Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako pph sitten pussailla lapsia?

Vierailija
30.08.2009 |

Onko pussailu sopimatonta vain päiväkodissa vai myös perhepäivähoidossa?

t: pph, jolle ei ole tullut mieleenkään, ettei hoitolapsia saisi pussata :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sitten joillekkin muille tosi läheisille.. Oon varmaan outo..

Vierailija
2/13 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen hoitaja ainakin pussailee hoitolapsiaan, ja itse pidän sitä vain ja ainoastaan hyvänä asiana. Lapsi on ollut hoidossa 10kk ikäisestä tällä samalla pph:lla (lapsi nyt 4-v.) ja tunne side on (ja pitää ollakin!) vahva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa tykkää jos muut meidän lapsia pussaa. on vain vanhempien ja lasten välisiä hellyyden osoituksia mun mielestä.

Vierailija
4/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella, että lapsen ja perhepäivähoitajan suhde on läheinen? Näkee lasta todennäköisesti enemmän kuin muut läheiset. Ei lapsi ajattele, että hoitajan kanssa ollaan jotenkin eri tavalla kuin muiden läheisten. Hoitajalta hyvään hoitoon kuuluu mun mielestä tunneside hoidettaviin lapsiin. Hoitajanhan pitäisi erityisesti pienimmillä lapsilla väliaikaisesti "korvata" vanhemmat.

Vierailija
5/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ainakaan minun lapsiani saa pussata suulle! Poskelle voi pussata :)

Vierailija
6/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis kannata suulle pussaamista, mutta poskelle pussaaminen mun mielestä ok. Musta se on luontevaa lasten kanssa.

Vierailija
7/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan ei suulle.

Vierailija
8/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootte outoja. Tottakai saa pussata lasta poskelle, otsaan tms. Oikeastaan sehän on ihan toivottavaa hellyydenosoitusta.

Jos haluais vetää kielarin lasten isän kanssa, niin sitä en hyväksyis. ;)

Vierailija
9/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskelle saa pussata, hienoa jos hoitaja on läheinen a hoitaa lastani niinkuin omaansa. En pussaa omaanikaan suulle.

Vierailija
10/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otsalle tai poskelle pussaamisenkin hyväksyisin. Suulle ei saa missään tapauksessa pussailla, mun mielestä ei ole järkevää vanhempienkaan pussailla lapsia suulle ja meillä ei niin tehdä.

Vierailija
11/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pph aikanaan pusutteli tyttöä paljonkin. Ei tietenkään suulle, mutta rutisti ja pussasi tukkaan tai johonkin. Mitä se multa on pois? Ei hellyydensaaminen lapselle ole koskaan huonosta.

Vierailija
12/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suulle ei.

Ite ainakin koen ihan luoontevaksi et jos pikkulapsi tulee antaa pusun niin siihen vastataan, ihan siis vaikka kevyt pikkupusu poskelle tai otsalle ja halaus.

koskettaminen on luonnollinen asia, miksi sitä pitää kammota? eteläeuroopassahan ne suukottele poskisuukkoja (joo, ilmaan, mut kuitenkin) melkee koko aika toisilleen tervehtiessään.

Bakteerien pelossa suukkojen kielto on myös typerää, koska kyllä se pieni lapsi saa kaikkia bakteereita muutenkin. Ja ainaki mulla monet lapsee tuli pussaamaan poskelle ku olin työharjottelus päiväkodissa. eli miksi ei voisi pientä pusua otsalle suikata takaskin.

Vierailija
13/13 |
28.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei suulle ehkä kuitenkaan. Meidän nuorimmainen tosin aina pussaa kaikkia ihan itse suulle (2 v). Katsonut meistä vanhemmista mallia. Jos me pussaammr, niin häntä pitää myös pussata, ja ihan suulle. Tekee näin myös sisaruksilleen, isovanhemmilleen ja voisin kuvitella, että läheiselle hoitajalle myös. Ei siis oikeasti tyydy poskisuukkoon, vaan huutaa "suulle". :-D