Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita ihminen harrastaa vain päteäkseen?

Vierailija
29.08.2009 |

Minulle avautui näin aikuisella iällä jälleen, että oopperassa käynti on vain vittuilua duunareille, eikä ooppera oikeasti kiinnosta ketään (paitsi ylimielisiä akateemikkoja).

Olen oppivaisella tuulella tänä iltana, joten kertoisitteko nyt, messieurs et mesdames (ja mahdolliset mademoisellet), mitkä muut asiat ovat elitististä hapatusta, josta kukaan ei oikeasti nauti, mutta joita silti harrastetaan, jotta oltaisiin hienompia kuin ollankaan?

Ja mitkä asiat ovatkaan niitä, joista kaikki oikeasti tykkäävät, mutta eivät kehtaa rajoittuneisuuttaan myöntää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä duunatin penskalle jääkiekko pakkaa oleen liian kallis harrastus. Jos sitä siis harrastetaan ihan kunnolla.

työväenluokkainen harrastus? Ei helvetti....!

Vierailija
22/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas niin typerä aloitus että huh huh!

Esim. toi jääkiekko. Aika paljon elitististä väkeä Suomessa jos kerran jääkiekko on liian kallis harrastus tavan duunarien lapsille. Suomessa jääkiekko kun on varmasti suosituimpia harrastuksia poikien listalla.

Vanhemmilta se vaatii paljon ainakin "uhrautumista" että jaksaa kuskata lastaan ja seisoskella kaukalon laidalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän hän oli juuri palannut oopperasta ja saanut tietää olleensa pätemisharrastuksessa (vaikka käsittääkseni itse meni esitykseen aivan omaksi ilokseen.)

Tämähän on pottuilukeskustelu eri harrastusten luokittelun urpouden kunniaksi.

Vierailija
24/29 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta, työympäristössäni parhaissa asemissa olevat harrastavat juuri purjehdusta tai / ja golffia. Toki ne kuulostavat hienoilta harrastuksilta, koska ne vaativat kyllä aikamoiset taloudelliset panostukset. Nuoremman ikäpolven hyvin tienaavat harrastavat konserteissa kiertelyä - he siis käyvät jokaikisessä mitä eteläsuomesta löytyy. Tutun mainostoimiston pomon vaimo on kyllä myös niin tyypillinen, harrastaa juuri maalausta ja on erittäin ylpeä kaikista kädentaitoja vaativista harrastuksista, käy myös paljon kulttuuritapahtumissa ''sivistämässä'' itseään. Vaikka olen näitä kastiharrastuksia seuraillut vierestä iät ja ajat niin siltikin nuo ''parempien harrastukset'' valitettavasti saavat enemmän arvostusta silmissäni, valitettavasti.

Vierailija
25/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan käynyt oopperassa? Hyvä ooppera on sellainen elämys, että se tuntuu luissa ja ytimissä asti. Okei, kaikille ei ehkä käy näin, mutta itse tunnen valtavasti oopperan harrastajia, jotka käyvät oopperassa ja kuuntelevat sitä, koska saavat sitä irti mahtavia tunne-elämyksiä.

Yksi omista harrastuksistani on lukeminen. Ja luen kyllä myös sitä klassikkokirjallisuutta mielelläni. En näe mitään mieltä lukea Harlekiineja, kun ne eivät juonensa tai kielensä puolesta miellytä minua. Kirjoista puhun niiden kavereiden kanssa, jotka kirjallisuutta harrastavat, mutta ei tulisi mieleenikään ruveta tekemään listaa luetuista klassikoista pätemismielessä. Aina on joku, joka on lukenut minua enemmän ja laaja-alaisemmin.

Vierailija
26/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsittääkseni cantores minores -kuoro on avoinna kaikille ja siellä tehdään myös ns. sosiaalista työtä opettamalla puoli-ilmaiseksi köyhiä musikaalisia poikia, joilla ei mahdollisuutta harrastaa.

mun isästä voisin kertoo näin, että aloitti golfin peluun "koska eikös kaikki muutkin pelaa". Eikä se ole yhtään sen tyypin urheilija. Eräs tuttava on arvostettu arkkitehti, joka harrastaa mieskuorolaulua. Esiintyvät aika paljon ja tilaisuuksissa on aina jotenkin "juhlava tunnelma"...siitä tulee mieleen ainakin pojille tarkoitettu Cantores minores-kuoro...siellähän on vain "eliitti", joka äidin unelmapojut.

Vierailija
27/29 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan mikä tahansa harrastus, jota tekee tehdäkseen muihin vaikutuksen vaikkei itse pidä siitä, ihan käsitöistä penkkiurheiluun, ratsastuksesta oopperaan. Aina joku näistä oikeasti myös tykkää.

Vierailija
28/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma harrastukseni on lukeminen, on ihan pakko saada aina joku romaani lukuun, olen ihan pulassa jos ei ole luettavaa.

Silti joku ajattelee, että lukeminen on pätemistä. Oho.

Vierailija
29/29 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma harrastukseni on lukeminen, on ihan pakko saada aina joku romaani lukuun, olen ihan pulassa jos ei ole luettavaa.

Silti joku ajattelee, että lukeminen on pätemistä. Oho.

Itse jäin miettimään sitä, että olenko nyt sitten elitisti vai pohjasakkaa, sillä luen klassikoita, palkittua nykykirjallisuutta ja roskaromaaneja ihan sulassa sovussa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi