Kokemuksia IKEA-keittiöistä?
Meillä harkinnassa uusi keittiö, onko ikea varteenotettava vaihtoehto?
Kommentit (11)
en minäkään mutta kaiken muun kanssa olen ollut tosi tyytyväinen, joskus kun keittiö uusitaan niin voin hyvin kuvitella ostavani sieltä.
Meillä on omassa talossa Novartin (A'la Carte, Petra, Parma, Novasani) kalusteet ja ne ovat ihan perseestä. Mukamas valmista, jossa joudut itse sahaamaan, viilaamaan ja liimailemaan pinnoitenauhoja, ovien saranat on väärissä paikoissa jne.. Valmistajan virheitä paikatessa kuluu tovi jos toinenkin ja viallisia vaihdettavia kappaleita tulee aina.
No, työhuonekalusteina ja vähän muinakin kalusteina meillä on Ikean keittiökalusteita. Lisäksi olemme ottamassa sijoitusasuntoomme Ikean keittiön ja toistaiseksi olemme olleet Ikean keittiökalusteisiin tosi tyytyväisiä.
Kannattaa kuitenkin huomioida, että Ikeaa pitää koota Ikean ehdoilla. Jos siis on varsinkin pieni keittiö tai muuten tarvitsee kaikenlaista erikoista, erikoisia mittoja, kulmia, kokoja tms., niin Ikea ei toimi, koska Ikean kalusteilla on vain ne tietyt mitat / kaluste ja siinä se. Ikean keittiö on siis pakko koota olemassaolevista vaihtoehdoista, kun taas muiden valmistajien kyökeissä voi tehdä enemmän yksilöllistä.
Mutta em. ongelmaa lukuunottamatta olen sitä mieltä, että Ikean keittiössä hinta-laatusuhde on kohdallaan. Kaapit ovat laadukkaita ja vaikka ne pitää koota itse, niin kokoamissysteemit ovat hyviä ja toimivia, eikä kokonaistyömäärä ole toisen valmistajan valmiskeittiötä suurempi, jos senkin itse asentaa.
hyvä laatuisia ovat, helppo koota itse.´Suunnittelupuoli ei pelaa niin hyvin kuin keittiöliikkeissa mutta jos itse osaa edes jonkin verran hahmottaa niin sitten ihan potentiaalinen paikka hommata keittiö. Materiaali ja valmistusvirheille parhaat takuut, kukaan muu ei tarjoa 25 vuotta!!
Toimitukset täydellisiä, en ole koskaan kuullut, että mitään olisi puuttunut. Ainoa miinus on se, että ne ovat juuri sitä Ikeaa - itselleni ainakin olisi eräänlainen statuskysymys.
Suosittelen esim. että otatte rungot ja ovet sieltä ja tasot sekä vetimet muualta, jos siis haluatte ''ei tunnistettavan'' ikeakeittiön.
Ikea on alalla nykyään kova kilpailija.
meillä ''vastaava'' laatu maksaa tuplaten jos ei enemmänkin. Osa ovimalleista tulee samalta tehtaalta meille kuin ikeallekin.
Ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Joku sanoi, ettei sieltä saa ns säädettynä tavaraa, kyllä saa, ne ei vaan mainosta sitä. Meille kokoaminen ei ainakaan ollut mikään ongelma, päinvastoin, mutta tietenkin jos on ihan käsi niin kannataa ottaa joku muu keittiö. Saa kai ikeastakin sen kokoomispalvelun?
Mitä ollaan kateltu muita keittiövalmsitajia, niin samaa laatua ne on tai useemmat itse asiassa vielä huonompia (tyhmempiä ratkaisuja kuin ikealla) ja hinta kuitenkin paljon, paljon enemmän.
Tutuilla on Ikean keittiö, ja astianpasukoneen vieressä olevien kaappejen pinta on ruvennut kupruilemaan. Ovat asentaneet kaapit noin vuosi sitten, eli aika pian on alkanut pinnoite kärsiä kuumista huuruista.
mutta kodinhoitohuoneeseen otettiin kalusteet sieltä. Ei mitään valittamista ja nyt suunnitellaan jo keittiön uusimista Ikean kalusteilla!
Muutenkin samaa laatua kuin suomalaiset peruskeittiöt. Lastulevyä ja sitä rataa.