Kerro rehellisesti, vaikuttiko parivalintaasi miehesi varallisuus?
Kommentit (73)
Tavatattiin kun oltiin just aloitettu opiskelut, eikä rahaa ollut kummallakaan :)
Ei vaikuttanut. Ja en usko, että minun varallisuuskaan vaikutti miehen parinvalintaan.
Tiesin, että on yrittäjä jo viime laman ajalta ja velkaa on vieläkin maksettavana.
ollaan oltu yhdessä teini-iästä lähtien.
On köyhemmästä perheestä kuin minä.
summa summarum: EI.
mutta se, että hänen raha-asiansa ovat kunnossa: tulot ja menot ovat tasapainossa. Aivan kuten itsekin raha-asiani hoidan.
kyllä huomaa!Olla rikkaita eikä omisteta edes tätä asuntoa jossa asumme,mutta mitään meiltä ei silti puutu!
Vaikka tavallaan se, että kuulin opiskelijan makselevan vuokran sijasta omaa kämppäänsä antoi fiksun ja vastuullisen vaikutelman. Pankin asuntohan se siinä vaiheessa oli.
Ja sen kyllä huomaa.
kyllä huomaa!Olla rikkaita eikä omisteta edes tätä asuntoa jossa asumme,mutta mitään meiltä ei silti puutu!
kun olin niin sokeasti rakastunut. Minä olin rikkaampi.
ei ollut työtä, omaisuutta, pari matkalaukullista vaatteita vain, eikä perintöjä odotettavissa (mies oli jo silloin orpo). Koulutus kyllä oli.
ja saatin yhtä huonoa palkkaa. Nyt hän on edennyt urallaan ja minusta on tullut opiskelija. Eli ei vaikuttanut valintaan mutta nyt on ihanaa että hän tienaa enemmän ja voin siten opiskella rauhallisin mielin.
onneksi rakkautta silti riittää. Joskus heikoina hetkinä kuitenkin tunnen, että vaihtaisin rakkauden rahaan jos voisin. Tämä tapahtuu erityisesti silloin kun laskut alkavat kertyä eikä rahasta ole tietoakaan. Ihan normaalitilassa ollessani en kuitenkaan koskaan tekisi niin.
siitä lähtökohdasta aloitettiin yhteiselämä ja nyt on lähes oma talo. Tosin kotiäitinä rahaa ei edellenkään paljoa ole, mutta pärjätään. Jos nyt olisin samassa tilanteessa, tarkistaisin kyllä pankkitilin saldon ja vielä vanhempienkin rahatilanteen =). Meille kun ei kummallekkaan ole koskaan tulossa yhtään perintöä, kun molempien vanhemmat varattomia..
mutta järkevyys rahankäytössä on tosi tärkeää. Mieluummin einiinvarakkaan kanssa, joka tietää, miten rahaa käytetään kuin varakkaan kanssa, jolla raha ei pysy käsissä.
Kun tapasimme, miehellä oli iso velka maksettavanaan omien toilailujensa takia. Ei työtä eikä tuloja. Itse olin opiskelija.
Nyt on miehellä velat maksettu. Töitä riittää ja hyvä palkka.
en olisi ikinä valinnut puolisoa jolla olisi ollut vain perus/ammattikoulutus, vaikka muuten olisi ollut mukava
Olen tässä elämässä ihan tarpeeksi venyttänyt penniä. Joten en pistänyt yhtään pahaksi, kun rakastuin mieheen, joka sattui myös olemaan varakas. Ei mikään rikas, rikas, mutta kyllä arkea helpottaa.
Vaikka kyllä mä ton kanssa olisin muutenkin. Varakkuus selvisi siinä vaiheessa, kun muutin kirjat hänen asuntoonsa. Ei siis ollut vuokralla, oletin niin, koska hömelö jostain vaiheessa puhui vuokrapäivästä, eikä vastikepäivästä.
Jos olisi vaikuttanut, niin en olisi häntä ottanut.
Mies oli varaton opiskelija tavatessamme ja naimisiin mennessämme. Vanhemmillaan ei ole omaisuutta tai tuloja sen enempää, itse asiassa lakkasivat maksamasta senkin vähän avustusta pojalleen naimisiinmenomme jälkeen, koska on "rikas" vaimo.
Minulla siis hyvä ammatti, isot tulot ja velaton omistusasunto tavatessamme, kaikki itse hankittua. Vanhempani ovat yhtä varattomia kuin miehenkin vanhemmat.
Edelleen tienaan 2-3 kertaa sen minkä mies, vaikka hän onkin jo valmistunut ja työelämässä.
oltiin molemmat köyhiä opiskelojoita kun tavattiin.
Halusin vain fuckbuddyn ja sain sen.
Sitten kuitenkin ihastuin ja rakastuin.
Oli silloin työttömänä ja odotettavissakin oli vain osa-aikatöitä.