Kolmosten viikot 36-37
Plussan kunniaksi päätin aloittaa uuden pinon. Tervetuloa kaikki uudet! Ja kiitos onnitteluista!
Mun oli ihan pakko rynnätä tänne kertomaan heti. Me oltiin lauantaina lähdössä juhliin ja koska ajattelin ottaa muutaman (kröhöm) olusen tajusin että pakkohan se testi on tehdä. Mies kävi nopeasti hakemassa testin ja kyllähän se yllätys oli että kaksi viivaa ilmestyi, vaikka sitä on tietenkin toivonut kovasti. Olin sitten kuskina illan ja olisi niin kovasti mieli tehnyt kertoa kaikille kavereille mutta kovin alussahan tämä on joten ei vielä. Tänään tein vielä uuden, eri merkkisen testin ja siinä ne viivat taas oli :) Oireita ei vielä ole, pientä pahoinvointia ollut molemmissa raskauksissa ja pelkään vaan että milloin se alkaa. Mä en oikein tiedä milloin tuonne odotus-puolelle uskaltais siirtyä..
Tuun varmaan kurkkimaan tänne välillä. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan palata :) Ja toivottavasti kirjoitellaan kaikki pian tuolla odotus-puolella!
terkuin Tillinäiti
Kommentit (60)
Olen miettinyt samaa, kahden ekan kanssa ei hajuakaan oviksista yms...nyt tunnun tietävän liikaakin. Ottaa ihan hulluna päähän jos on jäänyt ovis hyödyntämättä jne. Olis parempi olla autuaan tietämätön mistään,juu ja yli kolmenkympin mennään täälläkin. Tulin kyllä viimeksi tokasta kierrosta raskaaksi, joka tosin meni sitten kesken alkumetreillä. Pidetään täällä peukkuja toisillemme josko onnistais ja saatais ens kesänä työnnellä taas ylpeinä vaunuja...
Ei malta enää olla hiljaa, vaikka vannoin tässä kierrossa pitäväni matalaa profiilia... yritystä ei kyllä ole ollut liiemmälti.
Olen vähän pihalla mitä tänne kuuluu, mutta pahoittelut kaikille joille täti tuli ja tsemppiä muille joilla on vielä toivoa... ja uusille myös onnea yritykseen!
Niinhän se on että tieto lisää tuskaa... tässä reilun vuoden aikana mitä oon testaillu ovista niin kyllä on huomattu paineiden kasvu ja stressi heti kun ovisplussa tikkuun pärähti. Muutaman kerran on hommat menny ihan puihin paineiden alla. Eli oishan se vaan parempi olla autuaan tietämätön mitä kropassa tapahtuu ja antaa peittojen heilua. Meillä tosin miehen kanssa on tota toimintaa normaalisti ehkä krt/vk, niin yritä siinä sitten tulla raskaaksi! Jos yritetään useammin menee homma ihan kamalaksi jyystämiseksi. Ovistikkujen avulla sitten yritän maksimoida mahdollisuudet minimiseksillä.
Höh, tässä kierrossa olin tuntevinani ovisoireita jo n. kp 10 (en ole laskeskellut päiviä kovin tarkkaan), nyt ei ole clomeja. Clomien kanssa ovis oli vasta n. kp 15-16. Ovistikuilla en ole saanut plussaa, mutta aloin tikuttaa vasta kp 13. Ehkä se ovis sitten oli ja meni jo... olen ihan pihalla tästä kierrosta. Tissit kipeyty viikonloppuna, varmaan kun en ole käyttänyt clomeja enkä lugeja. Niiden kanssa ei ollu mitään kipuja. Joo, en sit pystynyt pitämään näppejä erossa ovistikuista, niistä on tullu jo niin tapa tässä vuoden aikana!
Tulipa sekavaa tekstiä. Ehkä ensi kierrossa jaksaa taas yrittää ja pitänee popsia nuo loput clomit. Tai sitten hautaan haaveet lopullisesti.
t. eewokki kp??? (yritystä 04/08 alkaen)
Viikonloppuna kiristeli hermoa (pms) siihen malliin, että odottelin koko ajan tätiä saapuvaksi, mutta ei! Ja sitten oli hirmuinen väsymys, nukuin molempina päivinä päiväunetkin ja silti väsyttää, mutta niinhän mua aina ;-)
Eli tätiä tässä edelleen odotetaan, kp 33/30, ilman mitään oireita. En suonut viikonlopulla ajatustakaan raskautumisen mahdollisuudelle, mutta nyt alkaa hiukan jännittää, mitä jos...odottelen testailua vielä muutaman päivän, koska joskus mulla kierto saattaa venyä muutamalla päivällä.
Tervetuloa Valkosipuli!
Rutistus ja jaksamista Mammatukselle ja muille tädin vierailusta kärsiville!
emali 33/30
Eilen kirjoitin pitkät pätkät ja sivu "sekosi" ja teksti hävisi jonnekin.
Joten nyt vaan nopeasti:
Kiitos teille tsempeistä! :) Voihan se olla että tähystyksen jälkeen vielä yritetään jonkin aikaa, täytyy nyt katsoa.
Toivotaan emali ettei täti saavukaan. bdbdbbd!! :)
Ja tervetulos takaisin Eewokki! :) Minä poistun puolestani tauolle.
Tsemppiä kaikille!! :)
Kp 5/27-29
Moi!
Olen muutaman kuukauden jo taustaillut, mutta nyt on pakko osallistua keskusteluun, koska olen ihan ymmälläni.
Kolmosta siis kuumeillaan ja ennestään on prinsessat -03 ja -06. Hormoonikierukka lähti kesäkuussa ja nyt päätettiin aloittaa varsinainen "yritys". Viime kierrosta jo vähän "kokeiltiin" ja silloin kierto venyi normaalista 28 päivästä 31 päivään ja 28 päivänä sain haamun. Joten olisikohan ollut varhainen keskenmeno? Kaikki oireet meinaan löytyi ja jatkuvan kuvotuksen lisäksi kerran ehdin oksentaakin...
No tässä kierrossa 17/28-31 tuli muutamalla vessareissulla veristävuotoa. Mitäköhän se sitten oli? Kiinnittymisvuotoa vai jotain ihan muuta (hormoonit edelleen sekaisin kolmen vuoden kierukan käytöstä?).
No ei auta kun taas odotella ja en kyllä testaa ennen kuin mennään 35 päivissä...
T: Skidimadinka 21/28-31 ja ei mitään oireita mihinkään suuntaan
Raskautuminen on mielessä kokoajan. Vaikka kuinka yrittää ajatella muuta niin kuvittelee tuntevansa oireita.
Noista kiertopäivistä piti kysymän, että.. Kun kierukka on poistettu ja sen jälkeen tulee vuotoa niin lasketaanko ne päivät siitä vuodosta vai edellisistä menkoista? Vai meneekö kierto jotenkin sekaisin kun kierukka poistetaan?
Täytyy nyt rauhottaa mieli ja keskittyä jo olemassa oleviin lapsiin.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
Tani
Minni, se on varmasti helpottavaa kun tietää hyödyntäneensä oviksen hyvin, voi hyvällä mielellä odottaa toivottua tulosta.
Meinaatko emali jaksaa odottaa vielä monta päivää:)? Jännää, kovat tsempitykset!
Toivottavasti 2poj@näiti palailet vielä takaisin tai mieluiten suoraan odotuspuolelle!
Tani, kyllä mä laskisin ja itse laskin edellisistä menkoista. Se kierukan jälkeinen vuoto on kai tyhjennysvuotoa tms.
Oon miettinyt tota paljon, että lisääkö tieto tätä vaikeutta. Kahdessa aiemmassa hyvä kun tuli mietityksi mikä ovis ja hops olikin jo raskaana. Nyt ei yrittämälläkään! Kierto-ongelmia oli jo ennen esikoista ja silti sai alkunsa helposti, joten toivotaan että nyt lääkeavulla vaikka sitten saisi kierron toimimaan. Sain lääkäriajan parin viikon päähän, katsotaan sitten mitä on mieltä. Onneksi on muuta kivaa tiedossa lähiaikoina, jaksaa tätä odotuksen odotusta.
Plussatuulia!
Ihan nopeasti vaan... sain ensi maanantaiksi lääkäri ajan. Varasin tarkoituksella sellaiselle lääkärille joka on erikoistunut kirurgiaan ja toimii osaston lääkärinä Kättärillä. Nyt jos jotain ala selviämään niin on ihme. Ai niin, magneettikuvaukseenkin voi mennä jos on endo. Mutta epäilen, että silloin endometrioosi täytyy näkyä kunnolla. No, täytyy kysyä sitten tuotakin.
Tulen sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi.
Kiitos tsempistä Mammatus! :) Sitä todellakin nyt tarvitaan.
Mukavaa syksyistä viikkoa! :) Ja plussaonnea!
Jaksamista sinulle 2poj@näiti! Epätietoisuus on varmasti kaikkein inhottavinta, mitä voi olla, kun on näitä naisten ongelmia.
Minulla ollut kohta vuoden kuukautiset sellaiset kahden viikon mittaiset, tosin on ollut välissä muutamia vuodottomia päiviä, joka turhauttaa vielä enemmän. Lääkäri on nyt määrännyt mulle sekä Clomifenit että Terolutit. Otin ensimmäisen Clomin viikko sitten maanantaina ja tulevana lauantaina pitäis ottaa ensimmäinen Terolut. Terlouteja söin tuossa muutama kuukausi sitten yhden päivässä, mutta niistä ei ollut mitään hyötyä ja nyt lääkäri määräsi kaksi/päivä. Toivottavasti selkeytyisi nuo kuukautiset nyt.
Onko teillä kokemusta Clomeista? Mulle tämä on ensimmäinen kerta, kun niitä otan. Eli onko se niin, että kun ottaa viimeisen Clomin ja siitä viikon päästä Terolutin, niin hedelmöitys pitäisi tapahtua sen viikon aikana tai sitten ei ollenkaan? Näin meinaan ymmärsin lääkärin puheesta, että sitten kun on Terolutin ottanut, niin ei voisi enää raskautua. Lisäksi mulla kesti ensin vuoto kolme päivää (ja just kolmantena päivänä otin sen ekan clomin) sitten oli neljä päivää vuodotonta ja nyt on ollut sellaista ihan pientä vuotoa 3-4 päivää. Ja tällä viikolla pitäisi siis raskautua vai?! Eli voinko oikeasti raskautua, vaikka näyttää siltä, ettei kuukautiset edes olisi vielä ihan kokonaan ohitsel, mutta ekan Terolutin otan siis lauantaina jo!!! Lääkäriänikään en saanut enää tällä viikolla kiinni, joten en saanut selvennystä tähän häneltäkään.
Välillä tuntuu, että toivottavasti ei oo oikein pahasti tuolla jotain vialla, kun ei näytä normalisoituvan kuukautiset ollenkaan. Mulla on todettu PCO jo ennen ensimmäistä raskautta, mutta molemmat aiemmat raskaudet ovat alkaneet ihan helposti ja nyt pelkään, ettei sitä kolmatta koskaan saadakaan...
Plussaonnea kaikille ja koitetaan tosiaan olla liikaa stressaamatta.
2xäippä
Kokemusta on clomeista mutta ei Teroluteista. Mulle on määrätty clomit kp 3-7 ja sitten pitää tikutella ovista. Kun se löytyy niin sitten, you know, ja sitten alkaa Lugesteronien käyttö jatkuen 2 vk. Mulla on ollut ovis aina n. reilun vkn päästä viimeisestä clomista. Tuohon sinun tilanteeseen en valitettavasti tiedä vastausta kun en ole teroja käyttänyt.
Mullakin on lievä pco joka todettiin nyt vasta lapsettomuustutkimusten yhteydessä (2 lasta jo ennestään). Menkat mulla on kuitenkin olleet melko säännölliset koko ajan mutta yli 30 pv kierto. Pelottaa hirveesti että tällä kertaa pco ja ikä yhdessä tuhoavat meidän vauvahaaveet... no, 2 raskautta on tässä vuoden aikana alkanut mutta menneet heti alkuunsa kesken, sitä se pco teettää :-(
Onnea meille "viallisille" tässä yrityksessä ja toki muillekin!
eewokki
Nyt täytyy aloittaa omanapaisesti...positiivista mielikuvaharjoittelua (LUE: tässä kuussa se tapahtuu) hieman värittää omituiset oireet, jotka ikävä kyllä mitä todennäköisemmin viittaa PMS:ään, mutta perin omituiseen aikaan. Nimittäin noin 3 päivää ovulaation jälkeen. Täytynee mielenrauhan vuoksi käväistä alakertalääkärillä. Oliko sulla MAMMATUS samantyyppistä ongelmaa?!?! Ihan omituista. Ei voi olla raskausoireitakaan niin pian ovulaatiosta. Mutta jatkan positiivista suhtautumistani, yritän kuitenkin välttää tohottamista ja olla niin paljon ajattelematta asiaa kuin vaan pystyn. kävi miten kävi.
minnis kp21/27-28
2poj@näiti en ole ikinä kuullutkaan toisesta ultrasta, mulle sanottiin että tähystys oli ainoa tapa todeta onko endoa. Hieno juttu jos magneettikuvauksellakin pystyy toteamaan, ei tarvitse turhaa pientäkään leikkausta.
Minni, mulla tosiaan on noin, että joka kierrossa lukuunottamatta ensimmäistä kiertoa kierukan poiston jälkeen on ollut niin, että oireet alkaa 2-5 pv oviksesta. Olen suht varma että tunnistan oviksen limojen perusteella, tässä kuussa yritän saada sen vielä tikutettuakin. Luulin ekat kierrot että olisi raskausoireita kun on niin samanlaisia, mutta kyllä ne vaan tädin aiheuttamia on. Sitten vielä tiputtelua siihen päälle, nytkin 4pv tiputteli ennenkun kunnon vuoto alkoi vasta tänään. Vuoto kestää muutaman päivän ja sitten taaaas tiputtelee päiviä. Joskus aikanaan oli täti kylässä parhaimmillaan kahden viikon välein, mutta silti tosiaan raskauduin hyvillä kierroilla helposti. Kierto oli normaali kun söin pillereitä ja nyt kun oli kierukka. Itse olen diagnosoinut tän johtuvan keltarauhashormoonista, jota ei kai sitten erity tarpeeksi?! No parin viikon päästä lekurille, toivottavasti saisi apua, että pienokaisen vielä saisi.
Onko emalista kuulunut uutisia? Viimeksi ollut jännillä päivillä:)
Mullekkin määrättiin tota keltarauhashormoonia, mut en ole ainakaan velä sitä hakenut enkä perehtynyt sen syvempään olemukseen... Ehkä olis kannattanut kun kuukautiset on taas "myöhässä" (oikeaa kiertoani en kyllä edes tiedä) ja mahdollisesti aika alkaa olla käsillä, että voitas ruveta kokeilemaan tulisko meille vielä kerran ja piiiitkästä aikaa oma pieni vauva.
^Sydän rupes hakkaamaan jo pelkästään ton kirjoittamisesta vaikka asiaa on mielessä kypsytelty jo 5½v! On odoteltu Oikeaa Hetkeä eikä se ole tullut vieläkään, joten tuskin sitä tuleekaan?
Tarkoitus on kuitenkin, että vauvalle annettaisi mahdollisuus tämän syksyn aikana jos on tullakseen, yrittämättä minkäänlaisia poppakonsteja, mutta tiedän kyllä sekoavani varmaan heti kun päästään tosi toimiin (jos ne toimet nyt sit aloitetaan kun mies sanoi, että minä saan nyt tehdä lopullisen päätöksen) ;)
kp 31/??
Täällä edelleen ollaan epätietoisuudessa - tätiä ei ole näkynyt mutta testattuakaan en ole saanut. Pitäisi se testi ensin käydä ostamassa - jospa tänään saisi sen tehtyä. Ollut vähän hankala viikko kaiken kaikkiaan ja asia vain venyy. Oireita ei oikeastaan ole muita kuin aivan mahdoton väsymys, joka todellakin kaataa illalla jo ennen yhdeksää ja aamulla haluaisin vain jatkaa unia kellon soidessa. Eilen oli taas repäisykipua, joka pysyttelikin poissa melkein viikon. Siinä kaikki. Niin ja iltaisin maha on aivan mahdottoman turvonnut.
