Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jessus huutonetissä käy kauppa hyvin!

Vierailija
28.08.2009 |

Huutoja tulee pilvin pimein ja kun yhden kohteen saa listattua niin heti tulee huutoja. Äsken katsoin listan tällä hetkellä myynnissä olevista ja kaikissa on huutoja, monissa useampia (ja kohteita mulla on nyt myynnissä useampi kymmen).

Laitoin vielä lähtösummat melko korkeiksi ja olin melkein varma, etteivät mene sillä kaupaksi - nyt hinnat ovatkin jo nousseet monella huudolla ja nuo summat ihan uskomattomia, puhutaan kuitenkin käytetyistä lastenvaatteista.

Ihan innostuin tästä, olen ennenkin myynyt ihan hyvällä menestyksellä, mutta tämä on ihan jotain ihmeellistä. Nyt innolla kaivelemaan kaappeja ja laittamaan kaikki ylimääräinen myyntiin =)

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin siisteyden tekee minusta se, että vaatteita on ensinnäkin paljon, olen himolajittelija pyykkiin, käännän vaatteet pesujen ajaksi nurinpäin ja esim. kengistä pidetään tosi hyvää huolta - suihkutellaan ennen käyttöä ja välillä kesken käyttöäkin suoja-aineella tai lankataan niitä.

Vierailija
22/63 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on just nyt vaatepaketti myynnissä huutiksessa. Siinä on yli 80 osaa, ja kaikki vaan yhtä ja samaa kokoa, ei edes monen koon yhdistelmä.

Silloin vaatteet pysyvätkin paremmassa kunnossa, jos on vaan jotain käyttökertoja per vaate. Mutta tykkäänkin yhdistellä aina uudestaan vaatteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vaatteita on paljon, farkkuja samasta koosta monta paria ja muutenkin vaatteita on ihan reilusti.

Pidän vaatteista myös hyvää huolta, pesen nurinpäin jne. Lisäksi myyn huutiksessa lähinnä ns. parempaa vaatetta, pahimmat pihavaatteet menevät roskiin ja ok-kuntoinen pelastusarmeijalle.

Vierailija
24/63 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vähemmän vaateitta, laadukkaita sellaisia, pidän niistä hyvän huolen ja kun lapsi kasvaa ostan uudet vaatteet ja pistän vanhat vaikka remonttiräteiksi. Ei ainakaan vielä ole lapset valittaneet, että vaatteita olis liian vähän. Ja tuostakin määrästä saa eri yhdistelmillä kuukauden joka päivälle erilaisen kokonaisuuden.

ps. mihin 3-vuotias tarvitsee useammat kuin yhdet farkut?

Vierailija
25/63 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meillä 3v aikaan ollut kuin parit farkut

Vierailija
26/63 |
28.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää niitä päällään?

Vierailija
27/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitä curling vanhemmuutta, että kun eskarilainen vinkuu taas uusia farkkuja, kun kaverillakin on sellaiset, niin ne pitää ostaa. Rahasta meillä ei ole kiinni.

No, ehkäpä ymmärrän paremmin parin kolmen vuoden kuluttua, mutta luulenpa että meillä on sitten niiden yksien farkkujen lisäksi jopa toiset.

Tosin kukin taaplaa tyylillään ja kuluttamistahan tämä maa tarvitsee, että päästään lamasta.

Vierailija
28/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammareita ei ole ollut. Jotenkin en tykkää farkuista vauvoilla, ovat minusta isompien vaatteita. Mieluummin pehmeää trikoota, collegea ja tavallista puuvillakangasta.

Vierailija
29/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu miten ihmiset toimivat eri tavalla. Meillä on 2-vuotiaallakin varmaan 7 farkut ja ovat ihan päiväkotikäytössä näillä keleillä. Päiväkodissa pitää olla kahdet housut per päivä ja sisälle laitan kyllä jotain collegehousuja tai velourhousuja, mutta ulkoiluun en tykkää tuommoisia kaikki hiekat imeviä materiaaleja laittaa. Puuvillahousut on tietty toinen vaihtoehto noille farkuille, mutta niinhän ne farkutkin on puuvillahousut. Pienille varsinkin (ja jopa minulle!) löytyy ihanan ohuita farkkuja. Meillä käytössä myös paljon farkkuja, joissa on ohut trikoovuori. Poika tuntuu tykkäävän farkuistaan kovasti. Tärkeää on tietty, että ovat sopivan kokoiset eli eivät tipu päältä tai paina mistään.

Vierailija
30/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kolmevuotiaalla on varmaan kymmenisen paria farkkuja. Minä taas en ymmärrä miten sen ikäinen ei tarvisi enempää? Meillä käytetään farkkuja melkeinpä joka päivä. Ja lisäksi on tietty kangashousuja, sammareita yms.

Vierailija
31/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsilla riittäisi vaatetta ainakin kuukaudeksi. Sukat ehkä loppuisi kesken ja esikoisen pöksyt.

EN ymmärrä miten voi pärjätä yksillä pöksyillä?

Päiväkodissa pitää olla yhdet päällä, yhdet ulos ja lokerossa kahdet vahinkojen varalta (pissa yms)

Juhlahousuja parit, urheiluhousuja, collegehousuja, sammareita jne. En ole laskenut mutta paljon niitä tarvitaan. 6v saa tasaiseen tahtiin polvia puhki, joten jos koko ajan hinkaisia yksiä housuja, ostaisin kuitenkin joka viikko uudet.

Vierailija
32/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin niin paljon vaatetta et yleensä ehtii käyttämään kerran per vaate joten jää tosi hyväkuntoisena myyntiin. Tätä ei varmaan kukaan usko mut meillä 13 välikausiasua per lapsi, onneksi vain kaksi lasta....eli ei niihin tule mitään käytönjälkiä. Voin myydä uudenveroisena ja saan aina omani pois + vähän päälle. ihan sama on sisävaatteissa. en koskaan myy pienemmällä kuin mitä itse olen maksanut. MUTTA, ostan kaiken aina alesta, mutta vain merkkivaatetta, ulkovaatteiksi ticketiä ja reimateciä, menee hyvin huutiksessa kaupaksi, sisävaatteet meandi, moonkids, småfolk, kik kid + muita harvinaisempia. noi menee hyvällä hintaa kaupaksi. köyhällä ei ole varaa halpaan joten vaikka olen köyhä, ostan vain merkkivaatetta mutta nehän tulee ilmaiseksi kun myy huutiksessa kalliimmalla. yksikin päivä tuli 200 e vaatteista, riippuu aina montako kohdetta päivässä sulkeutuu.

mut tosiaan nyt kesän jälkeen tuntuu et vaatteet viedään käsistä huutiksessa.

Vierailija
33/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että farkkuja löytyy molemmille lapsille aina n. 10-15 per koko, osa tuosta voi olla sammareita. lisäksi legginsejä kaikkien mekkojen kanssa sopivissa väreissä (mekkojakin löytyy ihan kivasti...). mut en kyllä käsitä jos joku pärjää yksillä farkuilla... nyt syksyllä ovat ulkonakin tosi kivat eikä ne ehdi useinkaan yönaikana kuivua. en jaksais tuollaista jokapäiväistä pyykinpesua. kyllä vaatteita täytyy olla niin paljon ettei tarvii koko ajan pyykkiä pestä.

mulla nää lastenvaatteet on kyllä melkeen harrastus.hauska sellainen!

Vierailija
34/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin niin paljon vaatetta et yleensä ehtii käyttämään kerran per vaate joten jää tosi hyväkuntoisena myyntiin. Tätä ei varmaan kukaan usko mut meillä 13 välikausiasua per lapsi, onneksi vain kaksi lasta....eli ei niihin tule mitään käytönjälkiä. Voin myydä uudenveroisena ja saan aina omani pois + vähän päälle. ihan sama on sisävaatteissa. en koskaan myy pienemmällä kuin mitä itse olen maksanut. MUTTA, ostan kaiken aina alesta, mutta vain merkkivaatetta, ulkovaatteiksi ticketiä ja reimateciä, menee hyvin huutiksessa kaupaksi, sisävaatteet meandi, moonkids, småfolk, kik kid + muita harvinaisempia. noi menee hyvällä hintaa kaupaksi. köyhällä ei ole varaa halpaan joten vaikka olen köyhä, ostan vain merkkivaatetta mutta nehän tulee ilmaiseksi kun myy huutiksessa kalliimmalla. yksikin päivä tuli 200 e vaatteista, riippuu aina montako kohdetta päivässä sulkeutuu.

mut tosiaan nyt kesän jälkeen tuntuu et vaatteet viedään käsistä huutiksessa.

vaikka kuinka olisi ne alunperin alennuksesta ostanut. Ihmiset ovat siis jopa hölmömpiä kuin olen luullut. Luulisi jokaisen tajuvan, että vaatteet on alesta ostettuja. Ja kaiken päälle tulee vielä postimaksu. Oma oikeudentaju ei edes viitsisi pyytää käytetystä (vaikkakin kerran tai kaksi) yli 50%.

Turha myöskään ostajien vedota siihen, ettei omalla paikkakunnalla myydä kyseisiä tuotteita, nettikaupoista niitä löytää.

Toisekseen haluaisin tietää, millaiselle tuntipalkalle tällaisella trokaamisella oikeasti pääsee. Ensin kierrät kauppoja tai selaat nettiä useampia tunteja. Sitten kaiken valokuvaaminen ja siirtäminen Huuto.net:iin. Kaiken kunnolla pakkaaminen ja raijaaminen postiin. Lisäksi sulla on satoja euroja kiinni näissä vaatteissa puolen vuoden ajan. Ja jossakinhan vaatteet täytyy säilyttää. Ja jotenkin tuntuu, että lapset ei saa peuhata vaatteissaan miten haluaa, kun jälleenmyyntiarvo laskee.

Asiaa pohtimalla, ei lopulliseksi tuloksi kuitenkaan kovin montaa euroa tule. Kukin tietysti tienaa tyylillään, mutta ei ainakaan itsestä vaikuta kovin kannattavalta kaupalta kuitenkaan, vaikka nyt tuntuukin, että yhtenä päivänä saisi 200 euroa. Ei todellakaan ole minun hommaa.

Tosin olen ostotavoiltani samanlainen kuin täällä eilen kirjoitellut yhdet farkut/lapsi, joten ainakaan vanhoista vaatteista ei jää myytäväksi.

Mutta voisiko joku oikeasti vastata mitä arvoit saavasi tuntipalkaksi kaikesta tuosta hommasta?

Vierailija
35/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin lapsilla riittäisi vaatetta ainakin kuukaudeksi. Sukat ehkä loppuisi kesken ja esikoisen pöksyt.

EN ymmärrä miten voi pärjätä yksillä pöksyillä?

Päiväkodissa pitää olla yhdet päällä, yhdet ulos ja lokerossa kahdet vahinkojen varalta (pissa yms)

Juhlahousuja parit, urheiluhousuja, collegehousuja, sammareita jne. En ole laskenut mutta paljon niitä tarvitaan. 6v saa tasaiseen tahtiin polvia puhki, joten jos koko ajan hinkaisia yksiä housuja, ostaisin kuitenkin joka viikko uudet.

Toki meillä om lisäksi parit Legon puuvilla-housut. Päiväkotiin tarvitaan ne yhdet farkut tai puuvillahousut, joita pidetään kuivalla kelillä ulkona. Sadepäiviä varten on vuoreton vedenpitävä takki/housu -yhdistelmä. Sisällä pidetään sitten niitä trikoohousuja.Yhdet sisävaravaatteet. Muutenkin meillä on pk:ssa toiveena, että sisä-ja ulkohousut on varsinkin kesäaikaan erit. Syksyllä ja talvella taas sisävaatteet menee ulkopuvun alle.

