Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmosten viikot 36-37

31.08.2009 |

Plussan kunniaksi päätin aloittaa uuden pinon. Tervetuloa kaikki uudet! Ja kiitos onnitteluista!

Mun oli ihan pakko rynnätä tänne kertomaan heti. Me oltiin lauantaina lähdössä juhliin ja koska ajattelin ottaa muutaman (kröhöm) olusen tajusin että pakkohan se testi on tehdä. Mies kävi nopeasti hakemassa testin ja kyllähän se yllätys oli että kaksi viivaa ilmestyi, vaikka sitä on tietenkin toivonut kovasti. Olin sitten kuskina illan ja olisi niin kovasti mieli tehnyt kertoa kaikille kavereille mutta kovin alussahan tämä on joten ei vielä. Tänään tein vielä uuden, eri merkkisen testin ja siinä ne viivat taas oli :) Oireita ei vielä ole, pientä pahoinvointia ollut molemmissa raskauksissa ja pelkään vaan että milloin se alkaa. Mä en oikein tiedä milloin tuonne odotus-puolelle uskaltais siirtyä..

Tuun varmaan kurkkimaan tänne välillä. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan palata :) Ja toivottavasti kirjoitellaan kaikki pian tuolla odotus-puolella!

terkuin Tillinäiti

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten lääkärissä käyty ja vahva endometrioosiepäily oli. Mutta kysessä lievä endometrioosi. Lääkäri laittaa lähetteen tähystykseen ja samalla ilmeisesti tehdään munatorvien aukiolotutkimus. Mutta aika menee vasta 6kk päähän. Jos oikein ymmärsin niin joka kuukausi ei tehdä tähystyksiä.

Ultratessa näkyi, että vasen munajohdin oli tarttunut endometrioosiin kiinni. Eli tarkoittaisiko tämä sitä että vaan joka toinen kuukausi ovuloin? Kun viime kuussa en saanut ovisplussaa tikkuun.

Follikkeli oli nyt oikealla puolella ja ovulointi tapahtuu siis siltä puolelta tässä kierrossa. Follikkeli oli 15mm, eli muutama päivä menee vielä ovikseen. Palpoiden (ei eli käsin koitettuna) kohdun pinta lievästi epätasainen ja arkuutta kohdun takana. Oli kyllä aika ikävän tuntuista kun kokeili peräsuolen kautta.. örk. Mutta silloin lääkäri sanoi: täällähän se tauti on. Sanoi vaan sitten lopussa, että toivottavasti raskaudun ettei tarvitse tehdä tähystystä (niinpä niin, oliskin niin helppoa).

Ovisplussa tulee näillä näkymin kp 14, mutta en tiedä nyt huvittaako edes yrittää tuon uutisen jälkeen, vaikka tosin lääkäri sanoi, että kannattaa yrittää. Mutta näin täällä tänään.

kp 12/27-29

Vierailija
42/60 |
14.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samapa tuo mitä viikkoa mennään, kierrothan tässä pääasioita on. Täällä mennään kp 25/ 21-29 ja ei sitten niin mitään oireita. Viime viikolla närästi tosissaan, mutta juon niin paljon kahvia että se aiheuttaa sen tuon tuostakin. Maha on ollut ajoittain menkkamaisesti kipeä, niinhän se aina ennen tätiä on. Eli en usko raskautumiseen tässäkään kuussa, kai mä sitten olen jo liian vanha, niinku yks asiakas sanoi..onneksi mulla on kaksi ihanaa tytärtä, joten samapa tuo vaikkei vauvoja tähän taloon enää tulisikaan. Helpommallakin kai sitä pääsis ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan! Tätiä ei edelleenkään näkyvissä. Nyt on kai kp 26/25. Mut odotellaan. Jotenkin on sellanen fiilis, et ei ole tärpännyt, pessimisti kun olen. Yritin kyllä Minnin neuvojen mukaan mennä, et NYT tärppää, usko vaan alkaa näin lopussa hiipumaan. Mutta aikaisintaan viikonloppuna testaan jos ei vielä silloinkaan tätiä näy.

Iso tsemppihali 2poj@näidille! Jaxuja!

Mikä tilanne emalilla? Testasitko viikonloppuna?

Ja plussatuulia minnille! Tuuthan heti tänne kertoon uutisia, kun piinalta pääset!

vaimo80 kp 26/25 yk 1

Vierailija
44/60 |
15.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäiti: harmi kun pitää olla (lääkärin sanojen mukaan) tauti, joka tätä hommaa hankaloittaa. Ja toisaalta varmaan voi olla hyväkin, että edes jotain alkaa selvitä. Rutistus iso ja lämmin ja erityispeukutus tähän loppu kiertoon!!!

Vaimo80: joo, kai nää ajatusleikit ovat vain keino selvitä tästä piinasta ja helpottaa oloa. Mulla tuntu välillä fiilikset vaihtelevan, vähän missä vaiheessa kiertoa olin. Alkuun hirveä jemppaus, että nyt se onnistuu ja nyt sitten yritän ajatella, että nämä oireet eivät voi muuta enteillä kuin tätiä...miten se vaan meinaa unoshtua, miten ärsyttäviä ovat nämä päivät ennen tätiä...järjetöntä vessapaperikyttäystä ja vessassa ramppaamista...jatkan paperin vilkuilua vielä pari päivää....mutta positiivista mieltä ylläpitäen...peukutukset sinne kuitenkin kovat ja isot!!! Koska meinaat testata?

cicero: jemppistä ja rutistusta.

Ja emali, mitääääää?!?!

Lykkyä pyttyyn ladies, perästä kuuluu... ;-)

minnis 27/27-28

Vierailija
45/60 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen, että olen pitänyt teitä piinassa. En ole oikein päässyt palstautumaan tässä viikonlopulla tai alkuviikosta ja testauskin venyi sitten. Mutta eilen viimein sain testattua ja kuten jo oikeastaan tiesinkin niin plussahan se on. Tätiä ei ole näkynyt eikä oireitakaan yhtään enempää kuin mitä viime viikolla jo mainitsin (väsymys ja repäisykivut ylös noustessa, mahan turvotus illalla) ja uutena oikeastaan vain rintojen arkuus.

Mies on suhtautunut uutiseen hiukan hassusti, sanotaan nyt vaikka ettei ollut hirveän iloinen vaikka yhdessä mielestäni tätä kolmatta oltiin "tekemässä". Siitä kai on johtunut omakin pidättyvyys eikä tämä plussauutinen ole vielä päässyt ihan "iholle" asti. Eilen kuitenkin onneksi sanoi olevansa (ainakin vähän) iloinen asiasta, helpotti omaakin mieltä. Hän kovasti kai pelkää, että jokin menisi pieleen nyt kun aiemmin on mennyt hyvin. Saatiin vähän keskusteltua asiasta ja molempien mieltä (ainakin minun) helpotti kovasti.

La olisi siis 13.5.2010 ja viikkoja 5+6

emali

Vierailija
46/60 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea emali!!

Onpa mukava kuulla hyviä uutisia.

Huonoja uutisia on ollu niin monella. Tsemppiä!

Mä kävin ostaa tänään uuden testin kun se edellinen oli vanhentunut. Jos malttais viikonloppuun odottaa. Normaali kierrossa olis nyt noin kuusi päivää myöhässä. Kierukan poisto on varmaan kyl sekottanut kierron.

Iltaisin ei meinaa tulla uni kun vaan miettii onko vai ei.. Naisilla pitäis olla vaikka navan vieressä sellanen raskaustesti josta näkis aina kuin on. Ei tarvis ostaa testejä ja vois vaan nostaa paitaa. Ajatukset on aika sfääreissä..

Plussa tuulia muille myös!!

Tani

Vierailija
47/60 |
16.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia. Olen käynyt katsomassa kuulumisiasi. Itse testasin plussan ja pääsin helmikuisiin. Nyt viikkoja onkin kasassa 18! Tulethan kirjoittelemaan tuonne Odotus-puolelle.

