Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän 11-13-vuotiaat saavat viikkorahaa/kuukausirahaa?

Vierailija
01.09.2009 |

Mihin he käyttävät tuon rahan ja mitä vaaditaan tuon viikko-/kuukausirahan saamiseksi?

Kertokaa myös tuttava- ja ystäväperheittenne vastaavanikäisten systeemistä.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v.tyttö

mä ainakin käytän rahat vaatteisiin jnejne. Eli kaikkeen hyodylliseen :D

Vierailija
42/90 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 v saa 5 euroa viikko. Tarpeellisen ostamme me. Emme mitään karkkeja tms. Tosin meillä lapsetkaan eivät oikeastaan karkkia osta, vaan säästävät isompiin juttuihin. Eikä lapset käy keskenään missään hampurilaisilla. Enkä haluaisi heidän opettelevat sellaista elämäntapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo keskustelu on ikivanha😶 Mutta oon nyt tosiaan 11v ja saan kuussa 20€ (Edellyttää: Huoneen siivouksen, roskien viemistä, tiskikoneen täyttämistä ja silleen)

Saan jokasesta kokeesta joka on 9< niin 5€

Vanhemmat maksaa hygieniajutut, talvivaatteet, kampaajat, bussirahan jne. Tarpeelliset jutut siis.

Saan myös ylimääräisistä kotitöistä välillä rahaa ja joskus shoppaileen mennessä vaikka muutaman euron ruokarahaa👍

Vierailija
44/90 |
06.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas otan lapsiltani aina 100e kuukaudessa mitkä ne on tienannu

no eii XDXDXD

Oot varmaan mieheni eksä

Ai eeeiii. No, luulin ensin.

Vierailija
45/90 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka! meillä oli ennen 2€ viikossa ,mutta huomasin että se on liian vähän nostettiin silleen että voi saada 20€/kk tai voi ottaa sen viikkorahana elikkä 5€/vk :)) rahan ansaitakseen pitää tehdä viikossa 2.kertaa tiskit viedä välillä roskat (jos on tarve) ja oman huoneen siivous tosin oman huoneen siivous ei tarvitse olla ihan tarkkoina päivinä että välillä jos on sotkuinen:)) eli 20€/kk

Vierailija
46/90 |
01.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

moikka! meillä oli ennen 2€ viikossa ,mutta huomasin että se on liian vähän nostettiin silleen että voi saada 20€/kk tai voi ottaa sen viikkorahana elikkä 5€/vk :)) rahan ansaitakseen pitää tehdä viikossa 2.kertaa tiskit viedä välillä roskat (jos on tarve) ja oman huoneen siivous tosin oman huoneen siivous ei tarvitse olla ihan tarkkoina päivinä että välillä jos on sotkuinen:)) eli 20€/kk

elikkä he ovat 8,9,11 v.

Vierailija
47/90 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon 11v en saa ollenkaan viikkorahaa:(

Tarvisin rahaa koska säästän yhteen 50e maksavaan keräilynukkeen.

Toivoisin et saisin vanhemmilt viikkorahaa mut ne ei anna:/ kotitöitä teen ilmaseks, niistäkää ei rahaa Tuu:(

Vierailija
48/90 |
02.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaana saa yhtään rahaa vaikka sitä kinuan

Vierailija
49/90 |
24.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 12v ja saan viikossa 5-10e. Pitää tehdä kotitöitä esim. siivous ja koiran hoito. Säästän nyt iphoneen. Jos saan vaikka 10e otan 3e lompakkoon ja loput säästän. Joskus otan kaikki rahat lompakkoon tai säästöön. Äiti ostaa mulle vaatteet (jos oikeasti tarvitsen) ja muut arkipäivä jutut. Se ostaa mulle myös kerran viikossa herkut. Käytän rahoja esim.meikkeihin. Saan myös rahaa synttäri- ja joululahjaksi ja joskus esim. Jos menen kaupunkiin.

Vierailija
50/90 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 12 v (täyttää loppuvuodesta 13) saa 70€ kuussa, vanhempi sisarus 15 v saa 100€/kk.

tällä rahalla pitää ostaa leffaliput, joskus jotain pientä välipalaa, mahdolliset kaverien kanssa jätski/kahvila/ravintolavierailut, jotkut "turhat" vaatteet, korut, meikit jne.

me maksamme bussikortit, vuokraleffat, kotiin ostettavat yhteiset herkut/karkit jne.

haluamme että lapset oppivat suunnittelemaan eahankäyttönsä.

100€/kk? Ei kannata hemmotella lapsia.

Vierailija
51/90 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät antaneet senttiäkään, nuorisokoti antoi 10€/viikko.

Vierailija
52/90 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 13v ja viikkoraha 3€. Rahat menee meikkeihin ja mun rakkaaseen harrastukseen ratsastukseen <3

Vierailija
53/90 |
12.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppatyttö kirjoitti:

Mä oon 13v ja viikkoraha 3€. Rahat menee meikkeihin ja mun rakkaaseen harrastukseen ratsastukseen <3

Mitähän ratsastustarvikkeita saa kolmella eurolla?

Vierailija
54/90 |
18.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 60€ kk rahaa mut ne menee mun tilille ja en saa koskee mun tiliin 😬

Vierailija
55/90 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon 13 saan 100€kk kuha vien roskat ku pyydetään ostan omat vaatteet ja muut niin opin käyttämään ja arvostamaan rahaa paremmin

Vierailija
56/90 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi saa 1€ kk ikää tolla jo kohta 14-v

Vierailija
57/90 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 v. ei saa mitään. Maksan liittymän 25 euroa , ostan tarpeen mukaan. Sai pelikoneen 1500 euroa.

Annan rahaa tarpeeseen pizza, leffa, karkit. Kaikki menee heti.

Vierailija
58/90 |
21.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13 v. ei saa mitään. Maksan liittymän 25 euroa , ostan tarpeen mukaan. Sai pelikoneen 1500 euroa.

Annan rahaa tarpeeseen pizza, leffa, karkit. Kaikki menee heti.

Ja käteistä rahaa meillä ei ole. Sanoin pojalle että S-Pankkiin tili että meillä täällä ei ole edes automaattia mistä rahaa saisi.

Vierailija
59/90 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Saan 2€-2,5€ Viikkoon Ja Sitten Saan Kotitöistä Jos Teen Ja Rahan Hankkimisel Ei Oo Mitään Kiirettä. Tiiän Tää On Vanha Keskustelu

Vierailija
60/90 |
26.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa 100e kuukaudessa, auttaa kotitöissä, imuroi lauantaisin, käyttää aina koiran ulkona, oman huoneen siivoaminen tietenkin päivänselvää.

Ostaa itse vaatteensa, leffaliput, hampurilaisateriat ym.

Osittain myös siksi että hänellä on lukuaineiden keskiarvo 9.6, meni juuri kahdeksannelle luokalle.

Meillä sama paitsi että ostamme vaatteet, puhelimet ja harrastukset. Satasensa käyttää leffoihin, kavereiden kanssa ulkona käymiseen, hiusnipsuihin, parturiin, kaikkeen pieneen kivaan ja rahasta säästää myös vähän isompiin kivoihin hankintoihin. Ostaa myös kaverisynttärilahjat ja perheelle joululahjat omilla rahoillaan. Meillä on viidesluokkalainen ja koulu menee ihan hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan