Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oululaiset ekaa odottavat ja syyskuu

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alotin uuden ketjun, kun on jo syyskuu. :) Ens kuun jälkeen on siis jo marraskuu! :D

Vai siirtyy Maikkulan neuvola tänne meidän kans samaan. Sillon ku kävin diabeteshoitajan luona keskusäitiysneuvolassa niin se sanoi, että ne on ehkä muuttamassa siitä pois. Saapa nyt sitten nähdä lähteekö nekin sinne Maikkulaan, hankaloittais kyllä mun elämää... Onneks mun ei tartte kuitenkaan käydä siellä enää ku kerran :)

Mun mielestä ne Kelan paperit oli harvinaisen helpot. Joku kohta siinä ehkä oli, mitä piti vähän miettiä, mutta noin keskimäärin Kelan paperit tuntien ne oli helpot. :)

Jadelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :) Harmi, että pieni piilotteli jalkoväliään niin kovin.

Joo, vaikka mua edelleen hirvittää, että aika menee näin nopeesti niin silti aamuisin toivon, että pian olis jo marraskuun loppu. Yöt menee nykyisin vähän miten sattuu, kun ei löydy hyvää asentoa. Mulla on vielä kaiken lisäksi niin superhuono patja, että siinä on ollut huono nukkua jo ennen raskautta, mutta nyt ei vaan oo rahaa ostaa uutta. :( Pitäis ostaa oikeesti koko sänky ja miehelleki patja eikä viitsis kuitenkaan mitään kovin halpaa ja huonoa ostaa. Niin että marraskuu tänne pian, kiitos.

Ai nii, laitoin tuohon listaan Katjuskalle ja Sognatorelle nuo tulokkaan sukupuolet, jos haittaa niin voin ottaa ne pois. :)

Vierailija
2/58 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsupialia, tais olla vähän huono päivä eilen ja toisaalta tuo inho kaavakkeisiin ihan periaatteessa juontaa juurensa jo opiskeluaikoihin. Valmistuttuani edellisen kerran ajattelin, että toivottavasti ei enää koskaa tarvis moisia lappusia täytellä. No tässä se taas nähtiin, parempi olla sanomatta ei koskaan.

Tulokkaan sukupuoli saa näkyä listalla minun puolesta =)

Jos nyt suuntaisi tuonne keittiöön ruoan laittoon. Loppuviikkoa alkaa jo väsy painaa ja aamuherätykset muuttuu sitkaammiksi. Pari aamua vielä. =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työt tosiaan alkoi ja kiirusta pitää, nyt en ole kahteen yöhön saanut oikein nukuttuakaan. Oon aina ollu tosi huono ja herkkä nukkuja, mutta nyt sitä jaksaisi vielä vähemmän.

Mulle oli kans nuo kelan paperit melko kamalia. Eihän tuolta ole päätöksiäkään tullut, vaikka on mennyt jo kaks kuukautta.

Ihmeitä ei muuten kuulu.

Verkku 30+2

Vierailija
4/58 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei Kelan päätöksiin menny ku nelisen viikkoa, ootko Verkku kattonu sieltä Kelan sivuilta, että ne paprut varmasti on menny perille?

Muakin väsyttää, kun ei saa öisin nukuttua. Taisin siitä kyllä jo valittaaki? Onneks ei tarvi käydä töissä, en kyllä millään jaksais. Kotona on mulle tällä hetkellä ihan tarpeeksi tekemistä.

Perjantaina lähdetään Ikeaan, hauska päästä vähän shoppailemaan. Pitää tehdäkin vähän listaa, että mitä sieltä hankitaan. Ainakin koiralle uusia leluja syötyjen tilalle. :D

Vierailija
5/58 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs ollu tämä sivusto jumeksessa kun nyt vasta pääsi kirjottamaan.

pitipä käydä tossa laukkukutsuilla. tuli ostettua nätti koru sieltä. vauvaki pääsi mukaan tyttöjen juttuihin:)

pienenä pitää aloittaa:)

Vierailija
6/58 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis Ruotsista. :D Ikeassa käyty tuhlaamassa, ihanaa. Ostelin kyllä vähän vaikka mitä tarpeellista, ja ehkä ihan vähän tarpeetontakin. Sain viimein oman ompelu- ja tietokonenurkkaukseni kuntoon, vieläkin kaipaa tosin pientä viilausta. Vieläkin vähän veto pois kun koko eilisen päivän oli menossa.

On kyllä ollu sivusto ihan jumissa, tylsää. Jospa tää nyt toimis paremmin.

Laukkukutsut kuulostais aika herkulta, vaikka en kyllä varmaan raskis mitään ostaakaan. Minä kattelen laukkuja vaan kun niistä saa monesti kivoja ideoita omiin ompeluksiin (jotka siis yleensä on laukkuja...). :)

Vierailija
7/58 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, saa sukupuoli näkyä minunkin kohdallani. Se on ihan julkista infoa :) Kiitos lisäyksestä, taisit kuulla ajatukseni!

Joko mä ehdin teille kertoa, että me päätettiin olla ottamatta äitiyspakkausta kun saatiin niin hirveesti vaatteita mun siskolta ja veljen vaimolta. Ajateltiin että ei tule oikein mikään siinä paletissa kovasti tarpeeseen, vaikka tuollaisia paketteja onkin aivan ihana saada ja olin aiemmin aina ajatellut sen ottaa.. Mutta nyt on kyllä enemmän käyttöä sille rahalle..

Mä oon tänään taas maalannut ja selkä onkin sitten ihan jumissa. Taas supistellut välillä aika voimakkaastikin ja vauva liikkuu ihan hirveästi tuolla mahassa. Toisaalta liikkeet on kiva tuntea ja vähän alkaa jo odottelemaan jos ei vähään aikaan ole tuntenut, mutta toisaalta ne liikeet tekee myös pikkasen kipeääkin välillä tai vähintäänkin epämukavaa oloa.. Mutta en halua valittaa vaan nauttia joka hetkestä, on tämä niin lyhyt aika kuitenkin!

Sognatore 22+2

Vierailija
8/58 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkku: soita ihmeessä sinne KELA:lle, että mikä maksaa. Mä laitoin kesäkuun lopulla työpaikalle KELAn paprut. Äitiyspakkaus tuli, mutta päivärahapäätöstä ei vain kuulunut. Kaks viikkoa sitten soitin KELA:lle ja kysyin päätöksen perään..kappas vaan, mun työpaikan palkkis ei ollut laittanut sinne mun palkkatodistusta!!!! Piti sitten itse soitella palkanlaskijalle, laittoi todistuksen samantien menemään, eikä mennyt kuin muutama päivä ja äitiyspäivärahapäätös tuli kotiin. Eli kyllä sullakin oletettavasti nyt joku mättää, puuttuu jotain lomakkeita tms...

Vierailija
9/58 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, piti muutenkin kirjoitella jotain odotuskuulumisia =). Mulla nyt siis viikkoja 35 + 3. Mullahan on odotus mennyt ns. helposti ilman mitään aiempia oireita tms. Nyt on vain hb tipahtanut alle sadan ja aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa....ei kivaa ollenkaan =(. Mikään rautalääke ei auta tilannetta, mutta onneksi ollaan odotuksen suhteen jo aika loppusuoralla. Tässä kun sais sinniteltyä nämä viimeiset viikot ja pikkuinen pääsisi sitten hyvissä voimissa maailmaan.

Vierailija
10/58 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sognatore, mulla tuli mieleen noista sun supistuksista, että juotko tarpeeksi? Pienikin kuivuminen aiheuttaa herkästi supistelua.

Mullakin liikkeet käy välillä kipeää, nyt vauveli on vissiin vaan ollut niin suotuisissa asennoissa, ettei paljoa satu. Liikkeet onneksi kuitenkin tuntuu säännöllisesti. :)

Vierailija
11/58 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen katsonut kelan sivuilta ja hakemukset on kyllä perillä.

Äitiyspakkaus on tullut ajat sitten, mutta rahoista ei kuulu päätöstä.

Janelle: Vein henk.koht. paperit kelan toimistoon ja täyteltiinkin loppuun ne yhdessä, eikä oikeastaan ole mitään mikä voisi puuttua.

Sognatore, mulla supistelee jatkuvasti. Kävely on nykyään melkein mahdotonta, ja aika usein supistukset on ihan kivasti kipeitäkin.

Meillä vauveli kyllä potkii ja rymyää, hauska nähdä millainen se on syntyessään :) Toivottavasti ei yhtä vilkas! :)

Töissä jaksaa jotenkuten olla, mutta väsymys on kova koko ajan.

Nytkin pitäisi jo melkein saada nukkua, kun oon koko päivän reuhkassu kopukan kanssa, mutta vielä pitäisi käydä marjoja poimimassa jonkun mummelin pensaista :)

Ensi viikolla alkais perhevalmennukset.

