Pikkubudjetin häät, paljasta omasi!!
Ollaan järkkäämässä häitä tulevaksi kevääksi/kesäksi. Ollaan pitkitetty häittemme ajankohtaa tiukan rahatilanteen vuoksi jo jonkin aikaa, mutta nyt ollaan tultu siihen päätökseen että emme enää jaksa odottaa. Siispä kiinnostaisi kovasti kuulla kokemuksia pienen budjetin häistä, saitko kaiken mitä toivoitkin? Kuinka paljon vieraita oli paikalla? Mikä oli budjettisi? Kerro omista pienen budjetin häistäsi! (Myös vieraiden kommentit kiinnostaa!)
Kommentit (42)
Mentiin naimisiin helmikuun alussa, vanha kivitalo tässä kotikunnassa. Vieraita 27.
Pappi tuli paikan päälle vihkimään, ei maksa mitään mutta kirkolle lahjoitimme 100e, ruokiin ja juomiin kului n. 300e, tuttu kokki teki noutopöydän ja simppelin hääkakun.
Alkumaljat ja ruokaviinit tarjosimme, ja baarista sai ostaa itse lisää.
Pukuna minulla oli suvun perintöpuku, ei siis maksanut mitään. Meikin ja kampauksen teki siskoni joka on kampaaja. Miehellä tumma puku myös ennestään. Kielsimme vieraita tuomasta lahjoja, mutta kaasoni halusi maksaa hääkukkamme, ja molempien vanhemmat maksoivat bändin (akustinen trio) ja valokuvaajan. Tilan koristelut tein itse ja ohjelmaa oli maltillisesti. Ihana ja intiimi ilta ihan vain lähisuvun ja rakkaimpien ihmisten kesken.
Käytiin vihkiytymässä keskenämme ja tultiin samantien kotiin. Ei haluttu järjestää mitään sillä sukumme asuvat eri maissa joten helpoimmalla päästiin näin! Panostettiin sitten kunnon häämatkaan mikä ainakin itselleni oli tärkeämpi kuin itse häät sillä se on avioparin yhteistä aikaa ja nautiskelua!