Viikonlopun aikana testaan kyllä varmasti.
emali kp 37/30
Tosiaan viikko on menny vauhdilla.
Tätiä myös odotellaan, kiertopäivistä ei hirveesti tietoo. Kierukan poisto on vissiin sekottanut kierron ihan tyystin. Edellien täti kävi neljäviikkoa sitten ja poistosta on kolme viikkoa. Kaiken maailam tuntemuksia on, mutta mitä ne tarkottaa.
Testin tein aamulla, mut negaa näytti. Testi oli kyl vanhentunut viime kuussa. En kuitenkaan usko et olis jotenkin viallinen vielä, en tiä.
Tänään mökille ja saa muuta ajateltavaa. Jos se täti tulee kun ei stressaa.
Tää on tuskasta odottelua...
Tätitöntä viikonloppua kaikille!!
Tani
Mammatus: Luin netistä, että se utlra jolla voi todeta endon on DOPPLER ULTRA nimeltään. En tiedä sitten pitääkö sitten olla jo tosi paha endometrioosi kunnes se siinä näkyy. ?
Minä olen hiki hatussa tänään leiponut kun huomenna on pienmmän synttärit. Minä en ole mikään "jauhopeukalo", mutta jotain täytyi tehdä. Kai siitä sitten oppii kun vaan tekee.
Hyvää viikonloppua! :)
Emali: Oletko jo testannut? Mä täällä jännitän sun puolesta... Meillä on nyt peitonheilutusviikko aloitettu. Toivottavasti tuo toivotun tuloksen ;)
Omaa napaa: Täällä olis nyt kp 25/25. Eilen en malttanut olla testaamatta, kun on useampi testi kaapissa ja ihan tyylipuhdas nega tuli. Ei sit minkäänlaista haamujen haamua edes.
Tosin yhtään ei ole täti-olo. Eikä kyllä muutenkaan mitään oireita. Kai se täti tulee, kun kerkiää. Voihan se olla et kierrot hakee omaa paikkaansa, nää kun tulee oleen vasta toiset menkat kierukanpoiston jälkeen. Ennen kierrot on ollu n. 31 -32 päivää. Tosin olin tuntevinani oviksen elokuun viimeinen päivä, et tädin aika olis jo... Odotellaan.
Mitenkäs muilla menee? Hiljaista on...
vaimo80 kp 25/25 yk1
Mikä, mikä, mikä on emalin tilanne?!?! Hullun lailla peukutan!!!
Entäs vaimo80?
Mitkäs on Tillinäidin plussatunnelmat?
Ketä muita piinailijoita itseni lisäksi?!?!
Täällä ihan rauhallisin mielin tätiä odotellaan. Ja ihan positiivisella mielellä.
Jemppistä rouvat!! ja nyt lisää plussia kehiin!!!
minnis kp26/27-28
Tervetuloa joukkoon valkosipuli!!
Chili29: oikea asenne! Niin rennolla meiningillä kun vaan pystyy. Musta vaan tuntuu, että nyt tää homma on jotenkin ressaavampaa, kun tunnistaa itse ovulaation. Aikasemmin ei jotenkin osannu ressata, kun ei ollu mitään hajua ovulaatiosta. Tosin, ei noita kahta ehtiny hirmusesti ressata muutenkaan, kun lähtivät heti tulemaan. Ja joku puhui tuosta iästä...kyllä se varmaan vaan on niinkin, että sitä vaikeammaksi tämä lastenteko käy, mitä enemmän on linssissä ikää päälle 30. Mutta yrittänyttä ei laiteta ja paistaa se risukaasaankin ja etc. Ja edelleen teen positiivisia mielikuvaharjoituksia "tässä kuussa ja juuri tässä kuussa meillä tärppää..."
Mammatus: Rutistus ja jemppaus.
Niin todella yritän positiivisesti ajatella, että viime perjantaina meillä on tärpännyt, jolloin hyödynsimme oviksen niin hyvin kuin kykenimme.
Eipä täällä tänään muuta, voikaa hyvin, lykkyä pyttyyn ja positiivisa uutisia kaikille toivoen!!!
minnis kp18/27-28