Verkku rv 30+6

Vierailija
12/58 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla ettei tule juotua tarpeeksi. On mun veden juominen ainakin selkeesti vähentynyt alkuraskaudesta. Maito kyllä maistuu sitäkin paremmin :)

Kävin sitten tänään lääkärissä noitten supistelujen takia ja tutkimuksesta selvisi että kohdunkaulaa edelleen 3cm jäljellä ja on kiinteä, kohdun sisäsuu kiinni, mutta ulkosuu pehmentynyt ja sormelle auki. Ei lääkäri kuitenkaan huolissaan ollut ja sanoi että ei tartteta minkäänlaisia vuodelepoja tässä vaiheessa :)Ja sanoi, että tämä ei vielä estä minun ulkomaille lähtemistäkään. Toivotaan nyt kovasti ettei tilanne pahene ja oikeasti pääsenkin sinne reissuun sitten viikolla 31.

Muuten kuuluu ihan samaa kuin ennenkin. Liitokset varsinkin vasemmalta puolelta vähän on kipeet etenkin jos enempi liikkuu, niin ja tänään hammaslääkärissä selkä kipeytyi kovasti siinä tuolissa mutta palautuikin nopeasti..

Sognatore 22+5

Vierailija
13/58 |
08.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja aika vilistää vauhdikkaasti, kun huomenna 23 viikkoa tulee täyteen =D Olo edelleen mainio ja yllättävän "oireeton". Pientä väsymystä välillä, mutta kyllä se taitaa mennä enemmän tuon työn piikkiin. Toistaiseksi on pystyny istumaan kivuitta vaikka tuntuu, että jo nyt tuo etumus on pelkkää massua täynnä.

Minäkin odottelen sitä ulkomaanreissua. Saapa nähdä mihin vaatteisiin siinä vaiheessa mahtuu. Pitäisi ehdottomasti löytää kiva äitiysuikkari tai itse tykkään tankini + housut yhdistelmästä. Pulahtamaan on pakko päästä vaikka kuinka ois iso massu. =)

Vierailija
14/58 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas meillä on seuraava miitti? Kaipaan jotain muutakin odotettavaa ku vauva, kun siihen on vielä liian pitkä aika (eikä kaikki siihen liittyvä odottaminen oo positiivista).

Saapa nähdä miten jaksan kotona sitten kun vauva syntyy. Mua tympii nytkin tämä kotona oleminen... Miten sitten kun ei pääsekään oikeen minnekään, kotona vaan pitää olla. Nyt sentään voin lähteä vaikka kaupungille ilman mitään suunnitteluita, jos käy oikeen tylsäksi. Sitten vielä väsyttääkin liikaa jos vauva ei anna nukkua yöllä... Parisuhdekin huolettaa, mies haluais jo nyt lisää omaa aikaa, kaipa rasitan sitä liikaa... se on tietty päivät töissä ja kun se tulee kotiin, haluaisin että tehtäis jotain yhdessä. Mun mielestä se istuu päivät pitkät tuolla omassa huoneessaan tietokoneella, mutta se haluais lisää omaa aikaa! Minä taas koko päivän ootan että se tulee kotiin kun mulla on niin tylsää. Ehkä mun vaan tarttee lähtee menemään ku se tulee kotiin ja tuo mulle auton. Mitäpä sitä rahattomana vaan tekis? Kellään ideoita?

Niin, että tosi hyvä päivä tänään. Vauva onneks potkii entiseen malliin. Huomenna tuleekin jo 29 viikkoa täyteen. 11 viikkoa eräpäivään siis.

Vierailija
15/58 |
09.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt selvisi että pikku prinsessahan sieltä on tulollaan :) Hyvin vilkkaan oloinen kuulema oli, toivottavasti ei tule äitiinsä :D Voisi kyllä tavata uudestaan oli niin kivaa, minulla kun elämä on vain töissä olemista tai kotona olemista niin vaihtelu piristää:) Tuntuu että saa kokoajan saa olla menossa firman asioissa, nytkin täytyy ennen työvuoroa lähteä tukkuun hakemaan lisää tavaraa tai pitäisi olla jo matkalla:D Onneksi selkä on vielä kestänyt tavaroiden kantamiset ja autoon nostelut.

Vierailija
16/58 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miltä kuulostais nyyttikesti tyyppinen miitti?vois olla parempi jutellakkin kun ei oo niin hirveesti hälinää ympärillä.

kiva.. mulle pukkas nuhan nyt. sitä ku on niin nerokas että menee syksyllä torille ilman takkia. tottahan sitä pitää kokeilla et josko säilyis terveenä...plaah.. äkkiä ostamaan troppeja et sais pois tämän. ikävä tauti kyllä.

meillä tyttö on alkanu heräämään jo pikkasen aikaisemmin. kovasti kasvaa ja nyrkit maistuu.varmaan ikeniä kutittaa...

Vierailija
17/58 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa.

Minäpä näin loppukirin aikana liityn keskusteluihin mukaan:) Välillä olen käynyt lukemassa juttujanne mutta en saanut aikaseksi rekisteröityä uudelleen kun tämä sivusto uudistu tms. Ja ei toiminut kun yritti rekisteröityä.

Eli ensimmäistä miehen kanssa odotellaan ja LA on 16.11. Sukupuolta en paljasta jos joku sattuu tunnistamaan;) Raskaus on sujunut ilman ongelmia, paitsi sokerirasituksessa paastoarvot oli korkeella, joten tässä on muutamana päivä pistelty sormenpäitä. Nyt mittailen 2 päivänä viikossa. Onko jollain muulla todettu raskausajan diapetestä?

Työttömänä olen ollut keväästä asti ja alkaa jo olla samoja tuntemuksia kun marsupilamilla. Miestä oottaa kun kuuta nousevaa töistä kotiin ja kaikkea sen päänmenoksi keksinyt päivän mittaan. Toinen vaan on niin väsyny aina työpäivän jälkeen että ihan sääliksi käy kun pitäs jonnekki lähtä. No jospa tämä elo marraskuussa sitten piristyy:)

Tämmöstä nyt alkuhätiin. Taidan lähteä koiran kans lenkkeilemään merenrantaan kun niin nätisti aurinko paistaa (tuuli vaan on kova)

Z 30+3

Vierailija
18/58 |
10.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsupialia: Musta kans tuntuu vähän tuolta välillä, vaikka nyt töissä onkin. Tekemistä kyllä riittää,vaikka muille jakaisi mutta miehenkin seuraa kaipaisi. Meillä sitä ei vain oikeasti ole edes pahemmin näkynyt kotona, välillä käynyt nukkumassa. Täytyy yrittää olla kärsivällinen.

Tervetuloa Zahrina!

Seuraavaan miittiin sitten mukaan.

Mulla iski pienimuotoinen paniikki eilen, kun älysin, että 60 päivää laskettuun. Sehän on ihan kohta! :) Meillä on kotona kaikki rempallaan ja yksin ei hirveästi saa enää tehtyä.

Väsymys on aika kova ja vauva potkii öisin aivan kauheasti, kun koittaa nukkua.

Verkku rv 31+3

Vierailija
19/58 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mulla huono päivä ku viimeks kirjotin. :) Yleensä ei ihan noin kamalaa ole. Oon kyllä nyt keksinytki itelleni enemmän tekemistä, etten sitten iltasella miestä kiusaa vaatimuksilla.

Mulla diagnosoitiin tuo raskausdiabetes, kun oli paastoarvo 5.3, eli raja-arvo. Oon siitä täällä vaahdonnutkin, kun mun mielestä se oli virheellinen diagnoosi. Mittailen nyt sitten sokereita kuitenkin kotona, ja ne on pysyny reilusti alle rajojen. Että sokereiden takia ei ainakaan pitäis tulla isoa vauvaa. Onhan tuosta rd:sta ainakin se hyöty, että saa ylimääräsen ultran loppuraskaudesta, tietää sitten suunnilleen minkäkokoista sitä pitää punkea mahasta pihalle. :D Oon valmistautunu sellaseen n. nelikiloiseen, kun oon ite ollut 3770 syntyessäni.

Mullakin on nyt alkanut supistella kun enemmän touhuilee. Eilen käytiin siskon kans koirapuistossa ja kotiin kävellessä ehti tulla useampikin supistus. Hassua, kun niitä ei aiemmin juuri ole ollut. Eivät onneksi ole kipeitä, niin ei huolta. Kyllä kai niitä harjotussupistuksia saa näillä viikoilla jo tullakin. Rv:t tänään siis jo 29+1! :D Meillä alkaa kyllä olla jo kaikki valmista vauvaa varten. Vielä pitäis monta viikkoa jaksaa odottaa.

Hei, se miitti, käviskö lokakuun eka viikonloppu? Mulle käy kaikki muutki päivät paitsi 26.9. Mulle passaa se nyyttärityylikin. Pitäiskö se sitte järkätä jonku kotona, jossain julkisella paikalla voi olla vähä hankala. Ulkonaki alkaa olla vähä huonot nyyttäri-ilmat... :D Mutta ehotelkaapa omia mietteitänne niin päästään taas näkemään porukalla!

Vierailija
20/58 |
11.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle olis parempi vaikka lokakuun toinen viikonloppu tai siitä eteenpäin koska ollaan just tuolloin eka viikonloppuna reissussa.