Hyvin on pärjätty vähäisemmälläkin vaatemäärällä, laadukkaat farkut ja puuvillahousut kestää kyllä ainakin nelivuotiaalla yhden kesän. Ja jos polviin tulee kaatumisesta reikä, niin paikkamerkkeja on tosi makeita. Poika saa valita vaikka Salama McQueenin -kuvan ja tosi tyytyväinen. Ei ehkä enää toimi kouluikäisillä, mutta nyt menee loistavasti. Usein merkkejä pitää ommella ihan ehyisiinkin vaatteisiin.

Vierailija
36/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että farkkuja löytyy molemmille lapsille aina n. 10-15 per koko, osa tuosta voi olla sammareita. lisäksi legginsejä kaikkien mekkojen kanssa sopivissa väreissä (mekkojakin löytyy ihan kivasti...). mut en kyllä käsitä jos joku pärjää yksillä farkuilla... nyt syksyllä ovat ulkonakin tosi kivat eikä ne ehdi useinkaan yönaikana kuivua. en jaksais tuollaista jokapäiväistä pyykinpesua. kyllä vaatteita täytyy olla niin paljon ettei tarvii koko ajan pyykkiä pestä.

mulla nää lastenvaatteet on kyllä melkeen harrastus.hauska sellainen!

Vierailija
37/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä teen kanssa tuota että hamstraan lapsille halvalla ja monesti niistä maksetaan ostohintaa enemmän käytettynäkin. En ole mitään tuntipalkkaa laskenut ja olet oikeassa siinä että viehän se aikaa eikä siinä mitään huikeita tuloja tule. Ihan turha siis kadehtia tai nurista siitä että joku tällä "tienaa". Minulle tämä on enemmänkin harrastus, nautin siitä kun teen edullisia löytöjä ja tykkään että lapsille on vaatetta joka lähtöön. Jos nyt en tuntipalkoille pääse niin ainakin omien lasten vaatteet tulee saatua halvalla tai melkeinpä ilmaiseksi.

Vierailija
38/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se uskovaisille tarkoitettu versio huutonetistä? Voisin mennä sinne kaupittelemaan matkatelkkariani, kun ei se kellekään kelpaa tavisten huutonetissä.

Vierailija
39/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarit varmaan ihan yksitellen, mutta entäs muut lasten vaatteet? Paketteina vai yksitellen?

Entä aikuisten vaatteet? Ostaako kukaan? Meneekö esim miesten vaatteet kaupaksi lainkaan?

Pitäisi tehdä vaatekaapin tyhjennys ja siinä samalla voisi myydä vaikka kuinka paljon, mutta mitä kautta? Huutis on tietenkin ilmainen paikka myydä, mutta kirppiksellä pääsee vähemmällä vaivalla. Kun ei tarvi postitella eikä kuvata jokaista erikseen ja kirjoitella ilmoituksia.

Vierailija
40/63 |
29.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan vielä 6-7v lapset pyydä vaatteita, kyllä ihan itse ilman vaatimuksia niitä ostelen =)

Pidän vaatteista, ostan niitä myös itselleni.

Meillä on yli 5 kpl farkkuja per lapsi ja joskus se on jopa liian vähän! Muutamat farkut ovat ihan pihafarkkuina, osa eskari/koulufarkkuina jne. En pese pyykkiä läheskään joka päivä joten vaatevarastossakin saa olla valinnanvaraa.

Meillä on melko paljon vaatetta ja vaatteet säilyvät siksi hyväkuntoisina. Pieneksi käyneet myyn huutonetissä (ne mitkä ovat hyväkuntoisia), osan lahjoitan pois ja osa menee kuntonsa puolesta roskiin/räteiksi.

Itse en jaksaisi juosta tarjousten perässä, ostaa ja laittaa niitä huutikseen myyntiin, tuntitaksa olisi naurettavan pieni ja käytän aikani mielummin johonkin hyödyllisempään.

t. ap, joka siis edelleen ihmettelee, miksi käytetyistä merkkivaatteista maksetaan niin hyvin huutonetissä. Taas on pari pakettia odottamassa lähetystä.