Terv. entinen huonekaverisi joka ei onnistunut kirjautumaan vanhalla nimimerkillä

Vierailija
48/60 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli tulla pikaisesti kurkaamaan ja olihan se hyviä uutisia, onnea tuhannesti emali!!

Vierailija
49/60 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein itsekään ymmärrä tätä olotilaani - ihmeen vaisu olo on ollut jo muutaman viikon vaikka nythän mun pitäisi leijua pilvissä. Toivottavasti mieli selkenee tästä ajan kuluessa. Miehen suhtautuminen ainakin on latistanut oloa ja lisäksi mm. huoli työpaikasta painaa. Mutta toisaalta asioilla on tapana järjestyä. Ja mieskin on jo päässyt asian yli ainakin jotenkuten.

Puhaltelen plussatuulia teille kaikille! Ja rutistus ja jaksamista ainakin 2pojanäidille, ystävälläni on todettu endo ja siitä huolimatta saanut jo neljä lasta.

Ketkäs piinailevat juuri nyt - ainakin Minni, Vaimo80 ja Cicero - plussatuulia puhkun!

Mahtavaa Vesseli - onnea plussasta sullekin! Hyvillä viikoilla menet jo! Ihan ei tärskyt synnärille nyt onnistu ;-) kun putosin sieltä helmikuisista. Kotiloihin tulen jahka saan pääkopan käännettyä odotus-asentoon...

emali rv 6+0

Vierailija
50/60 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kivaa, muillekin pelkkää plussaa!

Mulla on hiukan jo perhosia massun pohjalla, kp on nyt 29, eikä mitään menkkaoloa...mutta ei passaa nuolasta ennen ku tipahtaa!

Vierailija
51/60 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Emali!!! Loistavaa että joku onnistuu! Olen jotenki maassa,kesäkuinen km kummittelee mielessä ja on sellainen olo että ei tää onnistu :( olen tainnut aiemmin tulla liian helposti raskaaksi ja nyt ei malttaisi odottaa yhtään. Varsinkin kun miettii millä viikoilla menisin jos ei olisi huonosti käynyt. Ovishetket lopuillaan ja tais taas käydä niin että jäi "parhaat" hetket hyödyntämättä. Miehellekin tuli kimpaannuttua illalla, voi parkaa.. Anteeksi rutinani...pakko jonnekin päästä purkamaan... Terveisin tosi KYPSÄ valkosipuli...

Vierailija
52/60 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin: Onnea Emalille!! :)

Tosiaan kutsu kirje kättärille tuli juuri. Vaikka itse asia ei ole kovin kiva, niin hyvä kun en hyppinyt ilosta kun luin sen, heh. Aika on nyt marraskuun puolivälissä. Joten ei tarvitsekaan odottaa niin kauan aikaa. Mutta kirjeessä ei mainittu tähystyksestä mitään, vaan poliklinikka ajasta.. No, täytyy soittaa sinne ja kysyä.

En ehdi nyt muuta. Tsemppiä kaikille! :)

P.s. Tänään tuli ovisplussa, mutta mies ei ole kovin innokas yrittämään, joten katsotaan miten käy (minulla ainakin olisi siihen haluja).

Kp 15/27-29

Vierailija
53/60 |
17.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äsken tuosta asiasta ja onkin tosiaan vasta poliklinikkakäynti ja lääkäri tutkiin ensin. Montako kertaa tarvitsee oikein tutkia kun kävin jo yksityisellä. No, kaipa he haluavat varmistaa asian. Mutta menipähän asia kuitenkin vähän eteenpäin. :)

Vierailija
54/60 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysynyt että miten aloit epäilemään endoa? Millaisia oireita sulla oli? Itse kanssa 3 kuumeilen ja ei tärppää :(

Kiitos avusta!

Vierailija
55/60 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja uutisia!!! Lisää näitä!!!

Itselläni valitettavasti kp1 menossa. Täti peeveli tuli kuten aavistelinkin, vaikka ehdin jo ke iltana lisäämään toivoa, kun ei vielä kp28 ollut tullut punaista merkkiä, mutta eilen sitten tuli ensimmäiset viirut ja paperin kyttäyskin loppui ;-) .

Keräilen itseni uuteen kiertoon. Varaan oman mielenrauhan vuoksi aikaa gynelle.

Jemppistä kaikille, rutistusta toivon (ainakin hetkellisesti)menettäneille ja LYKKYÄ PYTTYIHIN!!!!!!

minnis kp1/27-29

Vierailija
56/60 |
18.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvatta: Aloin epäillä endoa, kun kuukautiskivut alkoivat jo viikkoa ennen menkkoja ja kierron puolivälissäkin oli välillä aika kovaa kipua. Mutta minulta löytyikin sitten keltarauhaskysta; se taisi siis kipuilla kierron keskivaiheilla (oli siis puhjennut). Ja siitäkin ettei tavallinen Burana 400 enää auttanut kk-kipuihin, eikä sitten Burana 600mg:kään. Nämä kivut siis alkoivat tosien lapsen syntymän jälkeen, eli olen nyt n. 3 vuotta kärsinyt näistä kivuista.

Onko sinulla kovat kk-kivut?

Pahoittleut minnille tädin saapumisesta! :(

ON: En ole nyt ihan varma milloin ovulaatio oli, mutta luulen, että ovulaatioplussa olikin ehkä eilen. No, se hyödynnettiin ja myös tänä aamuna uudestaan. Mutta olen yrittänyt ajatella ettei tässä kierrossa tarvitse tärpätä kun olen tauolla, siis stressin vähentämiseksi. Mutta en tiedä sitten miten käy.

Voi tuota julkista puolta.. Olen siis menossa poliklinikka käynnille marraskuun puolivälissä Kättärille, että lääkäri tutkii uudestaan. Vaikka kävin jo yksityisellä ja lääkäri oli Kättärin osaston lääkäri. Soitin sinne ja tämä on kuulemma käytäntö. No ei voi mitään, sainpahan kuitenkin ajan.

Hyvää viikonloppua! :)

Kp 16/27-29 *tauolla*

Vierailija
57/60 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emalille vielä uudestaan onnittelut, ehkä miehesi vain yllättyi plussasta niin kovin ettei osaa nyt iloita? Eiköhän se siitä, nyt vaan nautit odotuksesta:)

vaimo 80lla ja cicerolla onkin ollut jännät paikat, mikä tilanne:)?

Pahoittelut minni ja oliko joku muukin tädin kohtaamisesta.

Hienoa 2poj@näiti, että asiat lähtee eteenpäin!

Olen yrittänyt pongata ovista tikuilla, muttei se kyllä ole mun hommaa.. Kellon kyttääminen ja pidätteleminen ennen testausta ei onnistu mun kerran tunnissa toimivan rakon kanssa:) Jos tässä kuussa ei tärppää hommaan sellaisen sylkitestin vaikka onkin sikahintaisia. Olikon jollain kokemusta niistä, kaksi mallia löysin nettikaupoista, onkohan niissä eroa muuta kun hinta?

Laskujen mukaan ovis pitäisi olla näinä päivinä, mutta ei vielä merkkiäkään tikussa, vatsassa vain peruskivut. Onneksi se lääkäri ensi viikolla, jos saisi jotain apua. Alotin urheilemaankin, joten alkukierto mennyt toosi nopsaan. Silti on vaan sellainen olo, ettei kropassa ole kaikki ok.

Tänään kiva päivä tiedossa, mukavaa viikonloppua kaikille!

Kp 10/25

Vierailija
58/60 |
19.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin kp 31 PLUSSA. Eli la 27.5.2010 =)))))

Vierailija
59/60 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret onnittelut cicero!

Vierailija
60/60 |
20.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiks onnea emali ja cicero! Mahtavaa! :)

Täällä mennään kp 31/25 eikä tätiä näy. Tänä aamuna testasin ja nega edelleen. Aikaisemmin kierrot on ollut 32 päivää joten jos mä olenkin palannut "juurilleni" ja huomenna hanat aukee. Toivotaan kuitenkin et vielä olis mahkuja plussaan.