Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin olisiko parempi että en olisi enää olemassa

Vierailija
09.04.2023 |

Täällä vihataan mielenterveys ongelmaisia. Itse sairastan vielä pahinta laatua eli psykoottinen masennus. Ei ystäviä. Kun vanhemmista aika jättää niin ei ole ketään.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi et ole ap tehnyt lapsia. Äitini oli kaltaisesi.

Vierailija
2/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että juttelet vertaisillesi tapaamisissa tai Facebook-ryhmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin olisiko parempi, jos olisin syntynyt eri aikaan ja eri paikkaan.

Vierailija
4/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paranin psykoottisesta masennuksesta, joten sinullakin voi olla toivoa.

Vierailija
5/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuuntelen Lady Gagaa ja haaveilen parisuhteesta hänen kanssaan.

Vierailija
6/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tästä voi parantua? Loppuiän lääkitys. Miten paranit? Kuitenkin tietoihin jää merkintä sairaudesta.

Ap

Vierailija
7/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsittiinkö psykoottisesta masennuksesta 100, 200 tai 2000 vuotta sitten?

Ei muuten kärsitty. Mikään historian kirjoitus ei näistä kerro.

Ei ollut aikaa, kun tehtiin fyysistä työtä lähes koko hereillä olo aika. Joko maatiloilla, tai metsästys/keräilyä/selviämistä.

Ei se nykyään helppoa ole ja ymmärrän sua. Mutta jos joku pakottaisi sinut liikkeeseen ja työhön koko hereillä olo ajaksesi (itsestäsi ei siihne ole, kun ei ole pakkoa) , et olisi enää sairas.

Eli sinulle olisi ollut parempi syntyä 100-200 vuotta aikaisemmin.

Vierailija
8/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuulostaa vähättelyltä ja ikävältä, vaikka se ei ole tarkoitus.

Mieliala sairaudet, ovat kuitenkin modernin yhteiskunnan tuotosta. Ihmisillä on liikaa aikaa, vertailla ja miettiä itseään. Ihmisiä ei tavata kuin verkossa ja some on kaikkein pahin mielialan laskija. Muiden tekemiset ja elämä näyttäytyy ihanana ja parempana kuin itsellä. Se lisää huonommuuden tunnetta. 

Kyky oman elämän hallintaan on kadoksissa koko ajan kasvavalla joukolla. Tarve uusille ammateille on suuri. On elämäntapa koutsa, PT joka toisella, ym ym.

Suomalaisista jo 500000 eli 10% kansalaisista syö jotain mielialalääkitystä. Voi vain oikeasti miettiä, onko se ihan jokaiselle tarpeen?

Ulkona liikkuminen, juoksu, patikointi, urheilu, hiki, fyysinen työ, toisten ihmisten auttaminen, ystävien kohtaaminen. TÄTÄ jos saisi määrättyä jokaisen masentuneen arkeen 6 tuntia päivässä ja kielto olla netissä enempää kuin 1 tunti päivässä, voisi lopettaa 90% tuosta lääkityksistä. 

Ei tämä AP.ta koske. Nämä koskee aina jotain muuta, koska itsessä ja omissa ratkaisuissa ei ikinä ole mitään väärää ja jokin muu tekosyy löytyy.

Vierailija
9/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vain itseäsi niskasta kiinni ja alat laittamaan asioita kuntoon yksi kerrallaan.

Vierailija
10/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tästä voi parantua? Loppuiän lääkitys. Miten paranit? Kuitenkin tietoihin jää merkintä sairaudesta.

Ap

Lopetin lääkityksen ja se loppui. Psykiatrisi tietä kyllä, että masennuslääkitys aiheuttaa joillekin psykoottisuutta.  Tämän kertoi minulle eräs psykiatrini, joka oli muuten myös masennuslääketutkimuksessa mukana ja koulutukseltaan  proviisori. Luultavasti masennuksesi ja psykoottisuutesi on lääkeoire. Koita, et häviä kuin korkeintaan masennuksesi ja psykoottisuutesi. 

Vierailija
11/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut vaikean masennuksen ja kärsinyt ahdistuksesta. Sain avun meditaatiosta ja liikunnasta. Lääkkeet eivät hyödyttäneet mitään.

Vierailija
12/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys kohdalleen ja hyvä terapeutti ja jokin mielekäs asia (harrastus tai vapaaehtoistyö), joka vie ajatuksia itsensä ulkopuolelle. Vertaistukiryhmä on hyvä aloitus, et ole yksin.

Vierailija
13/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lääkkeillä voi kuitenkin saada elämänsä hallintaan. Ehkä sinulle ei ole sopivaa lääkitystä vielä löytynyt.

Oletko kuntoutustuella vai työkyvyttömyyseläkkeellä? Minkä ikäinen olet?

14/14 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

En tunne itse ketään, joka vihaisi mielenterveysongelmaisia. Itselläni on parikin psykoosisairautta sairastavaa ystävää, joiden sairaus vaikeuttaa toisinaan yhteisiä menoja, mutta se on otettava huomioon siten, kuin muutkin ihmisten sairastamiset ja ajoittaiset esteet tapaamisiin.

Sinulla on isompi kynnys sosiaaliseen elämään, mutta ei se mahdotonta ole. On olemassa ihmisiä, jotka sietävät toisen vaikeuksia ryhtyä sosiaaliseen elämään ja näkevät yksilössä puolia, jotka kannattavat yhteisten kiinnostuksen kohteiden parissa toimimista, silloin kun se sopii kummallekkin.

Mistä sinä löytäisit kontakteja? Tee työtä sen eteen, vaikka se vaikeaa olisikin. 

Tiedät varmaan, että psykoottiseen masennukseen on kehitetty ja kehitetään uudenlaisia hoitoja. 

Toivotan onnea matkallesi ja hyviä tapaamisia toisten parissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme