Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muille ole tullut vapinaa sektion aikana jälkeen?

Vierailija
29.08.2009 |

Ihmettelen tota sektio ketjua kun kukaan ei mainitse kamalasta vapinasta. Toimenpide oli itsellään kivuton ja helppo, mutta kamala vapina sen jälkeen oli hirveää. Luulin että puren kieleni poikki ja kuolen kun en pystynyt lopettamaan vapinaa. Pyysin hoitajilta lisää peittoja ja pääni päälle peiton myös... en tiedä oliko tuo vapina kylmyyttä vai mitä mutta se oli kamalaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mullekkin kuopuksen synnytyksessä.. sitä laitettiin vissiin liikaa mun kokoon nähden.. mä tärisin, hytisin ja kutisin.. karsee kokemus...

Vierailija
22/33 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa leikattiin suonikohjut niin heräämössä olin aivan horkassa. 1 Synnytyksen yhteydessä annetun selkäydinpuudutuksen takia en vapissut mutta toisessa synnytyksessä tutisin hervottomasti ennen ponnistusvaihetta.

Ei siitä kannata panikoida. kas kun ketään hoitsuista ei ketonut ettei se vaarallista ole ja johtuu ihan lääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli vapina kummassakin sektiossa, mutta ei enään heräämöstä pääsyn jälkeen. Inhottavinta oli se valtava pahoinvointi sektion aikana...Melkein oksensin kun näin ensimmäistä kertaa esikoiseni. Sekin oli reaktio lääkityksiin sektion aikana ja varmaan siihen paineen tunteeseen.

Vierailija
24/33 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oireili. Pyysin rauhoittavaa kun ajattelin että on paniikkikohtaus. Sanoivat että se tärinä kuuluu asiaan. eivät meinanneet saada puudutuspiikkiä selkään kun tärisin niin paljon.

Vierailija
25/33 |
30.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä kädet ja ylävartalo tärisivät. Sanoin siitä ja sain Tramalia, jonka jälkeen tärinä rauhoittui eikä palannut.

Vierailija
26/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaltahan se tuntuu, mutta ohihan se menee, ennenkuin heräämöstä pääsee. Kuulemma kropan stressireaktio leikkaukseen. Karseempaa mun mielestä on se kutina, mikä tulee siitä morfiinipistoksesta, se on oikeasti hermoillekäypää.. onneksi siihenkin on lääkkeet:)

Vierailija
27/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin oli seuraavana parina yönä ihan hirveä tärinä sektion jälkeen tällä viikolla. Heräsin siihen, kun tärisin aivan kamalasti, eikä se mennyt ohi. Toisaalta tuntui, että olisi ollut vilu, mutta lisäpeitot tai muut ei auttanut. Olin kuitenkin hiestä märkä. Kamala tunne, mutta meni ohi, kun pyysin hoitajalta kipupiikin. Sitten sai taas unta, kun lääke vaikutti.

Vierailija
28/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyysin kans lisää peittoja, mutta ei ne auttaneet. Oli vielä oikein helteinen sää ja sisälläkin varmaan 30 astetta lämmintä ja mä tärisin ihan horkassa. Se oli kyllä kauhean tuntuista. Ja on mun tutuillakin ollut, joille on sektio tehty. sitä ei vain muista aina näissä jutuissa mainita, vaikka se on tosiaan ihan inhottavimpia juttuja sektiossa.

Vierailija
29/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

peittojen ja lämpölampun alaa oli. ohi se meni, ei niin kamalaa ollut.

Vierailija
30/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että siitä ei muisteta sanoa. Mulle se oli kamalinta koko sektiossa juuri tuon takia että pelkäsin purevani kielen poikki.

Sitten kun kerroin tärinästä niin muutama tuttu sanoi että heillä oli ollut myös, mutta eivät olleet koskaan maininneet asiasta mulle.

ap

Vierailija
31/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisesta mainitsin hoitajille jo salissa edellisestä vapinasta ja anoivat jotain ainetta piikillä eikä tullut tärinät.

Vierailija
32/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestä juuri tuo vapina ja horkkamainen tärinä oli kamalinta. En pystynyt edes puhumaan sektion aikana.

Mutta kai ap nyt tajuaa, että sektio on tabu, eikä sen negatiivisista puolista saa puhua.

Vierailija
33/33 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vapina oli siis kuitenkin hetkellistä kesti sen 2h. Eli en nyt koe sitä kamalan negatiivisena, kun lapsi saatiin kuitenkin ulos minusta. Tosin siitä vapinasta mulle jäi trauma koska en tiennyt että sellaista voi tulla kun kukaan ei ollut sanallakaan maininnut sitä.

Jos joskus toisen lapsen saan niin tahdon sektion ja osaan varautua vapinaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi