisin. Poika heräili jo seiskalta ku illal nukahti jo varmaan ennen kahdeksaa kun normaalisti nukahdetaan puoli ysin ja kympin välillä...
Meillä lähdettiin sit eilen konttaamaan ja riemua pojalla riitti ku seuras äitiä perässä=) ja nyt on näköjään toinen alahammaskin puhjennu...Että tällaista tänne:)
bratzh: Juu asun Vantaalla, tää on pakkalaa. Asutaan Jumbon naapurissa=)
Me lähdetän miehen kans tänään viettää kahdestaan iltaa ja sisko tulee katsoo poikaa. Siskoni toivoo koko ajan kovasti että meille tulis menoja jotta vois olla meidän pojan kanssa se on ihan vauva höperö vaikka onkin päiväkodissa töissä=)
Nyt sit päätettiin lähteä käymää jossain...
Hande ja poika 6kk ja 11 pv
Mulla on ainakin aina joku homma tai lapsi odottamassa jotain etten ehdi kuin lukea teidän muiden viestejä.
Meidän neiti on saanut todella paljon vaatteita,käytettyjä ja uusia, ettei tarvii haalareitakaan ostaa.Joskus oikein harmittaa kun ei oo mitään ihan uutta ja on pakko ostaa joskus jotain tosi ihanaa kaupasta.Nyt näin jossain jotkut tosi ihanat töppöset,ne on pakko hakea:).
Melläkin olis kaverin häät tulossa ja ajattelin ottaa oikein boolia. Mummu on tulossa meille yöks eli kaikki ok. vai.. Noh,taidanpas ihan kuskina olla kun neiti on viimeisen viikon herännyt 6-6.30.Ja nukkuu meidän sängyn vieressä(tai siis meidän välissä).Ei todellakaan tee mieli mitään ottaa kun tietää että on aikanen herätys.Mutta kai sitä häissä on muutakin kun juominen,saa syödä ja seurustella rauhassa kun mennään ilman lapsia:)!
Täytyypäs lähteä kanssa uimahallille joku päivä.Kylpeminen on yhtä riemua kun osaa jo polskuttaa.Ensimmäisen kanssa kävin kans vauva-uinneissa mutta kyllä sellaset kaikki jää (ainakin multa jäi) kun tulee lisää lapsia.
Tässä mun tiedot:Robomam,33v,p10/03,p12/05 ja t02/09,Satakunta
Palaan taas kun kerkiän kirjoittamaan:)
Robomam +tytsy jo 7kk!
Elikkäs oon 7kk:n ikäisen pojan äiti P-Pohjanmaalta. Olen kirjotellut joskus maaliskuisten palstalla mut poika syntyi aikaisemmin niin täällä on enemmän saman ikäisiä vauvoja(:
Meillä oli pojalla koliikki ensimmäiset 3kk. Sen jälkeen pari kk meni tosi hyvin nukkumisten ja syöntien kanssa. Nyt on sitten ollut 3 kuuria korvatulehduksiin joten yöt ja päivät on menny kitistessä/: Korvat tuntuu nyt parantuneen, mutta la puhkesi eka hammas(: Nyt sitten öisin heräilee luultavasti niitten takia..
Poika syö puurot ja soseet hyvin. Tissiä lisäksi imee.. Öisin oikeen tankkaamalla.
Liikkumisen aloitti viime viikolla kun korvat paranivat. Ei ryömi ollenkaan mutta konttaa senki eestä(: Nousee seisomaan matalaa tukea vasten, kuten yläkerran eka porrasaskelmaa vasten/: Pitää varmaan alkaa lapsiportti asentamaan..
Elikkäs semmosta pittää nyt lähtä kävelylle kun on aurinkoki esillä. Kohtahan sitä ei juuri näekkään(:
maijastiina85, 24v, p02/09, P-Pohjanmaa
Joukkoon mahduu, tottakai :-)
Me oltiin muutama päivä sitten Me&I vaatekutsuilla, söpöjä vaatteita. Koko merkinnät vaan just hankalasti, meillä Leo on nyt n. 70cm eli meandi:n pienempi koko 62/68 jää ihan heti pieneksi, mutta seuraava 74/86 on vielä tosi reilu. Tein kyllä tilauksen, mutta nyt mietin, että otanko sittenkään.
Haluatteko Jaana ja Bratzh listalle? Jos haluatte, niin kertokaa tietonne :-) Jos on jotain, mitä ei itsestään halua kertoa niin sen kohdan voi jättää tyhjäksikin. Ainakin mun mielestä.
Perhepedistä: meillä ihan tavallinen 160cm leveä sänky ja Leo nukkuu keskellä. Tottahan siinä itsellä unet kärsii kun saa varoa toista, mutta ainakin vielä tällä tyylillä. Leon pinnis on "sivuvaununa", mutta ei Leo ole siellä vielä monesti nukkunut.
Jaana: meillä on käytössä itse neulottu villahaalari. Esim. Ruskovillalta löytyy kans tosi hyvä haalari. Kerro sitten miten teillä meni vauvauinti!
Bratzh: Luca taitaa olla tosiaan aikamoinen menijä :-) Ihanalta kuulosti teidän vauvauintikokemukset.
Meillä ei edelleenkään edes ryömitä. Leo menee kierimällä paikasta toiseen. Kolme hammasta löytyy, kaikki alhaalta.
Hilperiina ja Leo tänään 7kk!
Ja Maijastiina85 tervetuloa vaan joukkoon:) kyllä tänne mahtuu!
Mä olen kanssa ollut muutaman kerran noilla Me&I vaatekutsuilla. Ja nytkin olisi kutsut sunnuntaina mutta jätän väliin... rahatilanne ei vaan salli osallistumista. Vaatteet ovat tosi söpöja mutta hirmuisen kalliita mun mielestä, enkä kuitenkaan pystyisi olla ostamatta. Koot ovat niillä kyllä tosi reiluja... meidän keskimmäinen (ikää 4v) mahtuu vielä niiden 86/92 kokoiseen tunikaan. Pienimmäiselle en ole ikinä raaskinut kutsuilta mitään ostaa vaan lähinnä kaikista isoimmalle niin periytyy sitten seuraaville...
Meillä on mummon neuloma villapuku, mutta olen paljon kuullut kehuja juuri ruskovillan haalareista. Itsekin sellaisen ostaisin ellei tuo mummo noita villavaatteita kutoisi:)
Meidän tyttö punnersi itsensä sitten tänään sellaista matalaa pöytää vasten pystyyn. Aika huima näky tutisevineen jalkoineen... Vielä ei ehkä ihan olisi valmis seisomaan mutta minkäs mahtaa kun intoa tuntuu niin kovasti riittää:)
Tervetuloa joukkoon, Maijastiiina!
Ruskovillan haalareista minäkin kuullut vain hyvää. Meillä on ollut käytössä omatekemiä, Ruskovillan ja Kivat-merkkisiä. Ne on kaikki ollut hyviä mielestäni.
Meillä on nyt tyttö pari päivää noussut matalaa tukea vasten seisomaan. Samoin kuin Miinalla, tutisevat jalat on hurjan näköiset..! :) Muutenkin on nyt hurja meno päällä, illalla ei meinaa uni tulla, kun pitää roikkua sängyn laidoissa. Päivisin nousee tukea vasten polvilleen, kiepsahtaa siitä istumaan ja saattaa suvereenisti heittäytyä siitä selälleen... Myös seistessä tukea vasten saattaa päästää irti yhtäkkiä. Ei mitään tolkkua. Tuntuu varsinkin, että kun menee siihen viereen, niin kaikki itsesuojeluvaisto katoaa tytöltä, ilmeisesti olettaa, että minä koppaan kiinni. Hassua, en muista tällaista aiemmista lapsista.
Hampaista ei täällä edelleenkään merkkiäkään. Näillä main on sisaruksille ekat hampaat tulleet, että ootellaan.
Kun jostain luin, että vanhemmat on väsyneimmillään, kun vauva on 7-8 kk, niin toivon, että se pitää paikkansa ja että tästä helpottaa. Meillä yöt on näiden uusien taitojen takia menneet vähän kukkumisen puolelle. Huomaan olevani tosi väsynyt päivisin, ellen saa jossain välissä vähän torkuttua.
Miten teillä nukutaan päiväunia? Meillä nukutaan kolmet unet, n. 9-11, 13-14 ja 16-17. Vähän turhan lyhyitä pätkiä mielestäni, mieluummin näkisin kahdet pidemmät unet, mutta minkäs teet, kun yksi herää tunnin kuluttua eikä nukahda enää millään? Ehkä unista tulisi vähän pidempiä, jos jaksaisi valvottaa vähän pidempään päivällä, mutta en oikein ole jaksanut, kun olen ollut kipeä eikä olla päästy ulos juuri lainkaan. Kahden tunnin valvomisen jälkeen tyttö hieroo jo silmiään ja alkaa roikottaa päätään väsyneenä. Miten pitkiä pätkiä teidän vauvelit jaksaa valvoa?
Nyt on pakko kömpiä unille, väsy vie.
Hilpsu ja tintti 7kk+
Täällä taas pitkästä aikaa. Aina on mukamas jotain muuta tekemistä, ettei tänne kerkee kirjottelemaan. :)
Tosi monella on kyllä jo puhjennu hampaita ja konttaillaan kauheasti. Täällä meillä ei vielä hampaita näy eikä kuulu. Kontata yritetään kovasti, mutta eihän siitä mitään tule. Taaksepäin vaan mennään. Noh kai kohta sit jo eteenkinpäin? :D
Meillä syöty puuroja jo pari kk ja soseita menee todella hyvin. Maito ei kovin hyvin uppoa. Aamuyöstä menee 250ml mutta päivällä ei huoli ollenkaan maitoa. Outoa.
Tuntuu et mein tytöllä olisi jokin sisään rakennettu herätyskello, kun joka aamu herää 8 aikaan. Onneks eilen nukuttiin puol 10 asti. Tosin meni nukkumaankin vasta 10 illalla. Meillä siis normi nukkumaanmenoaika on puol 9. Kaksilla päikkäreillä mennään. Yleensä aamuheräämisen jälkeen 2 tunnin päästä on päikkäreitten aika ja sitten toiset nukutaan siinä neljän - viiden maissa. Pari tuntia nukkuu kerralla. Joskus jopa 3 tuntia. Tuttuni sanoi, että meillä on ihan vauva vielä kun nukkuu noin paljon. :)
Eilen käytiin ensimmäisessä jääkiekkopelissä. Tytöllä oli hauskaa. Ja hän oli niin suloinen korvakuulokkeineen.
Eipä kai mulla tällähetkellä mitään muuta.
normutin & bubu 6kk +
ainiin ne tiedot. normutin 23v t02/09, turku
Uusille tervetuloa... näyttää taas käyneen niin, että tämä pino vilkastui ja tammikuisten hiljeni eli eikun minä taas tänne änkeämään!
Meillä onkin tänään 8kk-synttärit... Niin se aika lentää.
Meillä on nyt tuo yksi hammas ja toinen tulollaan. Eteenpäin mennään ryömien jo aika vauhtia. Enää ei auta, että isommat "pelastavat" tavaroitaan vauvan ulottuvilta siirtämällä niitä 20 senttiä pitkin lattiaa vaan poika menee perässä. Pystyasentoon ei vielä ole noussut eikä myöskään istu kuin tuettuna.
Hilpsu: Voi kun tuo väsymysjuttu pitäisikin paikkansa... niin väsy tässä on taas ollut viime aikoina. MUTTA kun tuo minun väsymisen aiheuttajani on tuo 4,5v allergikko kutinoineen eli eipä taida tässä paljon auttaa vaikka vauva kasvaakin.
Ja siitä perhepedistä, meillä on ihan tuollainen 160cm leveä sänky, jossa siis nukkuvat minä, vauva, kolmonen ja mies. Tuossa keväällä vielä kakkonenkin änki usein jalkopäähän ja tuo oli (ja on edelleen) mahdottoman rauhaton nukkuja, joten huokastiin helpotuksesta kun tuo vihdoin muutti kokonaan esikoisen kanssa nukkumaan. Mutta me neljä kyllä sovimme tuohon sänkyyn paremmin kuin hyvin... Me olemme niin pieniä kaikki. Toivon, että kolmosen kutinat jossain vaiheessa alkaisivat vähetä niin voisi tuota harkita siirtävänsä muualle nukkumaan.
Päiväunia meillä nukutaan 3-4 pätkää, joista ensimmäiset sellaiset 20-30min pätkät alkaen n.8.30-9, toiset pitkät n. 11-13, kolmannet lyhyemmät 15.30-n.16-16.30 ja viimeiset pätkät n. 18.30-19. Joskus jotkut aiemmista jäävät väliin ja silloin nuo viimeiset saattavat venyä niin, että niiden ja yöunien (n.20.30-21 alkaen) väliin jää vain lyhyt valvejakso.
Tulipas taas jaaritus, mutta nyt on pakko mennä pelastamaan pleikkari pieneltä tutkimusmatkailijalta! Muuten saan huutia esikoiselta.
itellä meinaa olla aika väsy olo varsinkin aamulla..Meillä nukutaan 2-3 unet päivällä riipuen vähän aina että millainen päivä on...Pojalla on älytön meno päällä koko ajan...Konttaa kovasti ja yrittää nousta joka paikkaan. Nousee seisomaan matalaa tukea vasten kuten leikkilaatikkoa vasten.Illalla ei haluais mennä nukkuu vaan pitää vaan nousta sänkyä vasten ja huudella sieltä äidille..
Ihanaa on seurata pojan touhuilua vaikka yöllä ei aina niin ihanalta tunnu ku poika nukkuu levottomasti ku päivällä pitää niin kovasti touhuta, mutta eiköhän sitä taas tule parempiakin öitä..
Ens tiistaina olis tarkoitus lähteä mummoloihin lomailee viikoksi...Tosi kiva mennä,ku juhannuksena on viimeksi koto suomessa käyty.
Hilpsu: Meillä poika valvoo yleensä 3-5 tnnin pätkiä.Riippuu kyllä vähän aina siitä että mitä tehdään.Joskus saattaa valvoa tosi pitkään mut onneksi sen jälkeen tulee sit pitemmät päikkärit=)
Hande ja poika 6,5 kk
Tulin lisäämään tietoja tuonne listaan.
Päivärytmistä: meillä Leo nukkuu kolmet päiväunet, pituudet vaihtelee. Ekat yleensä 9 aikaan, toiset 12 ja vikat 17 aikoihin. 2 tuntia yleensä jaksaa olla valveilla, jos ollaan jossain liikkeellä tai meillä on vieraita, niin silloin saattaa valvoa pidempäänkin. Illasta viimeisten päikkäreiden jälkeen valvoo yleensä vähän pidemmän pätkän. Yöunille mennään siinä yhdeksän aikaan. Joskus saattaa kätistä vieressä tunninkin vielä ennen kun nukahtaa.
Tervehdykset helmiksille; en ole saanut sivustouudistuksen jälkeen tunnuksiani toimimaan ja meni tovi että jaksoin hankkia uudet. Viestejänne olen innolla lukenut ja nyt siis pääsen kirjoittelemaan jälleen itsekin.
Tässä tietojani pinoon
Vauva0209(ent Vauvaksi),36v,t0204,p0209,Etelä-Lappi
Tässä vähän kuulumisiamme: poika kovasti kiikuttelee konttausasennossa ja syöksyy eteenpäin kun liikkeelle haluaa, noin kuukausi sitten tuli kaksi hammasta alas eteen ja yösyönnin lopetettiin myös noin kuukausi sitten. Parhaillaan sairastetaan ensimmäistä flunssaa; ikävää kun pieni on yskäinen ja räkäinen.
Mukavaa syksyn jatkoa!
Vauva0209 ja Niklas 7,5 kk
Meillä edelleen yöt ihan katastrofaalisia! Mä olen niiiiin poikki, itkua väännän asiasta kuin asiasta. Nyt vihdoin päätin tehdä asialle jotain: ensinnäkin soitin ja varasin meille siivoojan, tulee ensi maanantaina. Siinäkin puhelussa purskadin itkuun *nolo*. Keräilen rohkeutta lopettaa yöimetykset. Samaan syssyyn en viitsi omaan sänkyyn opettaa, jos nyt ensin imetykset öisin pois. Viime yönä yhden kerran vedin vaan peittoa korville, Leo itki jonkin aikaa, mutta nukahti aika pian. 4 syöttöä oli kuitenkin.
Hilperina ja Leo 7kk
mutta tosiaan aika lyhyehkö. Huu-huu te muut!
Näyttää tällä hetkellä että me kolmen lapsen äidit olemme enemmistö. Eikö meillä ole muuta tekemistä kun roikkua täällä koneella:)
Miina ja tyttötrio