Milloin tämä imetyksen aiheuttama hiustenlähtö loppuu?
Vauva on nyt 4,5kk ja täysimetyksellä. Hiukset vaan tippuu päästä hurjaa tahtia. Harjaamalla irtoaa isoja tuppoja ja muutenkin hiuksia on joka paikassa. Tummat kun vielä erottuvat lattialta...
Apua! Milloin tämä lpppuu? Sittenkö vasta kun imetyskin? Tavoitteena on imettä tuo 6kk, ja sitten alitella kiinteitä. Ja siitä vielä imettää niin kauan, kun lapselle kelpaa.
Kommentit (8)
Mulla kesti esikoisen kanssa 2kk. Nyt imetän vielä ja vauva on 8kk eikä hiuksii lähe.
Hae kampaajalta Nioxin sarjan shapoo ja hoito ja hiusvesi. Pitäis hiusten lähdön rauhoittua.
Paksusta tukastani lähti melkein puolet, se oli aivan kamalaa! Nyt lapsi 2v. ja minulla uusi, tuuhentunut pitkähkö tukka. Lisää tukkaa pukkaa kamalasti koko ajan! Kärsin hiustenlähdöstä todella, koska tukkani on aina ollut vahva. Tsemppiä! Olenpa kuullut tarinoita, että jollain on tukan luonne muuttunut raskauden myötä, esim. tummentunut, kihartunut jne.
Hiustenlähtö ei liity imetykseen, vaan synnytykseen. Hiukset reagoivat muutaman kuukauden viiveellä hormonaalisiin muutoksiin. Yleensä se kestää sen muutaman kuukauden.
Kampaajalta voi ostaa ainetta joka aktivoi hiusten kasvua.
kun mulla ei oo lähteny imetysaikana hiuksia sen enempää kuin muutenkaan. Täysimetystä kesti 6 kk ja vauva käy edelleenkin paljon rinnalla (on nyt 8 kk).
Olen tosin kuullut juttua, että hiustenlähtökin olisi yksilöllistä: toisilla lähtee imetysaikana. toisilla imetyksen päätyttyä, toisilla ei ollenkaan.
Tyypillisesti tuo pahin sulkasato kestää kai parin kuukauden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Hiustenlähtöalueita voi peittää Hairmella
Kuinka monta vahnaa ketjua aattelit vielä nostella päästäksesi mainostamaan tuotettasi? Ei nyt ehkä ole ihan paras markkinointistrategia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiustenlähtöalueita voi peittää Hairmella
Kuinka monta vahnaa ketjua aattelit vielä nostella päästäksesi mainostamaan tuotettasi? Ei nyt ehkä ole ihan paras markkinointistrategia...
Näyttää toimivan. Sinunkin kommmenttisi toi lisää näkyvyyttä.
Minulla loppui hiustenlähtö alkuraskaudessa kuin seinään, mutta nyt toisella kolmanneksella sitä lähtee. Ei kuitenkaan tuppoina, mutta silti. Taidan siis olla etuajassa tässä kauhutarinassa, toivottavasti ei pahene imetysaikana.
En tiedä, saako imetysaikana syödä hiuspillereitä. Ne ovat oma toivoni (jota toivottavasti ei torpata :D). En ole niitä uskaltanut raskausaikana käyttää, ihan varuilta vain, mutta ikävä on.
lähtö on alkanut siinä 2 kk kohdalla (imetystä siis) ja vähentynyt puolta vuotta lähestyttäessä.
Sanovat, että kyse on vain niistä hiuksista, jotka eivät putoa normaalisti raskausaikana (ja kyllähän ne tuuhettuivatkin silloin). Mutta kun kerralla lähtee, niin ainakin se tuntuu siltä, että tukka muuttuu tosi kurjaksi lierukaksi. Ohimenevää onneksi.