Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HELMET syyskuuhun***

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös nukutaan vieläkin perhepedissä, vähän olen kaipaillut lisää tilaa sänkyyn, mutta ainakin tässä vaiheessa näin. Yöimetyksiä edelleen kohtuu tiheään, noin 4krt/yössä. Niistäkin mielelläni jo luopuisin, mutta ei ihan lähitulevaisuudessa näytä siltä. Muskari aloitettiin viime viikolla jä tänään ollaan menossa uudestaan. Leo tykkäsi kovasti! Itselle se kävi ihan jumppatunnista :-) Sormiruuasta oli puhetta: en ole vielä antanut, olen odotellut, että Leo oppii istumaan syöttötuolissa ja sitten ajattelin antaa omaankin käteen jotain nakerrettavaa. Hilpsun tavoin minäkin nautin täysillä näistä päivistä, Leo on meillä se viimeinen vauva ja tämä aika on elämän parasta aikaa. En osannut isompien kohdalla nauttia näin. Ehkäpä haluaisin vielä yhden lapsen, mutta mies on ehdoton tämän kolmen kohdalla. Joskus olen kuullut sanonnan, että lapsiluku on silloin oikea kun yhtä vielä kaipailisi. Joten ehkä näin on hyvä.

Hilperiina ja Leo 6kk 2vkoa

Vierailija
2/46 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee kyllä hurjaa vauhtia.Vasta pienokaisemme syntyi ja perjantaina ollaan jo puoli vuotta=)

Meillä poika on päättäny lähtee ryömii ku kontallaan ei oikein vielä eteen päin päästä.Nyt näyttää siltä että lähiaikoina olisi hammas tulossa,nyt ei oikein innolla poika halua syödäkkään kun suussa ei kaikki ole ihan ennallaan näköjään,mutta onneksi maito etes maistuu.On se vaan niin jännää seurata lapsen kehitystä.

Huomenna alkaisi sitten muskari, saa nähdä miten poika tykkää...On ruvennut vierastaa jonkun verran ja välillä tulee ihan kunnon itkut kun tulee pelottavia ihmisiä liian lähelle..

Hande ja poika lähes 6kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
07.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen kuin mies istuu viereen...

Meilläkin noustaan nyt polviseisontaan ja keikutaan konttausasennossa. Hampaita ei vielä näy, mutta nyt on kuolaaminen kovaa, että ehkä kohta...? Meillä myös pieni flunssa menossa, heti koulujen alettuahan nämä iski.

Nukuttamisista piti kommentoida, että minä allekirjoitan oliko se Handen kommentin, että helmpompi nukuttaa omaan sänkyyn, ennen kuin alkaa nousta ylös. Meillä neiti nukahtaa nykyään todella kivuttomasti omaan sänkyyn, joko itsekseen laitettaessa sänkyyn tai sitten 5-15 minuutin tassuttelun jälkeen. Tämä on ollut iso parannus iltatoimiin. Välillä syödään öisin parin tunnin välein ja silloin neiti kyllä siirtyy ekasta syötöstä minun viereeni. Ja välillä syödään kerran tai ei ollenkaan. Pari kertaa olen kaivanut neidin sängystään puoli kuuden maissa, kun rinnat on meinanneet räjähtää. Mutta harvassa ovat vielä nuo kokonaiset yöt. Mutta viime yö meni yhdellä syötällä klo 12 aikaan ja aamulla herättiin klo 7, että hyvä yö sekin.

Meillä sänky muuten työnnetty seinän viereen ja vauva nukkuu minun ja seinän välissä, niin ei tarvitse jännittää, että putoaako tai pyörähdänkö vauvan päälle.

Kiva kuulla Katjalah sinustakin, sen kun pompit vaan, minä ainakin käyn lueskelemassa myös Tammikuisten pinon, kun siellä paljon samanikäisiä meidän neidin kanssa! :)

Palailen paremmalla ajalla!

Hilpsu ja tintti reilut 7 kk

Vierailija
4/46 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen alahammas kilahti maanantaina lusikkaan ja nyt viereen näköjään tulossa toinen joten kitinää ja tkua on kyllä riittänyt.Yöllä saa välillä itku kohtauksia ja illalla monesti levoton ja olen joutunut antamaan banadolia ja siton helpottanut olo ja on voinu nukkua.Toivon kovasti ettei tälläista ole ihan joka hampaan tulon kanssa vai pitääkö varautua siihen???

Kiintteät ei maistu oikein ollenkaan ja maitokaan ei hirveästi maistu,mutta uskon itse että se johtuu hampaiden tulosta ja on ohi meneväää.

Joko teillä liikutaan rattailla??? meillä mennään vielä vaunuilla kun viime neuvolassa ei saatu vielä lupaa istuttaa mutta jospa ensi viikolla kun on neuvola niin saatais lupa.

Poika kyllä nousee itse istuvaan asentoon ja nojaa toiseen käteen itseään.Nyt meillä on yritetty jo nousta puuta vasten mutta saa nähdä milloin siinä sitten onnistutaan=)

Pitää mennä viihdyttää poikaa!!

Hande ja poika 6 kk

Vierailija
5/46 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neitokainen sitten jo konttaa:). Ei ehtinyt kauaa ryömiä kun päätti et on liian hidasta.

Ja korvatulehdus päällä,reilu kuukausi sitten oli jo yksi.Toivottavasti antibiootit tehoaa tällä kertaa.

Ja kun korviin sattuu niin eipä oikein ruokakaan maistu.Olen antanut tissiä sitten vähän useammin että saa edes jotain masuunsa.

Eli yöt jatkuu edelleen tissin kanssa.Kun korvat on kunnossa aion kyllä kokeilla antaa pullosta ja nukuttaa omaan sänkyynsä.Toivottavasti ei ehdi hoksaamaan kiipeämistä/nousemista ennen sitä...

Annoin jo maistaa maissinaksuakin mutta kyllä sai olla silmä kovana vieressä ettei mennyt liian isoa palaa kerralla.Eli ei ole niiden aika vielä.Porkkanan annan käteen,neiti tykkää sitä imeskellä ja saa siitä jotain irtikin raavittua kahdella hampaallaan.

En oo kysellyt mitään istuttamislupia neuvolasta(eivät olis kummiskaan antaneet) mutta olen laittanut pehmusteiden kanssa syöttötuoliin pieniksi ajoiksi. Ja keinukin on kokeiltu mutta siinä huojunta oli niin isoa että saa sekin vähän odottaa.tietty kun vähän toppais pehmustetta..Ja rattaillakaan ei vielä oikein onnistu.Kyllä kai sen sitten huomaa missä voi istuttaa ja kauanko.

Haikeudella minäkin ihastelen ystävän 3-viikkoista vauvaa..Mutta kolme lasta on ihan hyvä määrä ja tarvis taloa laajentaa jos niitä vielä lisää tulis.Ehkä joskus sitten iltatähti:).

Mä nautin tästä vaiheesta kans ja niinkin paljon että otan rahallisen riskin ja aion olla kotona vielä ens vuodenkin!

Robomam ja neitonen 6½kk.

Vierailija
6/46 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitelkaahan kuulumisianne! Katjalah:n kuulumisia myös mielelläni luen. Jaanastakaan ei ole kuulunut aikoihin mitään!

Hilpsun tavoin käyn kyllä tammikuisetkin aina lukemassa. Sitä kautta Enkelinäidin jutut on läheisiä, heidän haastattelunsa uusimmassa Vauvassa kosketti ja itketti. Muistan varmasti loppuelämäni kun itse viimesilläni luin viestin tammikuisten pinosta heidän vauvansa kuolemasta.

Miten Hande olet jaksanut raskauden kanssa? Monesko viikko sinulla on jo menossa?

Leo ei vielä edes ryömi, muutko jo kaikki konttaa!!? Kovasti päristelee ja murisee. Syöttötuolissa jo istuu kohtuu tukevasti, meillä on TrippTrapp ja se on pehmusteineen aika pieni, joten siinä on varmasti helpohko istua. Vauvakeinukin ulos asennettiin ja siinä Leo tykkää keinua, vähän vinossa siinä kyllä kököttää :-) Kaksi hammasta on jo alhaalla, yläikenissäkin pullottaa.

Jatkankin vielä :-) Oletteko muut talvihaalareita vielä miettineet? Minä mietin, että minkä kokoisen ostaisin, Leo on nyt n.67cm. Tilasin sitten MoloKidsin mustan Holden haalarin koossa 74cm. Toivottavasti on sopiva ja kivan näköinen. Pipon ja kaulaliinan tilasin pikku stikkarilta. Näkyy, että vielä tulee ansiosidonnainen äitiysraha, kohta tämä lysti loppuu ja pitää kaivaa isompien pieneksi jääneitä vaatteita varastosta :-)

Öistä vielä: olen yrittänyt olla antamatta tissiä joka älähdykseen, mutta se saa aikaan hirvittävän huutokonsertin. Alan itse olla ihan poikki yösyöttöihin. 6-8krt yössä syödään. Ei auta vaikka kuinka tuttia yritän suuhun työntää. Viime yönäkin nukkui tissi suussa!! Onko vinkkejä miten irti tästä tilanteesta?!

Hilperiina ja Leo reilu 6kk

Vierailija
7/46 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtäskö mekin tuohon alkuun sellainen lista, jossa näkyy nimimerkki, oma ikä ja lasten iät? Muistaisi tämmönen huonosti nukkuva äitikin paremmin kenellä oli monesko lapsi ja muuta :-) Mitä mieltä olette?

Vierailija
8/46 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa kirjoitinki pitkän jutun ja se hävis johonkin! Voihan P! Pitää yrittää huomenna uudestaan. Tytöt tuli justiinsa koulusta ja eskarista kotiin.

jonttu

Vierailija
9/46 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jaksellu ihan kivasti raskauden kanssa ja välil kyllä meinaa unohtua että on raskaana kun vointi on niin hyvää ollu..raskausviikkoja on nyt kasassa 15+3.Kivasti tuntuu jo liikkeitäki välil mut hentosia sellaisia=)

Meillä oli tänään neuvola ja poika sai viiden kuukauden rokotteen vasta nyt kun viimeksi oli rokote loppu. Poika oli kasvanut hienosti.

Tänään vaihdoin sitten vaunut rattaisiin. Pitäis hankkia kyllä lähiaikoina syöttötuolikin niin ruokailu olis helpompaa. Poika tykkää nousta lattiallakin itse istumaan=)

Täytyy mennä kun poika tais herätä..

Hilperinaalle paljon tsemppiä yösyttöihin ja niiden lopettamiseen!!!

Hande ja poika 6kk

Vierailija
10/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetken ajattelin viettää omaa aikaa (ja missäs muuallakaan kun koneen ääressä:)).Esikoinen vielä hetken koulussa, keskimmäinen kerhossa ja nuorimmaisen sain juuri ulos nukkumaan... Pitäisi siivota mutta eihän tällaista tilaisuutta voi olla käyttämättä! Ihana rauha!!!

Almalle iski sitten ilmeisesti oksennustauti. Oksensi aamupäivän aikana kolme kertaa:( Nyt nukkuu ja toivottavasti oli noilla yrjöillä ohi!

Kunpa osaisin Hilperiina antaa jotain hyviä vinkkejä teidän öihin, mutta enpä osaa. Onko isä yrittänyt rauhoittaa poikaa yöaikaan? Voin vain kuvitella kuinka poikki olet jos teillä syödään noin useasti öisin. Mä kun olen ranteet auki jos Alma joskus sattuu heräämään syömään ennen neljää:) Olen tainut tottua liian hyvään... Alma kyllä herää yleensä kerran pari siinä yhden ja neljän välillä mutta tutti yleensä riittää rauhoittamaan.

Hilperiina mietti myös talvihaalareita. Viime vuonnahan se oli se mun ykkösostos:) Mutta ei taida enää se Tutan 56cm haalari sopia... Ajattelin et tää talvi mennään sillä äitiyspakkauksen toppapuvulla. (otin siis nyt viimeistä odottaessa taas äitiyspakkauksen, kun se 2002-vuoden alkoi olla jo aikansa elännyt)

Meillä istutaan syöttötuolissa ja rattaissa, enkä ole lupia neuvolasta kysynyt. Ei sitä varmasti antaisi! Hyppykiikku on kanssa kova sana. Päiväunet nukkuu vielä vaunuissa ilman remmejä mutta hiukan arvelluttaa koska tulee kopan laidan yli... Eli kohta täytynee ottaa koppa pois ennen kun vahinko käy.

Hampaita ei ole, enkä niitä pahemmin osaa odottakkaan. isommille tytöille on tullut vasta 1-vuotis synttäreiden tienoilla ekat hampaat. vaikka mistäs sitä tietää jos Alma yllättää ja puraisee vielä joku kaunis päivä äipän tissistä;)

Miina ja Alma 7kk

Vierailija
11/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

semmoinen lista olisi kyllä hyvä juttu. Mutta kukaa ystävällinen sielu osaisi ja jaksaisi?!?

Vierailija
12/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän tuolla tammikuisissa on nykyään niin, että aina kulloisenkin pinon aloittaja päivittää tiedot listaan ja niin kannattaa varmaan täälläkin tehdä niin sen listan näkee sitten aina eikä sitä tarvi jostain metsästää...

Eli minä voin tulla tännekin listoille, vaikka tuolla tammikuisissakin ollaan. Kun ei kerran osaa pois tältäkään puolelta jäädä.

Olisiko ne tiedot sitten samat kuin tuolla:

Katjalah, 34v, p1/97p12/02t1/05p1/09, Pirkanmaa

Täällä alkaa huomata, että kyllä ne kehitysvaiheet vain tulevat. Poika lähti viimeviikolla ryömimään ja ensimmäinen hammaskin tulla tupsahti tuossa muutama päivä sitten.

Nyt on mentävä etsimään pienimmälle jotain välipalaa ja itselle myös. (Suklaakeksejä, arvatkaa kummalle!)

Vierailija
13/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokainen laittaa omat tietonsa Katjalah:n tyyliin, niin minä voin laittaa sen ekaan viestiin. Jos siis pääsen vielä muokkamaan sitä.

Eilen kokeilin nukuttaa Leon omaan sänkyyn, noin tunnin verran vähän itkeskeli siinä, kävin aina nostamassa tuttia suuhun ja taputtelemassa. Lopulta nukahti yhdeksän aikaan. Ekan kerran söi 23.40 jolloin nostin viereen. Sen jälkeen söi vaan kolmesti eli edistystä :-) Leolla on nyt varmaankin joku muu ongelmana kuin nälkä, päivisinkin parahtelee itkuun nukkuessaan. Nuhaisuus epäilen. Tai maha, maha on ollut kovalla pidemmän aikaa. Rinnalla vain rauhoittuu helpoiten. Näin sitä kolmenkin lapsen äiti on ihan ulalla välistä.

Katjalah: suklaakeksejä, nam!!

Vierailija
14/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä...hande86,23v,p3/09,Vantaa

palaillaan!!!

Vierailija
15/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on vaihteeksi vilkasta keskustelua käyty, kivaa!

Hande: Meillä aiempien vauvojen kanssa hampaiden teko oli kyllä kitinää, kirjaimellisesti hampaiden kiristystä. Panadolia vaan peliin, niin helpottaa kaikilla. Ja onnittelut hampaista! Meidän neiti antaa odottaa vielä hampaita... -Ja kylläpä sinulla on raskaus jo pitkällä, hyvänen aika! Pieni kateuden ailahdus täällä tuntuu, mutta ei auta, nyt täytyy antaa muiden tehdä näitä ihania palleroita.

Hilperiinan listaehdotus saa kannatusta myös täältä, en nyt ihan muista miten tiedot piti olla, palaan muokkailemaan. Eli muoks, Hilpsu, 36v., t06/00, p10/02, t01/09, Vantaa.

Mitäs muuta piti kommentoida... Hilperiinalle ainakin jaksuja öiden kanssa. Tammikuisissa taisi jollakin olla ainakin allergiaa tiiviiden yöheräilyiden takana. Voisiko olla? Minäkään en oikein usko, että meidän neidillä on enää öisin nälkä, kun toisinaan voi ilman olla, mutta meillä ei heräillä ihan noin usein, niin en ole jaksanut haloota nostaa. Mutta nukutus omaan sänkyyn vähensi mielestäni selkeästi yöheräilyjäkin, toivottavasti sama toimii teillä!

Jonski ja muutkin viestin kadottaneet: Minulla toimii ainakin niin, että jos viesti katoaa, niin painelee vain selaimen peruutus-nuolesta eli siitä joka näyttää edellisen sivun. Silloin ainakin minulla palautuu edellinen sivu, jossa näkyy kirjoittamani viesti. Sitten viestin voi kopsata vaikka Wordiin ja yrittää uudelleen myöhemmin. Kokeilkaapa!

