Eikö muille ole tullut vapinaa sektion aikana jälkeen?
Ihmettelen tota sektio ketjua kun kukaan ei mainitse kamalasta vapinasta. Toimenpide oli itsellään kivuton ja helppo, mutta kamala vapina sen jälkeen oli hirveää. Luulin että puren kieleni poikki ja kuolen kun en pystynyt lopettamaan vapinaa. Pyysin hoitajilta lisää peittoja ja pääni päälle peiton myös... en tiedä oliko tuo vapina kylmyyttä vai mitä mutta se oli kamalaa.
Kommentit (33)
kaavittiin puudutuksessa istukka ulos synnytyksen jälkeen kun ei itsekseen tullut..
Tärisin useita tunteja tämän jälkeen. Kaksi kertaa sain lääkkeitä tärinän lopettamiseksi (rauhoittavia?), ei auttanut. Oli hirveää.
verenvuodon takia jouduttiin kiireellä tiputtamaan suoneen kylmiä nesteitä kun istukkaa irrotettiin nukutuksessa.
Mulle on tehty kaksi sektiota ja kummallakin kerralla olen ollut horkassa. Kummallakin kerralla myös selitettiin, että jääkaappikylmät nesteet saa ihmisen tärisemään.
kun ponnistin vauvan niin vauhdilla ulos. Vietiin sitten leikkaussaliin paikattavaksi ja itse operaation aikana tärisin aivan valtavasti, kaikki metalliset pidikkeet(joilla jalkani lepäsi) vain kolisi! Ihme, että saivat yleensäkin mitään ommeltua;) Miksi eivät voineet kertoa vapinasta, että on normaalia. Olin ihan paniikissa, mutta kukaan ei puhunut mulle mitään koko aikana siellä salissa, vaikka olin ihan hereillä=( Tuli semmoinen fiilis, että olin vain joku rikkoutunut esine!! Siitä on nyt neljä vuotta ja nyt vasta aloin käsittelemään tätä asiaa. Kiitos Ap:lle aloituksesta, mulle tämä oli terapeuttista=)
mutta niin vapisin alatiesynnytyksen jälkeenkin. en siis yhdistänyt tuota vapinaa sektioon.
Mulla oli joku lämpöpuhallin ja paljon peittoja. Mutta samanlainen on ollut muunkin (pienemmän) leikkauksen jälkeen.
tavallisenkin synnytyksen aikana..
Vapina liittyi selkesäti sektioihin.
mutta molempien alatiesynnytysten jälkeen kyllä. Muistaakseni sanottiin että johtuu epiduraalista.
on leikkauksen jälkeen tullut tuo horkka; hampaat kalisee ja tärisee.
Liittyy noihin käytettyihin lääkeaineisiin tai näin ainakin uskon. Horkka on tullut sekä nukutuksen että puudutuksen jälkeen.
Samoin laparoskopian aikana ja jälkeen, mutta lievempänä.
Mulle laitettiin lämpöpeitto, jonka alle puhallettiin lämmintä ilmaa. Auttoi ihanasti.
oli jo sitä ennen salissa, enkä ollut saanut vielä mitään lääkkeitä. Mulla oli tosin sisäinen verenvuoto, joten en tiedä lisäsikö se vapinaa.
sen jälkeen, kun vauva oli saatu mahasta ja hänet tavannut.
luulin, että vapina johtui jännityksen laukeamisesta.
kuten myös lapsettomuustutkimuksiin liittyvissä toimenpiteissä. Varsinaisesti en ole mitään jännittänyt, ja muistelen jonkun hoitajan joskus sanoneen, että se voi johtua myös joistain käytetyistä lääkeaineista mutta myös kehon jännittämisestä. Olen aina saanut lämpöpeittoja ja joskus jotain ainetta suoraan suoneen. Ei tärisyttänyt enää.
hassua, että sitä ei ole teille kerrottu. Siihen ei oikein lämpimät peitotkaan tahdo auttaa.
Onneksi on olemassa tehokkaat lääkkeet, joten kannattaa mainita asiasta.
Oli tosi kamalaa, varsinkin kun en uskaltanut pitää vauvaa vieressä kun pelkäsin että se putoaa. Hirveä vapina ja sellainen hervoton olo. :(
ja jääkylmiä nesteitä ei taatusti kenellekään laiteta, ne ovat lämpökaapista otettuja. petidin-lääke auttaa siihen vapinaan suonensisäisesti, jokin kehon stressireaktio kyseessä, vaikka ei tietoista olisikaan. t.sh
Ja kahdessa on ollut tollasta vapinaa. Esikoisesta, synnytys kesti 23 h ja kolmannesta kun olin ollut 3 päivää käynistyksessä.
Kätilö sanoi että lääkitys tai stressi tekee sen.
en usko että johtuu lääkityksistä tai puudutuksista koska ite olen tehnyt kaikki lapset ilman mitään kivunlievitystä ja silti olen joka kerta vapissut.mutta ei se mua ole mitenkään haitannut ja se on mennyt nopeesti noin 30 minuutissa ohi.mistäköhän se vapina oikeesti johtuu.koskaan en ole kysellyt kun olen luullut että on kylmä mutta peitot ei tosissaan auttaneet vaikka kuinka monta päälleensä pisti.täällä joku sairaanhoitaja sanoi että ei johdu stressistä!mistä se sitten johtuu?valaise meitä hiukan.
mutta molempien alatiesynnytysten jälkeen kyllä. Muistaakseni sanottiin että johtuu epiduraalista.
Kehon stressireaktio jännittävään tilanteeseen. t. sh