Ryhmähaastattelu, apuja kaivataan!
Voi kääk! Tuli kutsu työhaastatteluun joka onkin ryhmähaastattelu ja oon aivan paniikissa. Eipä ole aiempaa kokemusta, auttakaa ja antakaa vihjeitä kuinka toimia,kiitos.
Kommentit (7)
Ei näihin ole mitään pomminvarmoja vastauksia, kun eri tehtäviin haetaan erilaisia ihmisiä.
Ole oma itsesi. Jos teeskentelet, saatat menettää paikan johon olisit sopiva tai saada paikan jossa olisit onneton.
Tsemppiä!
Samaa mieltä kuin joku toinenkin: olet mahdollisimman oma itsesi. Kannattaa tietysti olla aktiivinen mutta ei päällekäyvä. Huomioit myös muut haastateltavat.
Olen kerran ollut ryhmähaastattelussa, jossa haettiin useaan eri paikkaan työntekijöitä. Hakijat olivat siis hakemassa eri tehtäviin.
Meillä ainkin vastattiin ihan vuorotellen haastattelijoiden esittämiin kysymyksiin ja sitten oli pari aihetta, joista keskustelimme ilman erillisiä puheenvuoroja. Sain paikan, mutta en ottanut sitä kuitenkaan sitten vastaan.
tärkeintä on, että kuuntelet toisia ja osaat huomioida heitä. Toisaalta ei saa olla liiankaan hiljainen. Pahinta on just, ettei kuuntele tai ei osaa "jatkaa" edellisen juttua.
Jos haet esimiestehtävään, tietty aloitteellisuus on plussaa, mutta pääasia on, että olet tiimissä mukana ja huomioit toisia.
varsinkin kun selvästi huomaa ettei joku osallistu millään tapaa keskusteluun. Viimeksi otin hissukkaa huomioon, mitä mieltä sinä olet? tämä hissukka meinasi vajota maan alle, ehkä hän halusikin olla seinäruusuna.
Sain hyvät ns. pisteet haastattelustani... mihin työpaikkaan mua tarjotiin, enirolle myyntineuvottelijaksi.. arvatkaa meninkö?!
kun hain kaupungille keittiöalan hommiin..paikkoja oli useampi,hain jokaiseen.Pääsin haastatteluun,olisko meitä ollu n.15 haastattelussa.Yhtä paikkaa oli hakenut vain minä,mutta en saanut sitä,enkä muutakaan.
Muutenkin olen hakenut kymmeniin eri työpaikkoihin saamatta edes haastattelukutsua
aloittaa puhumisen ryhmätilanteessa ensimmäisenä (tai ensimmäisten joukossa, jos ei aloittaa ehdi), saa pluspisteitä.