Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmosten viikot 36-37

31.08.2009 |

Plussan kunniaksi päätin aloittaa uuden pinon. Tervetuloa kaikki uudet! Ja kiitos onnitteluista!

Mun oli ihan pakko rynnätä tänne kertomaan heti. Me oltiin lauantaina lähdössä juhliin ja koska ajattelin ottaa muutaman (kröhöm) olusen tajusin että pakkohan se testi on tehdä. Mies kävi nopeasti hakemassa testin ja kyllähän se yllätys oli että kaksi viivaa ilmestyi, vaikka sitä on tietenkin toivonut kovasti. Olin sitten kuskina illan ja olisi niin kovasti mieli tehnyt kertoa kaikille kavereille mutta kovin alussahan tämä on joten ei vielä. Tänään tein vielä uuden, eri merkkisen testin ja siinä ne viivat taas oli :) Oireita ei vielä ole, pientä pahoinvointia ollut molemmissa raskauksissa ja pelkään vaan että milloin se alkaa. Mä en oikein tiedä milloin tuonne odotus-puolelle uskaltais siirtyä..

Tuun varmaan kurkkimaan tänne välillä. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan palata :) Ja toivottavasti kirjoitellaan kaikki pian tuolla odotus-puolella!

terkuin Tillinäiti

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon vielä kerran Tillinäiti!! :)

Tänään pitäisi menkat alkaa, mutta ei ole vielä alkanut. Eli nyt kp 28. Jomottelee kyllä menkkamaisesti. Testi oli negaa aamulla. Rinnat on arat ja välillä niitä särkee. Mutta oikeasta rinnasta on alkanut tulla taas "maitoa", joten senkö takia tulee maitoa? Voihan olla että tämä sairastelu on sekoittanut hormoonit. Mutta odotellaan. Kauhea yskä! :/

Plussaonnea tähän viikkoon!!+++

Kp 28/n.28

Vierailija
2/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea täältäkin Tillinäidille plussasta! Kiva kun plussia tulee...

Olenkin onnistunut pitämään palstataukoa melkein kuukauden jo! Lueskelemassa olen silloin tällöin käynyt. Ovispäiviäkään en jaksanut niin tarkasti laskeskella, tuli kai touhuiltua suunnilleen oikeaan aikaan ja vaan kun oikeasti huvitti.

Nyt kierto kääntymässsä loppua kohden ja pitihän ne kp:t tarkistaa, 27/30 on menossa. Tuntemuksia jonkin verran on, selvimpinä ajoittaiset alavatsan vihlaisut tuolilta ylös noustessa. Viime kierrossa oli niin varmat "oireet", että pettymys oli kyllä melkoinen tädin ilmestyessä. Nyt suhtautuminen näihin "oireisiin" realistisemmalla pohjalla, enkä enää esimerkiksi luule ajoittaisen yökötyksen tai rintojen arkuuden johtuvan varmasti raskautumisesta vaan kuuluu mulla loppukiertoon.

Ensi viikolla ollaan viisaampia.

emali 27/30

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaavat oireet - jospa se plussa pärähtäisi...

Vierailija
4/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tillinäidille! Onnistuiko kuskina olo hyvin, vai alkoiko joku kavereista epäillä jotain?

2pojanäidin oireet kyllä kuulostaa lupaavalta. Peukut pystyssä!

Olen kipeänä kotona, ja kulutan aikaani yllättäen vauva-palstalla. Ja telkkaristakin tulee mukavasti vauvaohjelmia. Mikäs täällä on sohvalla makoillessa :-)

Kierukan poisto on tosiaan parin viikon päästä. Vähän jännittää... Sattuuko se? Alkaako vuoto heti? Onko teille muille annettu yrityslupa heti, vai pitääkö odotella ekoja menkkoja?

Periaatteessa sen kierukan olis voinut poistaa jo aikaisemminkin, mutta ollaan lähdössä ensi viikolla lomailemaan, enkä uskalla ottaa riskiä, että vuodan kun seula... Rannalla olis tarkoitus aikaa viettää, joten kierukka otetaan vasta reissun jälkeen pois.

Rusettiina malttamattomana

Vierailija
5/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusettiina: Mulla poistettiin kierukka heinäkuussa ja poisto oli tosi nopea toimenpide. Ehkä vähän nipisti, mutta ei voi sanoa et kovin olis sattunut. Mulla tuhrutti pari päivää poiston jälkeen, ei ollut mitään kipuja. Vajaan kahden viikon päästä poistosta alkoi tyhjennysvuoto.

Mulle lääkäri sanoi, että ei tarvi odotella ekoja menkkoja, et heti voi alkaa yrittään. Mulla on nyt sen tyhjennysvuodon jälkeen tullut yhdet menkat ja toivottavasti pian tärppäis. Tsemppiä sulle! :)

Kahdenpojanäidille kans tsempitykset! Eiks toi maidontulo ole aika hyvä merkki?

Vaimo80 kp 12

Vierailija
6/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näidillä kuulostaa kyllä aikas hyvältä!

Emali, josko tauko olisi tehnyt tehtävänsä:)

Rusettiina mulla poistettiin heti menkkojen lopussa ja siitä alkoi suoraan viikon kunnon tyhjennysvuoto. Mullekkin lekuri sanoi silloin, että yrittää saa alkaa heti. Neljät menkat nyt tulleet ja viidensiä toivon ettei enää tule:)

Nyt kp 17 menossa ja toivon ettei viikonloppuna tuhruttelu ala. Toivon ettei nyt tulee mitään oireita, se olisi hyvä merkki. Normaalisti kun nyt tuntunut tulevan kaikki raskausoireet tädin tullessa. Rinnat ei ainakaan vielä ole kipeet, viime kierrossakin oli niin kipeet jo tässä vaiheessa ettei koskea pystynyt. Toivo on siis korkealla!

Tsemppiä ja plussaonnea kaikille!

Vierailija
7/60 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei ole hajuakaan missä vaiheessa kiertoa mennään, koska ne edelliset menkat alkoivat kp 21 ja sitä ennen oli jo pari päivää tuhrutellu. Kummaa kun ei tiedä! Mitään limoja ym. ei ole sen kummemmin ollu ja ovis pitäs kai olla juuri nyt ainakin kalenterin mukaan. Kierukan kanssa ties aina oviksen ajankohdan kun oli "minimenkat" siihen aikaan. Siksi kai luulin et kun kierto oli niin jämpti ja tarkkaan tiesin mikä aika kuusta on et raskautuminen ois "helppoa", plaah ja valivali.

Noh, jotain positiivistakin, olen vähän arkaillut vanhempieni suhtautumista vauva-asiaan ja viikonloppuna äiti sitten tokaisi et hän on ajatellut että eikö teillekin vielä yksi sopisi ja minä sitten ilmoitin et eipä oo enää kierukkaa niin se vaan tuumasi et kerrankin meillä käy ajatukset yhteen! Tuntui kivalta.

Onnea Tillinäiti ja muille viljavaa syksyä, tulis viileät ilmat että oikeen tulis peiton alla kiehnättyä ;)

Vierailija
8/60 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin kaikki raskausoireet, tuli maitoa, nipisteli alavatsaa, mielialat heitteli, rinnat ja nännit superkipeät. Vaan täti tuli silti..=(=(

Toivotaan että plussia tulee, mut tosiaan se maidontulo ei olekaan ihan niin varma merkki, kuten joku sanoi.. =(

Mut syssy tulee niin tulee mentyä aiemmin nukkumaankin.. ;)

Ei tytöt jänskätä liikaa niin meille muillekin plussa tulee!

Vierailija
9/60 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tillinäiti!!!

Kierukan poistosta, ei sattunut kyl yhtään. Mut kaikki kokee sen erillä lailla. Mul oli narut vähän hukassa niin joutu ronkkii enemmän, mut olin ottanu buranaa ennakkoon niinku neuvoivat.

Nyt sit ollaan muutama viikko oltu ilman ehkäsyy ja kovasti jännittää kuinka kauan täs menee. Aikasemmat on alkanu ekasta ja tokasta kierrosta kun yritys on alotettu.

Kiertopäiviä en oo viel laskenu, mut kait niitä jossain vaihees sit pitää laskeskella.

Jännän täst tekee se et ens kuus pitäis palata hoitovapaalta töihin. Taitavat tykätä jos heti ilmotan et muuten jään taas kotiin... No se on sen ajan murhe.

Plussa onnea kaikille.

Tani

Vierailija
10/60 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti tsempeistänne, mutta eilen hävisi tissikivut ja illalla alkoi kovat menkkakivut. Tänä aamulla oli ihan järkyytävät kivut; ei edes Burana 600 auttanut. Joten... Nyt tulee sitten vaaleanpunaista vuotoa.. :( Joten eiköhän peli ole taas menetetty. Kyllä potuttaa..:/

Siirryn seuraavan kierron ajaksi tauolle.

Menkkakivut olivat aamulla niin kovat, että taidan varata taas ajan gynelle ja pyytää lähetteen tähystykseen (siis jonoon). Olen kyllästynyt näihin kipuihin (3 vuotta jo ollut ainakin). Tähystyksen jälkeen on ilmeisesti pakko pitää sitten muutaman kuukausi taukoa, vai täytyykö?

Kp 29/n.28

Vierailija
11/60 |
02.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkutus ja peukutus emalille!!

Rutistus chili29:lle!

Voi itku 2pojanäiti. Kun olin sen ulkoisen takia tähystyksessä, ohjeena oli että 2-3 kk ei suositella uutta raskautta. Näin siis luki epikriisissä, vaikka leikkava lääkäri puhui ainakin yksistä kuukautisista. Jemppistä ja iso rutistus.

Ovisplussan vahvistumista odotellen, tänä aamuna selkeämpi haamu. Ehkä sit huomenna. Tänään ollut hieman tärähtelyarka alavatsa, mikä usein liittyy mulla ovulaatioon. peukutan itselleni ;-)

Jemppistä rouvat

minnis kp14/27-28

Vierailija
12/60 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin sieltähän se täti taas saapui. Ja vielä myöhässäkin kaksi päivää. Voi himskatti! :( Laskin juuri aiemmin, että jos kierto olisi pysynyt samassa niin kuukauden päästä ovis olisi ollut sunnuntaina (jos kierto olisi pysynyt samassa), olisi siis ollut helpompi saada mies petiin. Mutta ei voi mitään. Vähän kyllä tuntuu nyt siltä että voisin jättää "leikin" sikseen...:(

Tympii. :/

Tähystyksellä tarkoitin siis endometrioosin tähystystä. Tänä vuonna ei kuulemma vielä tähystykseen pääse, jonot ovat pitkät (sanoi gyne viimeksi). Mutta taidan varata ajan gynelle kunhan menkat loppuvat.

Mutta nyt siirry siis tauolle tämän kierron ajaksi. Täytyy sitten miettiä uudestaan jatkaako tätä yritystä vai ei.

Kaikille paljon tsemppiä ja plussaonnea!! :)

Kp 1/27-29

Vierailija
13/60 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei 2pojanäiti :( Ei oo reilua!

Meillä on jännitys huipussaan ihan vaan siksi, että tällä viikolla on tosissaan ruvettu keskustelemaan perheenlisäyksestä. Ensi kuussa alkaisi yritys ja tunteet on niin sekasin! Jännittää ja olen toisaalta ihan innoissani ja toisaalta mietityttää jos sittenkin pitäis vielä perääntyä...? Uusi ihminen on niin valtavan iso asia, että tuntuu hullulta tehdä päätöstä. Toisaalta taas pistää miettimään , että ehkä se ei olekkaan meidän päätettävissämme kun aikaa kuopuksen syntymästä on jo lähemmäs 7v ja mun kuukautiset kun tuntuu tulevan harvemmin kun narttu koiramme juoksut... :/

Vierailija
14/60 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sairaana olo alkaa pikku hiljaa tympiä. Flunssaa kestänyt jo puolitoista viikkoa. Mulla on ihan liikaa aikaa miettiä kaikkea, mies-rukka on ihan hätää kärsimässä illalla, kun vuodatan sille mun päivän pohdintojen tulokset.

Viikon päästä ollaan lähdössä lomailemaan, ja luulempa, että sillä viikolla yksi keskustelunaihe on VAUVA. Kierukanpoistolle on jo aika sovittu, mutta ei olla ihan tarkkaan lukkoon lyöty, alkaako yritys samantien... Katsotaan, mitä lomaviikko saa aikaan.

Mun melkein kaikki kaverit ja sukulaiset tietää, että mulla on vauvakuume, mutta kellekään en ole kertonut mahdollista yrityksen aloittamista. Mun mielestä se on vaan mun ja miehen välinen asia. Tosin työkaverit on ilmoittaneet, että mä olen seuraava, jonka vatsan seutua rupeavat tarkkailemaan. Eli jään mahdollisen raskautumisen jälkeen varmaan heti kiinni töissä...

Voi harmi, 2pojanäiti!

Sohva kutsuu taas, ja nenäliinapaketti.

Mukavaa syyspäivää!

Rusettiina

Vierailija
15/60 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmitus sentään 2poj@näiti, tsemppiä sulle.

Mun kait pitäis perehtyä tarkemmin noihin oviksiin. Tuntuu ettei tällä kertaa onnistunut. Toisaalta vastahan tässä on aloitettu.

Malttamattomuus on heikkouteni.

Jutut on vähissä.. Ens kerralla enemmän.

Tani

Vierailija
16/60 |
03.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjautumisessa oli jotain häikkää, mutta toivottavasti nyt pelittää kuiteski.

Pahoittelut 2pojanäidille ;-( kivut tuntuvat kyllä pahoilta, toivottavasti lääkärissä jotain selviäisi, tsempitykset täältä hankalaan tilanteeseen!

Omaa napaa sen verran, etten kauheasti usko positiiviseen tulokseen tässäkään kuussa. Edelliset pettymykset kai vaikuttavat. Esikoista ennen mulla oli yksi km ja silloin raskauduin heti ekasta kierrosta km:n jälkeen. Nyt ei mitään kesäkuun alun km:n jälkeen. Alkaako ikä sitten jo vaikuttaa, olen 34, tiedä häntä. Iän puolesta ei raskautumista malttaisi odotella pitkään. Kiva synttärilahjahan tuo toukokuinen olisi, mutta katseet kääntyy pikkuhiljaa tuonne kesäkuisiin, jos mies enää suostuu edes koko hommaan. Tjottailua on ollut jo alkuvuodesta.

emali 29/30

Vierailija
17/60 |
05.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kolmosesta haaveillaan kanssa. Kesäkuussa alkuraskauden km. Lapset 00 ja 04 syntyneet. Olen lueskellut pitkään täällä ja seuraillut kuka milloinkin on plussannut ja jännäillyt mukana. Siispä päätin liittyä joukkoonne.

Vierailija
18/60 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä oottelen tän kuun ovispäivää. =)=) Nyt vaan iloisella mielellä eikä mietitä liikaa lapsentekoa.. Mies meinas olla ihan stresseissä viime kuun kun alettiin yrittämään ja kyllä ihan aiheesta.. =/ Ja sit ne raskausoireet .. En aio kuulostella liikaa mitään oloja ja otan muutenkin rennommin. =)

Tsempit meille kaikille!!

Chili =)

Vierailija
19/60 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili olet oikeassa, ei liikaa miettimistä raskautumisesta. Toisaalta taitaa aika kokonais valtaisesti mielen täyttää kun uniinkin tulee. Viime yönä näin unta kun menkat alkoi ja olin ihan maissa. Ajattelin etten ollu tarpeeksi tehnyt asian eteen, huh huh.

Nyt täytyy ohjata ajatukset ihan muuhun ja siinä niinku sivussa varmistaa et peitot heiluu tarpeeksi.

Meillä mies on ollu siis vauvakuumeessa pidempään kuin minä. Hän kovasti halus kolmatta ja mä olin kahden vaiheilla.

Nyt olen iloinen et ollaan kolmatta yrittämässä. Kyl noi lapset on niin sulosii.

Mukavaa sunnuntaita. Onko pk-seutulaiset lähdössä töölönlahden lapsi festareille?

Tani

Vierailija
20/60 |
06.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt vihdoin pääsisi kirjautumaan, tökkinyt palsta kovasti viime päivinä.

Pahoitteluni 2poj@näiti, kyllä tuo endolta aikalailla haiskahtaa. Toivottavasti pääset nopeesti tähystykseen! Olisiko sen jälkeen vielä mahdollista ajatella yritystä? Jos on endoa ja pesäkkeitä saisi poistettua niin sen jälkeen voisi olla mahdollista?

Kiva emali että palasit! Katsoin, että sinulla on viikonloppuna ollut "jännät päivät". Olisiko positiivisia uutisia:)?

Chilillä ja monella muullakin taitaa olla ovispäivät käsillä, kahden viikon päästä on paljon jännättävää! Valkosipulille tervetuloa!

Täältä tulee huonoja uutisia, kyllä se täti taas vaan saapuu. Loppuviikosta alkoi vatsakivut pahenemaan ja alkoi tissikivut. Siis n. 3 pv siitä kun epäilen vahvasti oviksen olleen alkoi taas tätioireet.

Varaan nyt ajan lääkärille, oiskohan keltarauhashormoonissa jotain häikkää, ei tää ainakaan normaalia ole. Jos nyt kunnalliselta saisi ajan kuukaudenkin päähän ja lääkitystä niin sitten pääsisi uudestaan yrittämään. Toki lupa raskautua ennenkin, mutta ei tällä kropan tilalla mitään tästä tule. Aika masentava fiilis tältä osin. Onneksi on kaksi vilperttiä muistuttamassa kuinka onnellinen näistä kahdesta jo on.

Mammatus kp 22