Talvihaalareista: Minä hankin talven alesta jo haalarin, mutta en kyllä muista minkä kokoinen se on... Se on jossain pakattuna muiden talvivaatteiden sekaan. Toivon, että se on 74cm, sillä 80cm on kyllä varmaan meidän sintille liian iso. Mutta täällä vähän sama vika kuin Hilperiinalla, kohta pudotaan minimituille ja pitää tyytyä isompien vanhoihin romppeisiin.

Harmittaa vietävästi, kun tänään olisin päässyt työpaikan kustantamaan illallispöytään, yhden työkaverin läksiäisiin, mutta en tässä flunssasa viitsinyt lähteä. Höh... Onneksi tintti on jo parempi eli tämä flunssa taisi mennä aika helpolla ohi. No, hyvänä lohdutuksena mies tuo kohta niitä suklaakeksejä kaupasta. Jostain syystä täällä on viime viikon ajan eletty suklaalla ja kekseillä, sairastaessa siihen lienee hyvä syy..?

Meillä on meneillään nyt tiivis kehitysvaihe, neiti nousee kaikkea vasten polvilleen ja pyrkii myös jaloilleen, mutta ei ole onneksi siinä vielä onnistunut. Järkeä puuttuu hommasta sen verran, että neiti saattaa kesken touhun päästää irti ja kopsahtaa nurin. Tämä uuden taidon opettelu sekä konttaamisen harjoittelu aiheuttavat nyt kitinää lattiatasossa. Hetken aikaa oltiinkin niin tyytyväisiä, kun pääsi ryömien tutkimaan maailmaa, mutta nyt pitäisi osata taas enemmän. Lelutkaan ei kiinnosta enää yhtään, johdot ja pistokkeet ja kukkaruukut vain... :) Ja siis meillä ei ainakaan kontata vielä, kun Hilperiina sitä kyseli, ryömitään ja hytkytellään konttausasennosa.

Nyt niiden keksien kimppuun! :)

Hilpsu ja tintti, 7,5kk

Vierailija
16/46 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli Miina75, 34v, t5/02, t3/05, t2/09, Lahti

Vierailija
17/46 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaa tuliko tiedot oikein!

Nyt muutkin ilmoittautumaan listalle, taustailijat aktivoitukaa :-D

Leo ryömi tänä aamuna muutaman sentin! Sitten huomasi, että entiseen tyyliin kierimällä pääsee nopeammin. Jännä miten se osaa kieriä niin, että pääsee haluamaansa paikkaan.

Eilen nukutin Leon taas omaan sänkyyn, pitkään siinä meni, mutta vihdoin nukahti. Taas siinä ennen puoltayötä heräsi syömään ja silloin siirsin viereen. Tänään aloitin aamupuuron. Tähän asti ollaan menty rytmillä kiinteitä lounaaksi, päivälliseksi ja illalla puuroa. Nyt otin siis aamupuuron joukkoon mukaan. Jospa se rauhoittaisi tuota syöntihommaa. Jännä miten Leosta on tullut sellainen tissitakiainen, panostin imetykseen tällä kertaa ihan täysillä, mulle oli tosi tärkeetä että nyt viimeisen lapsen kohdalla se onnistuu. Vieläkin mulla on pelko persuuksissa maidon loppumisesta ja sen takia noita kiinteitäkin olen vähitellen antanut. Leo on kyllä kasvanut rintamaidollakin hienosti, mutta nuo heräilyt siitä on haittapuolena.

Hilpsu mainitsi työpaikan "menot": meillä mua ei kutsuta mihinkään nyt kun olen äitiyslomalla ja suorastaan suuttuivat kun ilmoitin jääväni hoitovapaalle vuodeksi. Aika paha maku jäi mulla niiden suhtautumisesta :-(

Tulipa taas jaariteltua :-)

Hilperiina ja Leo, kohta 7kk

Vierailija
18/46 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ois mun tiedot: jonski76, 32v, t01/01, t11/03, t03/09,Etelä-Savo

Meillä on ollut kauheitä öitä! Neiti ährää, pyörii ja potkii miestä kylkiluihin. Itkeskelee välillä. En tiiä mikä sitä vaivaa. Ehkä vaan nuha. hampaita en ole ainakaan huomannut pilkottavan. Ens yöks taidan laittaa supon, jos sillä rauhottuis.

Minä olen myös nukuttanut tytön oman sänkyyn. Nukahtaa paljon nopeammin kuin sylissä. Tissille nukahtaa vain jos on tosi väsynyt ja rauhallinen. Herää vieläkin kolme kertaa yössä. Loppu yö meneekin meidän sängyssä.

Nyt voi jo sanoa että neiti syö! Hedelmä soseita lupsuttaa hassusti lusikasta. Ei todellakaan auo suuta vaan vähän niinkuin imeskelee lusikkaa. Kasvikset melkein sylkäsee pois. Hyvällä tuurilla menee lusikallinen. Ostin kaupan ruokia jos vaikka uppoaisi paremmin, mutta ei nekään tunnu maistuvan. Onneks maito tuntuu riittävän ja hyvin tyttö onkin kasvanut.

Kysyin viimeksi neuvolasta istumisesta ja täti sanoi, että kun vauva istuu selkä suorassa voi laittaa syöttötuoliin. Neiti on siitä lähtien istunut syöttö tuolissa pieniä aikoja. vaikka ei ollut vielä puolta vuotta. Meillä on Tripp Trapp. Siihen olen tunkenut pehmustetta sivuille ja hyvin on tyttö viihtynyt. Tänään löysin hyppykiikun jakokeiltiin heti. hyvin neiti tajusi mitä siinä on tarkoitus tehdä.

Kirpputorilta löysin syys/keväthaalarin, kokoa 68. Kauhean iso vielä, mutta kyllähän tuo tyttö taitaa vielä kasvaa. Toppahaalaria olen myös miettinyt. Vanhemmat tytöt ovat olleet pakkauksen haalarissa mutta nyt se taitaa olla liian iso.

Työt aloitan ensi maaliskuussa. Tunuu mukavalta olla kotona mutta kiva mennä töihinkin. Olen välillä ollutkin töissä jotain päiviä, mummu on saanut hoitaa tyttöä. Mies ei vielä uskalla olla neidin kanssa kahdestaan, kun pulloakaan ei huoli. Onneksi mummu on reipas ja tykkää hoitaa tyttöä. Mies on sitten isompien kanssa.

Jonski ja neiti 6kk 5pvää

Vierailija
19/46 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun ketuttaa tämä sairastaminen! Olen astmaatikko ja kaikki pikku flunssatkin ovat loputtoman pitkiä kohdallani ja vaativat huolellista hoitamista jne. Nyt tuntuu, että on taas poskiontelon tulehdus, vaikka kuinka on niistetty ja käytetty sarvikuonoa jne. Ärsyttää ja rasittaa. Tulee tunne, että ihan sama, vaikken sitten viitsisi mitään yrittää, en kuitenkaan parane. Noh, pitipä vaan purkautua.

Ja Hilperiinalle pit tulla sanomaan, että ei meilläkään minua ole muihin tapahtumiin työpaikalle kutsuttu. Tämä nyt oli poikkeus, kun on meidän osastolta työntekijä lähdössä. Kurjaa, että tuolla tavalla suhtautuvat hoitovapaalle jäämiseen, jää tosiaan paha maku suuhun moisesta. Sillä on tosi suuri merkitys, miten työnantaja suhtautuu lapsiin ja lapsiperheisiin. Meillä on tähän asti suhtauduttu todella hyvin, mutta suuria muutoksia on tapahtumassa työpaikalla, että saapa nähdä. Vähän jo mietin, että pitäisikö rynnätä takaisin töihin aiemmin, mutta enpä tiedä. On tässä vielä aikaa miettiä - ennen ensi syksyä en kuitenkaan töihin palaa.

Neidistä on tullut mahdoton liikkkuja. Tänään teki jo odottamani tempun eli kaivautui kärryissä ulos makuupussista ja kääntyi mahalleen! Oli pakko kahlita pikkuinen kärryn valjailla ja siirtä kärryjen talvipussin käyttöön. Tuntuu, että vauvuuden merkkejä alkaa putoilla pois oikealta ja vasemmalta: sitteri on jäänyt hyödyttömäksi ja nyt näköjään tuo äitiyspakkauksen makuupussi. Snif... Vaikka toisaalta ihanaahan tuota kehitystä on katsoa.

Piti ihan lyhyesti tulla ja taas tuli romaani, häivyn pois... Meillä on uusi tietsikka tässä olohuoneessa, niin tulee herkemmin naputeltua tässä. :)

Hilpsu ja tintti, 7,5kk

Vierailija
20/46 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno lista, mutta aika lyhyenläntä..! Kaivautukaahan taustailijat koloistanne ja reippaasti raportoimaan kuulumisia! :)