Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle tulee hääkimppu tekokukista.

Vierailija
31.08.2009 |

:-) Tänään päätettiin miehen kanssa. Meillä suvussa paljon allergikkoja ja koristelukukat päätettiin jo aiemmin kuivattaa etukäteen, ettei tulisi oireita vieraille.

Nyt sitten ihan sattumalta löydettiin eräästä kaupasta aivan aidon näköisiä tekokukkia ja testattiin kaupassakin jo niistä tehtyä kimppua. Oli niin upea, että päätettiin värkätä itse minulle morsiuskimppu ja miehelle viehe.

Kimpussa olisi tarkoitus yhdistää tekokukkia ja vihreänä osana ihan aitoja lehtiä. Sitominen nätisti hoituu kyllä, mutta nyt mietityttää varsiosa. Kun aitojen lehtien vuoksi on viriteltävä jotain kostuketta kukille. Muovikukat ei sinänsä kostuketta säikähdä, mutta varresta tulee vain helposti sitten turhan paksu, jos kaikki varret upottaa johonkin tuppeen. Olisiko hyviä vinkkejä - miten hoitaa tuo kostukepuoli?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et tekisi niistä myös morsiuskimppua? Itse ostin jokin aika sitten markkinoilta vasta poimittuja, kuivatettavia heiniä ja kukkia ja ne olivat todella kauniita. Jos niistä tekee kimpun tuoreena, ne taipuvat myös helposti, eikä joudu vääntämään joitain karisevia ja tönkköjä karahkoja.

Mutta jos päädyt omaan suunnitelmaasi, kysy neuvoa tai vie sidottavaksi asian osaavalle floristille. Oma hääkimppuni oli aikoinaan auringonkukkia ja niistä katkottiin ensin koko varsi pois ja jollain viritelmällä kiinnitettiin uudelleen. Näin kimppu saatiin kestämään koko päivän, kun varren ja kukan väliin tuli joku kosteutussysteemi. Toinen vaihtoehto olisi ollut tehdä kaksi tavallista kimppua ja vaihtaa nuukahtanut lennossa uuteen. En osaa valitettavasti selittää omien kukkieni sitomistekniikkaa, mutta kestivät kauniina koko päivän tällä leikkaa ja liitä uudelleen yhteen -menetelmällä.

Onnellista hääpäivää!

Vierailija
2/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertoisitko, mistä olet löytänyt nuo aidon näköiset kukat? Allerginen minäkin ja naimisiin menossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaisten hautajaisvihkoissa käytetään myös tekokukkia

Vierailija
4/4 |
01.09.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustalaisten hautajaisvihkoissa käytetään myös tekokukkia

Kukat löysin ihan tavallisesta Prismasta. Tänään käyn katsastamassa muualtakin vielä. Uskon että Prisman valikoima ei edes ollut parhaasta päästä, vaikka noi mitä löysin olivatkin upeita. Kimppu oli niin kaunis ja ihan aidon näköinen. Vain kokeilemalla olisi selvinnyt, että kyse on tekokukista.

Harmitti ettei eilen ollut kännykkää mukana, olisin ottanut kuvan kimpusta. Tänään käyn kännykän kanssa tutkimassa vaihtoehtoja.

Sinä joka myös naimisiin menossa, laita joku anonyymi meiliosoite, niin voin lähettää sinulle kuvan tuosta kimpusta illemmalla.

Joku ehdotti kuivakukkia morsiuskimppuunkin. Kelpuutan kuivakukat kyllä juhlapaikan koristukseksi, koska sopivat sinne täydellisesti, mutta morsiuskimppuun en niitä halua. En muovikukkiakaan kelpuuttaisi, jos en itse olisi nähnyt miten kauniin viritelmän niistä saa aikaiseksi. Toki hintaakin tulisi tuolle kimpulleni n 40€.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi